Volkswagen може да заобиколи Балканите и Турция
Volkswagen Passat   
Източник: Volkswagen
17

Т емата за новия завод на Volkswagen вече звучи доста изтъркано. Военната офанзива в Турция накара концерна да спре решението си за старт на строежа на завода край Измир, след като преди това учреди дъщерна фирма в Маниса с капитал 150 млн. евро.

Тази новина ни накара да потриваме доволно ръце, но малко след това стана ясно, че в надпреварата за този завод влиза и Румъния, а Сърбия също вдигна мизата.

На този фон идва новината от Automotive News, че производството на Passat може да бъде изнесено в завода на компанията в Словакия, а не както се смяташе досега, че то ще бъде изнесено в Турция.

Фолксваген потвърди: Отлага решението за завод в Турция

Тази седмици бордът на директорите на VW трябва да се срещне отново, за да реши (евентуално) бъдещето на инвестицията в размер на 1,3 млрд. евро в бъдещ завод в южната ни съседка.

Както знаем, членът на борда Стефан Вейл (министър-председател на Долна Саксония) се противопостави на решението за строеж в Турция, а Долна Саксония държи 20% от акциите във „Фолксваген”.

DW: Ето защо Фолксваген предпочита Турция

Очевидно това решение е много трудно за компанията, но тя трябва да го вземе много бързо. Volkswagen иска новият завод за отвори до октомври 2022 г., когато заводът в Емден, Германия, в който в момента се произвежда Passat, трябва да започне да произвежда електромобили.

Едно от решенията е пренасяне на производството на Passat в Братислава. В момента там се произвеждат VW Touareg и Audi Q7, както и VW Up, Seat Mii и Skoda Citigo. Но производството на мини градските модели скоро ще бъде преустановено, тъй като търсенето им е спаднало рязко. Така ще се отворят нови производствени мощности.

Според източници на Automobilwoche, VW вече е решил да прехвърли част от производството на Skoda Karoq в Братислава. Смяташе се, че в новия завод ще се произвежда и Karoq, ча да се облекчи завода в Чехия.

"Фолксваген" регистрира фирма в Турция

Напомняме, че България предлага на VW голяма индустриална зона извън София, близо до летището. Теренът на бившия металургичен завод принадлежи на българската „Първа инвестиционна банка” и австрийската компания за недвижими имоти „Соравиа” (Soravia). Българският министър-председател Бойко Борисов обеща да покаже на VW, че ще бъде „най-лоялния партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позова на доброто местоположение за германските инвеститори и много ниските данъци.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Брюксел забранява дизеловите и бензиновите коли

Ето го: законодателят VW Golf в своето осмо поколение

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

17 коментара
 
Нова маска влиза в „Маскираният певец“
Ексклузивно

Нова маска влиза в „Маскираният певец“

Преди 50 минути
Протестите в Иран
Ексклузивно

Протести в Иран, има загинали

Преди 15 часа
Мануела
Фото кредит: Владислава Атанасова
Ексклузивно

 „Как така си инвалид, пък не си в...

Преди 23 часа
София
Ексклузивно

Чист ли е въздухът, който дишаме

Преди 1 ден
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини