Топ 10 на най-скъпите автомобилни марки
Toyota i Concept   
Източник: Toyota
0

А втомобилните производители може да се сравняват по най-разнообразни показатели – обем на продажбите, печалба, пазарен дял и т.н. и т.н. Но има и един показател, който взема под внимание абсолютно всички фактори, за да оцени пазарната стойност на дадена марка.

Последното подобно проучване, проведено от Kantar Millward Brown, носи името BrandZ Top 100. То класира най-скъпите световни брандове за 2019 г. Съгласно него, Toyota остава най-скъпата автомобилна марка в света за шеста поредна година, изпреварвайки Mercedes-Benz и BMW.

В общия Топ 100 Toyota се нарежда на 41-а позиция с пазарна оценка от $29,151 млрд., докато другите две германски марки са съответно на 54 и 55 позиция с оценка от $23,355 и $23,326 млрд.

Проблемът на индустрията се крие във факта, че в BrandZ Top 100 фигурират само тези три марки. През 2018 г. броят им бе пет, а през 2017 г. – шест. От Топ 100 изпаднаха Ford и Honda.

Стойността на категорията „автомобили” е спаднала със 7%, като тя се оценява на $139,7 млрд. Тази категория се допълва от Honda ($11,749 млрд.), Ford ($11,211 млрд.), Nissan ($10,554 млрд.), Tesla ($9,285 млрд.), Audi ($8,556 млрд.), Volkswagen ($6,707 млрд.) и Porsche ($5,817 млрд.), които са извън Топ 100, но Kantar Millward Brown са оценили и тях.

Най-голяма загуба на стойност записва Ford с цели 12%, следвана от Audi с 11%. С по 9% са се обезценили Mercedes и BMW, с 8% Nissan, със 7% Honda, а Tesla, която трупа стотици милиони загуби всяко тримесечие, се е обезценила само с 1%. На противоположния полюс е Volkswagen, който качва пазарната си оценка с 12%.

Иначе рейтингът се доминира от технологичните гиганти още от първото му издание през 2006 г., когато Microsoft е на първо място. Сега лидерството за пръв път превзема Amazon с невероятния ръст на пазарната оценка от 52%, достигаща $315,5 млрд. По този начин Amazon изпреварва Apple ($309,5 млрд.) и Google ($309,0 млрд), слагайки край на 12-годишното лидерство на технологичните гиганти.

Следващи в класацията са Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba (+2 позиции, превръщайки се в най-скъпата китайска марка), Tencent, McDonald’s и AT&T.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)

Косачката на Honda пак в Книгата на рекордите Гинес

Сливането между FCA и Renault би могло да се случи

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Джок Полфрийман
Ексклузивно

Коритаров сравни Полфрийман с Левски

Преди 9 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини