В битката на конските сили, електричките нямат равни
Rimac C_Two   
Източник: Vesti.bg
5

Б итката за надмощие на автомобилния фронт никога не е спирала. Салонът в Женева бе поредния фронт, който бе отворен, но вече е ясно едно: електрическите автомобили нямат равни, стане ли дума за мощност и динамика. На отявлените дългогодишни лидери в сегмента това също им е ясно, поради което и те вече преминават на хибридно (ако не изцяло електрическо) задвижване.

Невероятният Bugatti La Voiture Noire може да е най-скъпият нов автомобил в света, продаден вече за 16,5 млн. евро, но той се нарежда едва на четвърто място по максимална мощност!

Първи в този списък е Rimac C_Two. Той дебютира за пръв миналата година в Женева, но сега се връща с напълно ново задвижване, което трябва да бъде предоставено на клиентите през 2020 г., когато хърватската компания ще достави първите модели до клиентите си.

C_Two разчита на четири електромотора с комбинирана мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. Тези параметри са достатъчни за ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди. Границата от 300 км/ч се достига за 11,8 сек. Мате Римац твърди, че неговото творение може да изминава до 550 км на ток (WLTP) благодарение на батерията с капацитет 120 kW.

Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko Източник: Vesti.bg

Второто място се пада на прекрасния Pininfarina Battista. Той използва същото задвижване, заето от C_Two. Затова е динамичните му параметри са почти идентични, но мощността му е „само“ 1900 к.с.

Следващ в класацията е Koenigsegg Jesko, първият, който отсрамва добрия стар бензинов двигател. Когато двигателят се захранва от обикновен бензин, мощността му е 1280 к.с., но при сипване в резервоара на биоетанол Е85 – мощността скача на 1600 к.с. Тези параметри дават основание на Кристиан фон Кьонигсег да заяви, че Jesko може да развие 483 км/ч.

Lamborghini Aventador SVJ Roadster
Lamborghini Aventador SVJ Roadster Източник: Vesti.bg

Чак на четвърто място се нареждат представителите на Bugatti – Chiron, Divo и La Voiture Noire, споделящи един и същ двигател.

В Женева бе възродено името Hispano Suiza чрез електрическия Carmen. От него ще бъдат произведени само 19 бройки, всяка от които с по 1005 к.с.

Puritalia Berlinetta комбинира 5,0-литров V8 двигател с електромотор, които му осигуряват 965 к.с., достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 2,7 секунди.

Ferrari V8 Tributo
Ferrari V8 Tributo Източник: Vesti.bg

Къде са класическите играчи? Е „едва“ 720 к.с. от 3,9-литровия битурбо V8, Ferrari F8 Tributo може да се похвали със спринт до 100 за 2,9 секунди. Но кой автомобилен фен може да каже нещо против тези форми?

Едва ли ще има критици и на убийствения вид на Aventador SVJ Roadster, който разчита на добрия стар V12 двигател със 770 к.с. и 720 Нм, достатъчни му за спринт до 100 км/ч за 2,9 секунди.

И това е само една малка част от суперавтомобилите, които бяха изложени в Женева. Там бе Aston Martin AM-RB 003 и Vanquish Vision Concept, McLaren LT600 Spyder MSO, Ginetta Akula, Lambo Huracan Evo Spyder, Piech Mark Zero и други.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Последният Volkswagen с V8 дизелов двигател

Новите Toyota Corolla и RAV4 дебютираха в България

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
"Гаража"
Ексклузивно

Кой български университет заприлича на...

Преди 25 минути
Четири момчета пребиха тийнейджър
Ексклузивно

Четири момчета пребиха тийнейджър

Преди 15 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини