Дигиталната солидарност в битката срещу Covid-19
3

К оронавирусът Covid-19 създаде безпрецедентна ситуация в модерната история на целия свят. Над една трета от глобалното население е под някаква форма на карантина или ограничителни мерки. Бизнесът също е сериозно затруднен. Но именно в подобни тежки моменти най-добре си проличават качествата, както на един човек, така и на една компания.

И докато някои се оплакват, други действат. Технологичните компании са от действащите. Много от тях се погрижиха за служителите си и ги пратиха да работят от домовете си още преди пандемията да достигне страните им. А след това започнаха да предприемат и много допълнителни мерки и инициативи.

Примери има много. Apple започна да купува и дарява маски и медицински консумативи. IBM и други ИТ гиганти организираха инициатива за споделяне на ресурсите на суперкомпютрите си, за да могат учените по-бързо да открият лечение и ваксина срещу Covid-19. Много компании предложиха и допълнителни безплатни пакети и бонуси за крайните клиенти, за да им помогнат по-лесно и пълноценно да работят от домовете си, спестявайки разходи.

Подобни примери има и в България. Телекомът А1 например предприе поредица от инициативи за дигитална солидарност, чрез които да помогне както на крайните потребители, така и на здравните институции. Компанията призова клиентите си да се възползват от онлайн каналите за комуникация с нея. Хората могат да плащат сметки, да заявяват нови пакети, да преподписват договори и да прехвърлят услуги изцяло онлайн през сайта на телекома и неговото мобилно приложение.

А1 предлага и видеоразговори с консултанти, като има и Видео помощник. Чрез тези услуги компанията намалява максимално нуждата да се посещава магазин и клиентът може да свърши много повече работа директно от дома си чрез интернет и телефон.

Телекомът подари и безплатен достъп до над 200 ТВ канала за един месец на клиентите си. Също така те получиха и 10 000 МВ бонус за 30 дни към мобилния си интернет план. И двата бонуса са за всички частни клиенти на абонамент, без значение какъв е той. Компанията подари и 1000МВ мобилен интернет в роуминг в Европейския съюз на българите в чужбина. Абонатите извън ЕС получиха 50 минути за безплатни разговори. Като допълнителен стимул за хората да останат по домовете си, А1 предложи и бонус от 10 000 МВ интернет на максимална скорост на клиентите, които платят месечната си сметка през мобилното приложение Моят А1 или портала Моят А1 на сайта А1.bg до 31 май 2020 година.

Влизането на по-строгите ограничителни мерки означаваше, че и учениците няма да ходят на училище доста време. Затова А1 осигури безплатен трафик към платформата Уча.се за частни клиенти с мобилен интернет и клиенти на Net Box. А за работещите от вкъщи, телекомът предлага и безплатен достъп до услугата за видеоконференции Eyeson. Тя може да се използва за онлайн разговори с до 100 души, да се стриймва в YouTube и Facebook и др.

Инициативите за дигитална солидарност на телекома продължиха и чрез дарения. Компанията обяви, че ще дарява по 1 лев. за всяка платена сметка или услуга през мобилното приложение Моят А1 или през сайта на компанията. Парите ще се превеждат към дарителската сметка на Министерството на здравеопазването, като кампанията продължава до 30-ти април т.г.  Телекомът пусна и приложението А1 Guard, което помага на хората да предпазят себе си и близките си от телефонни измами.

Инициативите за дигитална солидарност на А1 бързо дадоха и сериозни резултати. От 13-ти март компанията отчита 50% ръст на обажданията, 10% ръст на трафика на мобилни данни и до 40% увеличение на трафика през фиксираната мрежа. Има и 10% повече сваляния на приложението Моят А1, както и 90% ръст на плащанията на сметки онлайн. А1 отчита и 200% увеличение на потребителите, които се свързват с обслужването на клиенти през чат и социални мрежи. Има и 300% скок на потреблението на видео магазина и 400% ръст на връзките с видеопомощника.

Данните показват, че много хора се вслушват в препоръките и се стремят да спазват мерките максимално. А инициативите за дигитална солидарност са от голяма полза в сегашната ситуация. Те показват и че въпреки трудностите, компаниите имат важна роля не само в за бизнеса, но и за обществото.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Мълния уби българка в Гърция
Ексклузивно

Мълния уби българка в Гърция

Преди 11 часа
Какво да правим с боновите си книжки?
Ексклузивно

Какво да правим с боновите си книжки?

Преди 12 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини