Subaru Crosstrek предлага голямо съдържание в компактна опаковка (видео ревю)
Източник: CarMarket.bg

Subaru пази тези традиции по начина, по който Тода Марико брани заповедите на Йоши Торанага, изпълнения, донесли на „Шогун“ невероятните 18 отличия „Еми“.

Под традиции имам предвид изпитаната конфигурация на боксер двигател, съчетан с 4х4 задвижване, предлагайки най-добрите офроуд възможности в класа.

Към традициите спада и фактът, че Subaru е синоним за задвижване на четирите колела. Първият японски масов пътнически модел с AWD е лансиран през 1972 г. За да няма въпросителни, това се цели 8 години преди Audi да монтира своето прословуто 4х4 задвижване в Audi Quattro.

Целият набор от японски технологичен прочит и традиции Subaru е вкарал в Crosstrek. За него компанията твърди, че е напълно нов, но в действителност моделът е това, което сме свикнали да определяме като всеобхватен фейслифт.

Зад волана на Subaru Crosstrek

Те започват с промените в екстериора, които са имали за цел да акцентират още по-силно офроуд корените на марката и модела. Решетката и шарката й са увеличени и променени, фаровете са по-тънки и влизат в решетката чрез една напречна хромирана лайстна.

Блоковете около фаровете за мъгла са напълно променени, долният въздухозаборник също. Като цяло линиите са по-остри и по-динамични.

Източник: CarMarket.bg

Профилът също е пипнат най-вече с по-ясно изразени колесни арки в черна пластмаса, както и в страничната линия под вратите. Релсите на покрива са по-високи, отколкото при досегашния XV, като всички решения са взети с цел подсилване на SUV-характера на Crosstrek. Десет са наличните екстериорни цвята, като за цвят металик се доплаща 990 лева.

Задните LED светлини показват влиянието на флагмана Outback. Спойлерът над вратата на багажника би следвало да върши добра работа, най-вече да не се цапа задното стъкло при шофиране на мокро.

Предвид природата на този модел, Subaru са поставили гумена стелка на пода на багажника, за да може лесно да се измие. Самият багажник обаче е доста скромен като размери, може би и затова от компанията не посочват обема му, а дават параметър със спуснати задни облегалки.

Източник: CarMarket.bg

Под предния капак имаме нещо познато, а именно боксеров двигател. Това ще рече ъгъл между цилиндрите от 180 градуса, което е предпоставка за много нисък център на тежестта. Това от своя страна пък дава предпоставки за отлично пътно поведение.

Проблемът е, че в Европа се предлага само един двигател. В случая това значи атмосферен 2,0-литров мотор. И тук откриваме една от странностите на японците. Те комуникират само мощността на бензиновия двигател, която е 136 к.с., т.е. имаме спад от 14 к.с. спрямо същото задвижване в XV. Само че в CVT трансмисията Lineartronic имаме вграден електомотор.

А защо странност? Защото обикновено другите производители комуникират системната мощност, която ние ще си позволим да кажем, че е около 150 к.с., т.е. загубата заради ЕС е неутрализирана. Но все пак този двигател отстъпва като мощност от конкурентните модели.

Източник: CarMarket.bg

Първата и най-голяма промяна в интериора е 11,6-инчовият централен дисплей. Но и тук японците си имат свое разбиране за нещата. Казвам това, защото прави впечатление, че сензорната повърхност е обградена от физически бутони, коренно противоположно на повечето други производители. Да, не изглежда толкова фенси, но тези бутони помагат да се ориентираш бързо и боравиш лесно с най-важните функции по време на движение. Иначе графиката и бързината на дисплея не са образцови.

Отново в играта, тестваме обновената SUV гама на Nissan

Rafale е върхът в гамата на Renault (видео ревю)

Има безжична свързаност за Android Auto и Apple CarPlay, както и безжично зареждане за смартфон като опция.

Седалките са нови. Японците са им отделили специално внимание, изглеждат страхотно, но по-важното е, че са много удобни и с чудесна странична упора. В традициите на старата школа е и приборното табло, което е запазило аналоговия си вид, лично мен това ме впечатли.

Източник: CarMarket.bg

Преди около месец Subaru Crosstrek получи 5 звезди за безопасност, представяйки се изключително силно в отделните категории. За това тежест имат 9-те еърбета и последната версия на технологията EyeSight Driver Assist, системата на Subaru за предотвратяване на сблъсък със стерео камера. Новата система разпознава двуколесни превозни средства и пешеходци отляво и отдясно на автомобила. Технологията е с 14 функции, седем от които нови.

Целият пакет за сигурност се предлага от базовото ниво на оборудване.

Източник: CarMarket.bg

Задвижването при всяко Subaru е в добре позната конфигурация, на която марката е изградила реномето си. Споменатият вече 2,0-литров „боксер“ и Симетричната система за задвижване на четирите колела (S-AWD). Стандартното се предлага и активно управление на въртящия момент за оптимизиране на поведението в завои. Crosstrek идва и със системата за управление на двигателя SI-DRIVE с избираеми от водача режими (I и S за икономично и спортно шофиране).

Но спортно шофиране в кола, ускоряваща до 100 км/ч за почти 11 секунди няма как да има. Затова предпочитам икономичното и стабилно пътно поведение на асфалт, което се гарантира от горната формула.

Тук трябва да включа и CVT трансмисията Lineartronic, в която има вграден електромотор.

BMW X3 скача едно ниво по-нагоре (тест драйв)

Skoda Kodiaq поставя дилема: не дали, а какъв точно (тест драйв)

Тук има друга изненада, Subaru нарича своята система „паралелен” хибрид. Ако при обикновените самозареждащи се хибриди батерията обикновено е с капацитет 1,2 kWh до 2 kWh, при Crosstrek тя е с капацитет само 0,6 kWh, но все пак може да задвижва и сама колелата.

Източник: CarMarket.bg

За моя изненада Crosstrek се държи много добре на асфалта. Всички предпоставки за неутрализиране на ефекта на недозавиване са налице, а изпитаната формула на 4х4 задвижването е гаранция за стабилно пътно поведение на мокър асфалт, в което се убедих преди време, когато имах възможността да тествам автомобила и на мокри пътища в Алпите.

Окачването е McPherson отпред и многораменно отзад, като инженерите са оптимизирали пътното поведение и чрез увеличаване на устойчивостта на усукване на каросерията с 10%.

Subaru са свършили чудесна работа с намаляване на шума от вятъра и гумите, което, комбинирано с чудесните седалка, прави по-дългия престой зад волана приятно място. Звукът от работата на атмосферния двигател обаче няма как да бъде подтиснат, особено при ускорение.

Източник: CarMarket.bg

Но Crosstrek не би бил истинско Subaru, ако не можеше да мине и по силно пресечен терен. Затова за накрая оставям факта, че този автомобил предлага пътен просвет от 220 мм, нещо, с което могат да се похвалят само много по-големи и по-скъпи модели от него. И те не са никак много. Също за отбелязване е и фактът, че ъглите за заход и отход също са увеличени.

Така логично стигам и до системата X-MODE, която контролира двигателя, трансмисията, системата за задвижване на всички колела и спирачките за оптимално сцепление върху хлъзгави повърхности и стръмни наклони. Тя предлага и функция Hill Descent Control, а за пръв път X-Mode е налична и при шофиране на заден ход.

Източник: CarMarket.bg

Subaru Crosstrek се предлага у нас с три нива на оборудване, като цените на Style започват от 72 700 лв. с ДДС, а топ изпълнението Premium – от 81 100 лв. с ДДС. Проблем е, че моделът се предлага у нас само с едно задвижване и с ниска мощност, но пък бие по офроуд качества всичките си преки конкуренти, например Toyota Corolla Cross или пък Hyundai Kona.

Изводът от всичко казано дотук е, че Subaru Crosstrek е типичен представител на старата школа автомобили, в което влагам само положителен смисъл. Това е автомобил без преструвки, без фанфари, без излишен лукс, но с доказана технология, изпитана конфигурация на задвижване, висока проходимост, удобство, надеждност и сигурност.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Subaru Crosstrek

Размери

Дължина, мм: 4495

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1600

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: около 1595 - 1612

Двигател

Тип: 4-цилиндров, атмосферен

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с.: 136

Макс. въртящ момент, Нм: 182

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 198

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,8

Среден разход, л/100 км: 7,7

Вредни емисии СО2, г/км: 174

Базова, цена, лв. с ДДС: 72 700

Още тестове на нови автомобили може да прочетете на CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Свят Преди 15 минути

Студенти и синдикати продължават с протестните действия

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

България Преди 39 минути

Инцидентът е станал на 384-ия километър на магистралата, в района на Провадия

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Любопитно Преди 2 часа

Това е едно от най-значимите събития в българската история

<p>Илюминатите &ndash; мистерия, конспирации, но каква е истината</p>

Илюминатите – мистерия, конспирации, но каква е истината

Любопитно Преди 2 часа

Историята на едно от най-известните тайни общества

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

България Преди 2 часа

Инцидентът е записан от охранителна камера

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Свят Преди 2 часа

Това е органът, който има главната отговорност за поддържането на международния мир и сигурност

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

Свят Преди 2 часа

Това е бразилската монахиня Ина Канабаро Лукас

Снимката е архивна!

Руска атака с дрон срещу Одеса, има загинали

Свят Преди 3 часа

Нанесени са и редица материални щети

Радев за 1 май: Трудът не бива да е сведен до средство за оцеляване

Радев за 1 май: Трудът не бива да е сведен до средство за оцеляване

България Преди 3 часа

По повод Деня на труда президентът отправи поздравление към българските граждани

Имен ден днес празнуват...

Имен ден днес празнуват...

Любопитно Преди 3 часа

На 1 май почитаме паметта на свети пророк Йеремия и на преподобномъченик Акакий Серски

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Любопитно Преди 3 часа

През изминалите 25 години гласът ѝ е безспорно един от най-известните в българското радио

<p>Сенатът на САЩ не успя да блокира митата на Тръмп</p>

Сенатът на САЩ не събра мнозинство, за да блокира митата на Тръмп

Свят Преди 4 часа

Предложението целеше отмяна на националното извънредно положение, обявено от американския президент

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Свят Преди 4 часа

След месеци на политически обрати, Вашингтон и Киев най-накрая постигнаха съгласие по стратегическото споразумение

Без синя и зелена зона в празничните 1 и 6 май в София

Без синя и зелена зона в празничните 1 и 6 май в София

България Преди 4 часа

През останалите - 2 май, 3 май и 5 май са работни дни за зоните за почасово платено паркиране

<p>Защо хората са загубили козината си</p>

Защо хората са загубили козината си: Изненадващата истина за еволюцията ни като бозайници без косми

Любопитно Преди 5 часа

Хората принадлежат към група животни, известни с козината, космите и мустаците си