Бяла тишина на борда на Opel Insignia 2,0 CDTi
Източник: Христо Петров
6

А ко трябва да завиждаме на германците за нещо, то това е за социалната им система, която е уредила всичко. Там всички работят, а на пенсионна възраст годините труд се отплащат. На противоположния полюс е Видин, най-бедният град в ЕС.

Преди години имаше четири уникални за България производства, градът през ‘87-88 година бе на прага да достигне 100 000, с което да се облажи от парите от СИВ. Но постепенно всичко спря да работи, заводите бяха ограбени, държавата отписа хората в този край, а жителите вече са отчайващо малко.

Мъчно ми е да виждам родния си град да посивява все повече. А закръглените германци на пенсионна възраст слизат от круизните дунавски кораби, оставят малко евра по забележителностите около Видин, купуват много алкохол и се отправят към следващата спирка.

Източник: Христо Петров

Хората просто остаряват с достойнство. Същото бих казал и за Opel Insignia. С този тест казвам своеобразно сбогом на модела, защото тази зима ще видим неговия наследник. Но също като отличната социална система в Германия, Insignia все още има с какво да се похвали.

Вижте Opel Insignia в целия си блясък в нашата галерия.

Аз ще наблегна върху прекрасния 2,0-литров „шептящ“ дизел, с който можеш да изминеш едно 1150 км с един резервоар гориво.

Източник: Христо Петров

Беше доста отдавна, когато за пръв път карах Insignia на международния тест драйв в Австрия. Запомнил съм го, защото тогава моделът много ме впечатли. Беше направил огромен скок в моделната гама на Opel. Интересното е, че над 7 години по-късно аз продължавам да се впечатлявам от Insignia.

През последната година и нещо на пазара се появиха доста конкуренти в сегмент D: Passat, Mondeo, Talisman, Avensis, Mazda6. Но дизайнът на Insignia устоя на времето. За това основна „вина“ има силуетът на автомобила, погледнат отстрани и отзад. Очаквам той да стане още по-обтекаем, като предполагам, че новата Insignia ще предприеме подхода на Astra: еволюция, а не революция. И причината е, че и сега дизайнът на Insignia устоява на годините.

Източник: Христо Петров

Донякъде мога да кажа, че и интериорът е устоял на времето, но само отчасти. Карам версията Cosmo, която е най-високото оборудване на модела. Личи си по перфорираната кожа, перленият бял цвят и готините джанти. Бих определил интериора като изключително ергономичен. Централната конзола е с най-големия дисплей, а бутоните дават бърз и интуитивен достъп до различните функции.

Казах донякъде, защото именно дизайнът на централната конзола малко издиша. Да, ергономичен е, няма спор. Но просто е поостарял. Искам по-малко бутони, дори и с риск за по-затруднено боравене, защото модата изисква някои жертви. Убеден съм, че интериорът на новата Insignia ще е много по-различен от този, като оформлението от новата Astra ще бъде доразвито и пригодено за флагмана на Opel.

Не намирам особена логика в мишката под скоростния лост, с която се управлява дисплея. Даже бих казал, че е ненужна.

Източник: Христо Петров

Споменах скоростен лост и тук е мястото да кажа, че става въпрос за механична скоростна кутия. Супер. Защото тя работи чудесно с въпросния „шептящ“ 2,0-литров четирицилиндров турбодизел на Opel със 170 к.с. и 400 Нм. Той предлага с около 4% по-висока мощност и с 14% повече въртящ момент от предишната версия на модела, но това е само за цвят в пресрелийза. Истински ценните неща са други.

Източник: Христо Петров

На първо място това е по-високият с въртящ момент. Предишният мотор бе с 350 Нм и възможност за увеличаване до 380 Нм за период от 15 секунди с overboost. Новият 2,0 CDTI не се нуждае от overboost, за да достигне своя максимум от 400 Нм.

Инженерите на компанията са успели да постигнат това впечатляващо повишаване на ефективността чрез промяна на конструкцията на горивните камери, оптимизация и промяна на профила на всмукателните тръби и използване на нова система за впръскване на гориво с максимално налягане 2000 бара и до десет цикъла на впръскване на работен такт.

Източник: Христо Петров

Как се трансформира това на пътя? Първо, много добро междинно ускорение, като спокойно можеш да изпреварваш и на 5-та предавка. Проблемът е на 2-ра, когато колата се движи съвсем леко и искаш да потеглиш. На мен два пъти ми загасна, защото при много ниско обороти турбото не позволява да включиш втора, вместо това иска първа. Другият проблем е, че ако бутнеш малко по-силно в дясно на 5-та, лостът не влиза и трябва отново да нацелиш предавката.

Сега внимание: на магистрален участък, при шофиране на ръба на разрешеното от закона, този двигател показва разход 6,1 л/100 км. При междуградско шофиране отново на ръба на разрешеното, разходът пада до 5,5 л/100 км. Впечатлих се. И то много, защото след 650 км пробег все още борд компютърът показваше оставащо гориво за 400 км.

По принцип Opel никога не са могли (до новата Astra) да направят лек автомобил, но незнайно как успяват да направят тежък, и въпреки това супер икономичен автомобил със сериозни размери!

И изключително тих. Наистина сериозни мерки са били предприети от инженерите, за да неутрализират всякакви паразитни шумове от работата на двигателя. Не случайно го наричат „шептящ“ (както и цялото си ново поколение дизелови агрегати) дизел. Той е с 5db по-тих на място спрямо предшественика си. Може и да не звучи като много, но намаляване на шума с 3 db ухото го възприема като намаляване на шума наполовина!

Източник: Христо Петров

Наследникът на г-н Калфин вдига социалната пенсия с 3 лв. Щеше да е смешно, ако не беше прекалено тъжно. Но Opel Insignia остарява с достойнство. Insignia 2,0 CDTi не е бегачка, не може да накара кръвта ти да закипи. Но затова пък предлага функционалност и икономичност, което е най-важно за един семеен автомобил. В допълнение двигателят е поразяващо тих.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики:

Opel Insignia 2,0 CDTi

Размери

Дължина, мм: 4842

Широчина, мм: 1858

Височина, мм: 1482

Междуосие, мм: 2737

Собствено тегло, кг: от 1428 до 1741

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1956

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 170 при 5200

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 225

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,0

Среден разход, л/100 км: 4,5-4,3

Вредни емисии СО2, г/км: 114-118

Базова цена за модификацията, лв. с ДДС: от 46 785

Цeна на тествания модел, лв. с ДДС: 49 295 (Cosmo)

КОНКУРЕНТЪТ

Ford Mondeo 2,0 TDCi

Размери

Дължина, мм: 4871

Широчина, мм: 1852

Височина, мм: 1482

Междуосие, мм: 2740

Двигател

Тип: 4-цилиндров, редови, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 180 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 400 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 225

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,3

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 115

Базова цена за модификацията, лв. с ДДС: 55 300

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

ЕС се споразумя за съвместно запълване на газохранилищата

ЕС се споразумя за съвместно запълване на газохранилищата

Свят Преди 6 часа

Държави, които не разполагат с такива, складират газ в съседни страни

Превозвачи след срещата в регионалното министерство: Има сближаване

Превозвачи след срещата в регионалното министерство: Има сближаване

България Преди 9 часа

Караджов: Към днешна дата не е полезно нито една от двете страни да поема каквито и да било ангажименти

Спецакция в Сливен, иззети са над 1 милион лева

Спецакция в Сливен, иззети са над 1 милион лева

България Преди 9 часа

Поне 9 души са арестувани

Как и с колко ще вдигнат пенсиите тази година

Как и с колко ще вдигнат пенсиите тази година

България Преди 9 часа

Крайната цел е получаваните в момента добавки от 60 лева да станат част от пенсията

Нов скандал с българска следа в РС Македония

Нов скандал с българска следа в РС Македония

Свят Преди 9 часа

Мицкоски пък заплаши с асимилация на РС Македония

Постоянен арест за бащата на Йомов

Постоянен арест за бащата на Йомов

България Преди 10 часа

До този момент Цецко Йомов не е осъждан

Спецакция на ГДБОП в София

Спецакция на ГДБОП в София

България Преди 11 часа

Претърсиха жилища и офиси на територията на столицата

Разследват българка за смъртта на дете в Италия

Разследват българка за смъртта на дете в Италия

Свят Преди 12 часа

В инцидента пострадаха шест деца

.

Гъркиня се оказа омъжена за чужденец без нейно знание

Свят Преди 12 часа

Извършителят подправил и декларация от името на "съпругата си“

Мирослав Иванов запази поста си в парламента

Мирослав Иванов запази поста си в парламента

България Преди 12 часа

Искането за предсрочното му освобождаване беше подкрепено от 81 народни представители

Ердоган

Ердоган: Нямам намерение да прекъсвам връзките с Путин

Свят Преди 13 часа

Ердоган за пореден път изтъкна, че Анкара не може да се откаже от доставките на природен газ от Русия

Европейската комисия може да осъди България за това

Европейската комисия може да осъди България за това

България Преди 13 часа

Европейската комисия изпрати мотивирано становище и уведомително писмо на България

<p>Махат решетките от входа на Народното събрание</p>

Съставят акт и махат решетките от входа на Народното събрание

България Преди 13 часа

За нарушението ще бъде съставен и Акт за административно нарушение по Закона за културното наследство

<p>Подсъдимият руски войник поиска прошка от жената на убития</p>

Украинската прокуратура поиска доживотен затвор за подсъдимия руски войник

Свят Преди 13 часа

"Зная, че не можете да ми простите, но ви моля за прошка", каза 21-годишният сержант Вадим Шишимарин

.

Маймунска шарка в Испания, Португалия, Великобритания и САЩ

Свят Преди 13 часа

Маймунската шарка обикновено е ограничена до Африка, а редките случаи в САЩ и други части на света, се обясняват с пътуване до африкански страни