Когато си пионер и лидер в хибридното задвижване
Източник: Toyota

Преди 23 години Toyota проправи пътя на нова технология, за която вече има над 24 000 патента. Днес компанията предлага цели 8 хибридни автомобила от целия моделен диапазон, за да отговори на всяко клиентско желание. Ние отговаряме само на няколко въпроса, свързани с хибридното лидерство на Toyota.

Трансформацията, през която преминава автомобилната промишленост може да се сравни със замяната на конския впряг с автомобила, с патента на Карл Бенц от 1886 г., с поточната линия на Хенри Форд. Но индустриалната революция през последните над 100 години изправи човечеството пред нови предизвикателства, свързани със замърсяването на околната среда и произтичащите от това последствия.

През последните няколко години върви ускорен процес на електрификация на автомобилния парк, като редица световни правителства насочват милиарди за субсидиране покупката на екологично чисти автомобили, като в това число се смятат задвижваните от батерии електромобили, хибридните и плъг-ин хибридните модели.

Днес образът на тази индустрия се определя в Брюксел, преди това чрез Парижкото споразумение, а преди 23 години – от протокола от Киото. Той влиза в сила през декември 1997 г., същата година, през която Toyota определя бъдещия си облик с представянето на пионера Prius. Този януари компанията премина границата от 15 млн. хибридни електрически автомобила (HEV), като от тях 2,8 млн. са реализирани в Европа. С това Toyota е спестила на света над 120 млн. тона емисии СО2. Осемте хибридни модела от целия моделен спектър ще помогнат на марката безпроблемно да посрещне новото изискване на ЕК за нива на вредните емисии от 95 г/км. Нещо повече, Toyota си поставя амбициозната задача до 2050 г. да намали средните световни емисии СО2 с 90% от нивата през 2010 г.

Пионерството на Toyota, извело я до световния връх при хибридното задвижване

Но ако вредни емисии за повечето клиенти все още звучи като химера, ние ще го преведем на по-близък до клиента език: разход на гориво. Защото ниските нива вредни емисии означават едно нещо: по-малко изгорен бензин, а това е пряко свързано с взимането на решение за покупка.
Такова винаги трябва да се взима при добра информираност, а не само на базата цвят. На това разчита и Toyota, която планира до 2025 г. да продава по 5,5 млн. хибрида годишно.

Източник: Toyota

Но какво е хибриден електрически автомобил? Отговорът е съвсем прост: това е задвижващ тракт, обединяващ бензинов двигател, електромотор и батерия. 

Източник: Toyota

Тези три елемента работят заедно, като в натоварен градски трафик автомобилът може да се движи само на съхранения в батерията ток, който подпомага двигателя с вътрешно горене, когато се нуждае от повече мощност. Крайният резултат е плавна и еластична работа, съчетана с ниско ниво на разхода на гориво и емисиите СО2.

7 неща, които може да не знаете за хибридните коли

За моя 21-годишен стаж в автомобилната журналистика това звучи съвсем нормално и обикновено, но масовият клиент все още има задръжки по отношение на тази технология, за която Toyota държи над 24 000 патента (предоставени на другите компании за безплатно ползване до 2030 г.). Доказва го вътрешно проучване на марката на американския пазар. Там маркетинг специалистите заявяват на фокус група следното фалшиво твърдение: „Не може да заредите хибриден автомобил на бензиностанция.” Под половината от респондентите (42%) заявяват правилно, че твърдението е фалшиво, а 25% отговарят, че е вярно. И това идва на фона на над две десетилетия успешно пазарно присъствие на хибридните електрически автомобили на пазара.

Източник: Toyota

Въпросите, които най-често вълнуват клиентите, са свързани с батериите и нуждата от смяната им. На това Toyota отговаря, че четвъртото поколение хибридно задвижване е проектирано да издържи целия жизнен цикъл на модела. Това се подкрепя от 5-годишна гаранция или 100 000 км за всички компоненти на хибридната система, включително и батерията. Нещо повече, компанията твърди, че 99% от хибридните автомобили, които е продала до момента никога не са сменяли оригиналната батерия. Има случаи на хибридни таксита Toyota в САЩ, които са изминали над 1,6 млн. километра.

Toyota е продала 15 млн. хибрида

Тук трябва да кажем, че пълните хибриди (HEV) разчитат на Nickel Metal Hydride (NiMH) батерии, както и на  литиево-йонни, с които са оборудвани също плъг-ин хибридните модели и чистите електромобили. Химическият състав на първата батерия е идеална за чисти хибриди, докато плъг-ин хибридите се нуждаят от по-скъпата литиево-йонна батерия. Последните също обединяват бензинов двигател и батерия, но тя е с по-голяма плътност и позволява изминаването само на ток на до 50-60 км.

Сред въпросите, които интересуват клиентите, е дали хибридите са подходящи само за градско шофиране. Краткият отговор е не, макар в градски условия наистина да се получава по-голяма икономия на гориво, тъй като автомобилът върви повече време само на ток от батерията, когато е в натоварен трафик. Но хибридните двигатели на Toyota работят по цикъла „Аткинсън”, който е по-ефикасен на магистрала от съпоставим конвенционален автомобил само с бензинов двигател. Цикълът Аткинсън (срещу цикъла Ото на конвенционалните двигатели) е по-ефикасен, но му липсва въртящ момент в ниските обороти, който, когато се комбинира с електрическия мотор на Hybrid Synergy Drive, неутрализира този ефект.
Опасенията от по-скъпа поддръжка на хибридното задвижване също са мит. Това е така, защото хибридното задвижване означава, че двигателят с вътрешно горене не работи през цялото време, спирачната система е регенеративна, което удължава живота на накладките и дисковете, няма стартери, алтернатори или ремъци за смяна.

Като част от Toyota Hybrid Health Check, у нас се предлага проверка на хибридната система и хибридната батерия, за да се гарантира, че са в топ състояние. След тази годишна проверка вашата Toyota ще може да получи гаранция още 1 г./15 000 км в рамките на Hybrid Battery Extended Care, максимум до 10 години.

Източник: Toyota

Не може да пропуснем и факта, че трансмисията е-CVT има по-малко компоненти от традиционната автоматична трансмисия, като допълнителни части са само батерия и инвертор.

Отговаряме и на въпроса за рециклирането, като Toyota рециклира над 90% от използваните батерии. И още един интересен факт: хибридите на Toyota отделят 80% по-малко смог-формиращи емисии спрямо среден нов автомобил само с двигател с вътрешно горене.

И ако Prius бе пионерът, голямата тежест да превежда Toyota през трудните времена вече 50 години пада върху плещите на Corolla. Последното, 12 поколение на най-продавания автомобилен модел в света предлага хибридно задвижване и за трите модификации на модела (хечбек, седан и комби). Хечбекът и Touring Sports предлагат два бензинови двигателя с хибридна технология – оптимизираният 1,8-литров мотор със 122 к.с. и чисто новият 2,0-литров агрегат, генериращ 180 к.с. За пръв път Corolla седан също идва с бензинов 1,8-литров двигател и електромотор.

Да защитава честта на Toyota в SUVсегмента се пада на RAV4. От появата си през 1994 г. до днес моделът извървя дълъг път, който го доведе и до предлагането на самозареждащо се хибридно задвижване (както и плъг-ин модификация). През 2018 г. цели 85% от купувачите на този модел в Западна Европа са избрали именно хибридната версия на RAV4. Новият 2,5-литров хибриден Dynamic Force двигател предлага 218 к.с. при версията с предно предаване и 222 к.с. във версията със задвижване на четирите колела AWD-i.

Източник: Toyota

При кросоувърите Toyota има още един много важен хибриден играч, това е компактният C-HR, който получи нов двигател за тази година. Моделът бе лансиран през 2016 г., като за първата си година на пазара реализира 120 000 продажби в Европа, като 8 от всеки 10 продадени модела бе с хибридно задвижване. Историята на успеха продължава и днес с над 400 000 продадени автомобила.

Сега C-HR предлага втора, по-мощна хибридна система. Това е 2,0-литровата система Hybrid Dynamic Force. С максимална мощност 184 к.с. и емисии СО2 от 118 г/км (WLTP), тази система комбинира висока ефективност с съществено увеличение на мощността и още по-тихо и комфортно шофиране, дължащо се и на модернизираното окачване и намалените шумове и вибрации по време на движение

След 15-годишно отсъствие от европейския пазар, Camry отново води атаката на Toyota в европейския D/E сегмент. Новият модел разчита на 2,5-литрова система Hybrid Dynamic Force, генерираща 218 к.с. максимална мощност. Въпреки този параметър, Camry Hybrid отделя само 119 г/км емисии CO2 (WLTP), равняващи се на среден разход на гориво от 4,3 л/100 км.

За тези над две десетилетия Toyota усъвършенства и разгърна хибридната технология до степен, че днес марката предлага хибриден модел в почти всеки сегмент, като така удовлетворява нуждите на широк набор от клиентски нужди.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 38 минути

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

Свят Преди 2 часа

Кая Калас: Войните се губят от тези, на които първи им свършват парите или войниците

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 3 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 3 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

България Преди 5 часа

В момента на място тече акция на ГДБОП

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Свят Преди 6 часа

Причината е свързано с обществения ядрен оператор "Енергоатом" разследване за корупция

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

България Преди 6 часа

Обвиняемият е задържан за срок до 72 часа

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

Свят Преди 6 часа

Компанията се стреми да осигури непрекъсната работа на активите по време на тяхната продажба

<p>Задържаха Шрек за отвличане на млада жена в Свиленград</p>

Трима отвлякоха млада жена в Свиленград, мъж с прякор Шрек е задържан

България Преди 6 часа

Заедно с него в ареста като съпричастни към случая са още един мъж и една жена

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Любопитно Преди 7 часа

Адвокатите на Балдони твърдят в документи, че 38-годишната звезда от „Клюкарката“ е добавила сцената към сценария

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

България Преди 7 часа

Никола Барбутов е предаден на съд и за подкуп

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Свят Преди 7 часа

Лицензът важи до февруари

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Любопитно Преди 7 часа

Истинската история на медиумката, чиито предсказания стигнаха до президентите на САЩ

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

България Преди 7 часа

КЗП обръща внимание, че Законът за въвеждане на еврото предвижда сериозни санкции