0

Д оскоро възможността да бъде създаден трети по големина автомобилен концерн в света бихме наричали сделката на века, но тенденцията за окрупняване на бизнеса ни кара да сме внимателни. А и създаването на подобен концерн все още изглежда далечно.

Напомняме, че на 27 май FCA (Fiat Chrysler Automobiles) се самопредложи на Renault, като офертата е била 50 на 50 участие в нов автомобилен концерн, който би се превърнал в третия по големина в света. Също толкова (не)очаквано (на 6 юни) италиано-американският гигант се оттегли от своето предложение, като се обоснова с моментната политическа ситуация във Франция, която е неблагоприятна за подобно сливане.

По-късно стана ясно, че френското правителство, което е най-големият акционер в Renault, е поставило вето върху гласуването за сливане, тъй като е искало сделката да бъде подкрепена от Nissan.

Сега Reuters пише, че Fiat Chrysler Automobiles и Renault правят всичко възможно, за да възобновят преговорите за потенциално сливане. Ключовата роля тук е на Nissan. Ако японците подкрепят това сливане, те ще поискат от Renault да намали значително своя дял от 43,4% в японския производител.

Източници на медията твърдят, че председателят на FCA Джон Елкан и председателят на Renault Жан-Доминик Сенард са водили разговори за продължаване на преговорите, но официални коментари по тази тема се отказват.

Смята се, че Тоби Майерсен, старши съветник по евентуалното сливане от страна на FCA, е посетил главните офиси на Nissan в Йокохама този понеделник, за да разговаря с топ мениджмънта на компанията, включително с изпълнителния директор Хирото Сайкава.

Сайкава отдавна настоява, че Алиансът с Renault се нуждае от „пребалансиране”. Nissan е много по-голяма компания от Renault, но държи само 15% дял във френската компания, без право на глас, докато Renault контролира 43,4% от Nissan, нещо, което със сигурност не радва японците.

Малко след като миналата седмица стана ясно, че FCA се оттегля от преговорите, френското правителство заяви готовност да намали 15-процентния дял, който френската държава държи в Renault, за да може това обединение да стане факт, на само ако това е в полза на Renault и Алианса като цяло.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Mercedes залага на SUV инвазия с нов, девети член в семейството

Mazda вярва в ДВГ, но догодина вади и първия си е-автомобил

Най-добрите и най-лошите коли за дълъг път

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

<p>Тестваме върха в гамата на Volkswagen</p>
Ексклузивно

Тестваме върха в гамата на Volkswagen

Преди 1 час
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини