Tesla с по-висока пазарна капитализация от BMW
Източник: netinfo
20

П рез март 2017 г. Tesla вдигна голям шум около себе си, изпреварвайки пазарната капитализация на Ford. Оттогава минаха година и половина, през което време компанията беше постоянно водеща новина в специализираните медии, а сега отново е в светлините на прожекторите, след като се разбра, че по пазарна капитализация компанията вече се нарежда на четвърто място в света, изпреварвайки BMW.

Американската компания отчете печалба едва за трети път в 15-годишната си история последното тримесечие, докато положението при баварците не бе никак розово в края на предходните три месеца. BMW отчете сериозен спад на продажбите в САЩ, спад на печалбата, но и големи капиталовложения.

Резултатът към днешна дата казва, че пазарната капитализация на Tesla възлиза на $59 млрд., докато тази на BMW е $55 млрд. Тук е редно да кажем, че Tesla не се занимава само с автомобилостроене, а и със създаването на различни решения за съхранение и генериране на енергия.

А що касае автомобилния бизнес, то двете компании е трудно да бъдат сравнявани. В момента производството на Tesla е такова, че бихме могли да кажем, че годишно (2019 г.) ще бъдат произведени около 360 000 автомобила. През последните няколко години BMW Group реализира по над 2 млн. автомобила от трите си марки (BMW, MINI и Rolls-Royce).

За едва трети път в история си: Tesla излезе на печалба

Дисекция на Tesla Model 3: отличен мотор и батерии, но и доста проблеми

Продажбите на Tesla може да прескочат 250 000 в края на годината

Въпреки тази колосална разлика, инвеститорите залагат на бъдещето на калифорнийската компания, окуражавани от ръстовете и вече реализирането на печалби. Model 3 вече окупира сегмента на луксозните средноразмерни седани, който е от изключителна важност за BMW, участващ със Серия 3. Именно Серия 3 е един от най-големите губещи в Щатите в битката срещу Model 3. Последното тримесечие Tesla съобщи, че Серия 3 е в топ 5 на моделите, чийто клиенти заменят баварския модел за Model 3.

Към момента BMW се затруднява да даде отговор на електрическото търсене, тъй като предлага само i3. Намеренията на Харалд Крюгер, Изпълнителен директор на BMW, са да бъдат предложени 12 изцяло електрически модела до 2025 г.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)

Най-надеждните и най-проблемните модели

VW и Ford правят най-големия автомобилен алианс в света

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

20 коментара
 
Ford Focus Active Wagon
Ексклузивно

Ford продава по един Focus на 135 секунди

Преди 1 час
<p>Почина Стоянка Мутафова</p>
Ексклузивно

Почина Стоянка Мутафова

Преди 2 часа
Доналд Тръмп
Ексклузивно

„Изкуфял старец” – КНДР нападнаха...

Преди 4 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини