С Ford Explorer проучвам изконен за българина въпрос (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

Explorer е едва вторият електромобил в гамата на Ford, следващ логиката на „Синия овал“ да вкара в обръщение имена, които са святи за автомобилните ентусиасти в Щатите и Европа. Предимството му е, че тук, на Стария континент Explorer не е толкова популярен, колкото е Mustang, легендарно име, което американците решиха да сложат и на първия си електрически SUV. В България вече е и Ford Capri, друго емблематично име за марката в Европа, което отново се прережда като електрически SUV. С историята трябва да се внимава, но тя поне няма да тежи на Explorer. Имам предвид като име.

Източник: Мото Пфое

А само историята ще покажа дали Ford е направил правилния избор да заложи all in на електрификацията в Европа. За целта преди няколко години се договори с VW да разменят ноу-хау: германците да научат Ford как се правят електромобили (макар те самите още да не могат да получат 6-ца от клиента), а от своя страна американците да научат VW как се правят пикапи (тук урокът е преподаден успешно, мисля си аз). Подобно решение е икономически и стратегически оправдано, защото спестява пари и време за разработка.

Та, след доста дълго забавяне, Ford вече произвежда електрическия Explorer в завода си в Кьолн, в който вложи 2 млрд. евро, за да го приведе в съответствие с новите реалности. Оттам, използвайки платформата МЕВ, на която са изградени VW ID.4 и ID.5, вече излиза Ford Explorer Premium със задно и AWD.

Проблемът за Ford е, че донорът (VW ID) бе посрещнат със смесени чувства, а VW така и не успява да излекува вродения софтуерен дефект в своите автомобили. Затова Explorer трябва да залага и на други качества, за да привлича клиенти.

Източник: CarMarket.bg

Взехме версията RWD с двама колеги, по едно леко сакче и се отправихме към Солун в края на ноември, за да получим отговор на основния въпрос: ще стигне ли до морето?

Отговарям веднага: да, ще стигне. Въпросът тук е: как? Ще дам отговор и на него, но нека първо минем и през другите важни аспекти при появата на всеки нов модел.

Дизайнът, естествено, веднага изниква в съзнанието ми. И той е един от козовете на Explorer, защото, грубо казано, е далеч по-атрактивен от германския си събрат. Тук дори и името играе в негова полза, защото човек би следвало да проучи и какво предлага Explorer, за да вземе информирано решение за покупка на този все по-наситен пазар с електрически конкуренти.

Източник: CarMarket.bg

Въпреки че европейският електрически Explorer е напълно различен и с размери за нашите пътища, той трябва да споделя духа на оригинала. Затова и всички черти и контури навеждат на мисълта за свобода и приключения. Това е Ford, който се опира на американските си корени. „Плаващата“ линия на покрива и задната колона са сред акцентите, които карат модела да изпъква на пътя. Много внимание е обърнато на аеродинамиката, така че съпротивлението е достатъчно ниско, за да е прилично приглушен шумът от вятъра.

Дизайн директорът Амко Леенартс казва за творението си, че не е агресивен. "Агресивните коли са за хора, които се страхуват от света." Нищо подобно не може да се каже за Лекси Алфорд, която измина над 30 000 км през шест континента, ставайки първият човек, направил околосветско пътешествие с електрически автомобил, а именно Ford Explorer.

Източник: CarMarket.bg

Този факт е полезен за маркетолозите, на клиентите трябва да се каже, че този семеен SUV предлага 490 л комбинирано място за съхранение (470 л е багажникът), включително 17-литров MegaConsole и защитен My Private Locker в купето. Иначе на таблото акцентът е 14,6-инчовият екран на система SYNC Move 2, който може да се накланя под ъгъл 30 градуса. Стандартни са отопляемият волан и предните седалки, масажиращата шофьорска седалка и безжичнота зареждане на телефона.

Спортните седалки с интегрирани подглавници придават нужното усещане за динамика. Explorer Premium предлага аудио система B&O с 10 високоговорителя и амбиентно вътрешно осветление. В списъка с допълнителните екстри попада панорамният стъклен покрив с площ над 1 кв. м и фаровете Dynamic Matrix LED. Контролерите за ел. пакета на вратите е взет директно от VW, иска се време да му свикнеш, същото важи и за плъзгача за регулиране на силата на звука, както и сензорните бутони на волана. Зад него е позиционирано малко приборно табло, също доста добре познато от ID-фамилията, а над него е разположена доста интересен високоговорител със светлинна ивица.

Източник: Мото Пфое

Но въпреки многото споделени черти с VW, Ford е направил собствена настройка на шасито. И точно както в старите дни на Feel the Difference, изглежда, че има от прословутото спортно пътно поведение на „Синия овал“ в този компактен кросоувър. Това не променя очакванията и не постига немислимото, но в тънкостите, които рядко се приемат като приоритети, Explorer впечатлява. Възприятието на Ford за пасивното демпфериране и кормилното управление, плюс монтирането на по-широки колела и гуми, е довело да направата на по-интелигентен и по-пъргав SUV от ID.4, без в жертва да пада комфортът на возене - дори при опционални 21-инчови джанти.

Explorer излиза на пазара със задно и батерия с капацитет 77 kWh, както и със задвижване на четирите колела и батерия 79 kWh. В началото на 2025 г. ще дойде и версия с батерия 52 kWh и 170 к.с., докато първите две са с мощност съответно 286 и 340 к.с. Тази две версии разчитат на батерия NMC, която при RWD може да се зарежда с максимални 135 kW, докато тази с двата мотора – със 185 kW. Зареждането от 10 до 80% отнема 26-28 минути. Минусът е, че термопомпата фигурира в списъка с допълнително оборудване, за нея се доплаща около 4000 лв.

Източник: CarMarket.bg

На нас се пада вариантът с 286 к.с., хубавото тук е, че Explorer е един от онези електромобили, които не се чувстват глупаво бързи, нещо, което винаги съм смятал за излишно в един електромобил. Все пак двумоторната версия дърпа до 100 км/ч за 5,3 секунди, така че има за всеки по нещо.

За мен „ластиците“ с електромобил винаги са били нещо, с което човек да се хвали в социалните мрежи и на комшията, но нищо екзистенциално важно, защото това ускорение обезсмисля всички други опити за увеличаване на пробега. А той, както казва производителят, е 602 км точно в нашата версия. Затова нямам никакви притеснения, че ще стигнем до Солун (300 км). Условията е: без зареждане. Колега сяда зад волана, очевидно неразбрал въпросното условие. И... газ. До Кулата сме изцедили батерията до 41% от заряда.

Kia EV3: очевидно предимство (тест драйв)

Aceman оформя атакуващата формация на MINI (тест драйв)

И тук трябва да направя едно, но супер важно уточнение. Да, електромобилът изисква леко да промениш стила си на шофиране (ако човек живее в Западна Европа, това няма да му се налага, защото там контролът по пътищата е жесток), но не и начинът си на живот. Затова опит да се стигне от точка А до точка В (от София до морето) без зареждане е крайно погрешен. Всеки спира аз почивка, направихме го и ние, можеше да заредим, но не, искахме да видим с колко ще пристигнем.

Източник: CarMarket.bg

Седнах аз зад волана и от границата до Солун с... 90 км/ч. Тежко се напрегнах. В крайна сметка пристигнахме в Солун с 15% заряд в батерията за 74 км. Но първи от цялата група. Победителите в нашата „надпревара“ бяха трима други колеги, успели до дойдат до Солун с 36% оставащ заряд в батерията, но... последни от всички.

Обратното пътуване е по-проблемно. Започва от морското равнище и реално до София е изкачване в голяма част от времето. Отново карам аз на гръцка територия, този път с максимум до 120 км/ч. На границата сяда друг колега и започваме дългото прибиране към дома. Беше доста студено, падна и първият сняг в същия този ден, но тук вече наистина се убедихме, че най-правилното пътуване е зареждане за 20-ина минути някъде, за да не те изпреварват и камионите по пътя. Косьо показа стоицизъм: максимум 80 км/ч от Кулата до София. Беше толкова дразнещо, че накрая започнахме да се шегуваме. В крайна сметка пристигнахме на 13% и оставащи 40-ина километра пробег. Средната ни скорост на движение бе 61 км/ч (68 км/ч на отиване).

Източник: CarMarket.bg

Да, определено има някои недостатъци, но никой от тях не може да наруши положителното първо впечатление от Explorer. Изглежда атрактивен, по-интересен от ID.4, при управлението му има искра и живец. Просто е оптимизирана и доста по-добра версия от оригиналите с марка VW и Skoda.

Официалният представител на марката дава бонус: ваучер за зареждане за 5 години (изчислен при 20 kWh среден разход на 100 км и пробег до 13 000 км годишно). Той би трябвало да омекоти цената от 105 700 лв. за Explorer Premium RWD.

Не сме зареждали, но през Кулата това може да направите на станцията между "Лукойл" и OMV. А и връзката с VW просто плачеше за тази снимка.
Не сме зареждали, но през Кулата това може да направите на станцията между "Лукойл" и OMV. А и връзката с VW просто плачеше за тази снимка. Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Ford Explorer Premium RWD

Размери

Дължина, мм: 4468

Широчина, мм: 1946

Височина, мм: 1630

Междуосие, мм: 2767

Собствено тегло, кг: 2090 - 2102

Задвижване

Електромотори: два

Макс. системна мощност, к.с.: 286

Макс. въртящ момент, Нм: 545

Батерия

Капацитет, kWh: 77

Зареждане, kW: 135

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,4

Консумация на енергия, kWh: 13,9/14,7

Пробег, км: 602

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 105 700

Повече ревюта на нови автомобили може да намерите на CarMarket.bg

– В обявата пишеше „търсим млад и динамичен екип“. – Оказа се, че търсят един човек, който да прави всичко.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Майкъл Фелпс е трудно разпознаваем в нови снимки, далеч от олимпийските си дни

Майкъл Фелпс е трудно разпознаваем в нови снимки, далеч от олимпийските си дни

Любопитно Преди 1 минута

Майкъл Фелпс се оттегли от олимпийското плуване през 2016 г. и оттогава е активен застъпник за психичното здраве

Диетолог разкри: Kак да подготвим тялото за студената зима

Диетолог разкри: Kак да подготвим тялото за студената зима

Любопитно Преди 1 минута

С настъпването на студеното време тялото се нуждае от повече хранителни вещества

"Булгаргаз" предложи по-ниска цена на природния газ за декември

"Булгаргаз" предложи по-ниска цена на природния газ за декември

България Преди 25 минути

Това е посочено в заявление на дружеството, подадено до КЕВР

<p>Водещият учен по AI на Meta Ян Лекюн напуска компанията</p>

Водещият учен по изкуствен интелект на Meta Ян Лекюн напуска компанията

Свят Преди 37 минути

Оттеглянето му идва на фона на усилията на Марк Зукърбърг да превърне Meta в лидер в "суперинтелигентността"

Кайли Дженър отговори на слуховете за раздяла с Тимъти Шаламе с неочакван ход

Кайли Дженър отговори на слуховете за раздяла с Тимъти Шаламе с неочакван ход

Любопитно Преди 45 минути

Няколко дни по-рано се появиха слухове, че Шаламе е „скъсал с Кайли“

Арестуваха шофьор с проба за алкохол от 4,23 промила в село Врачеш

Арестуваха шофьор с проба за алкохол от 4,23 промила в село Врачеш

България Преди 52 минути

36-годишният мъж е спрян за проверка и е задържан заради шофиране в пияно състояние, като не за първи път нарушава закона

Земетресение край Кипър

Земетресение край Кипър

Свят Преди 59 минути

Трусът е бил последван от няколко по-слаби

5 изненадващи факта за секса

5 изненадващи факта за секса

Любопитно Преди 1 час

Сексуалната активност е важен показател за физическото и емоционалното благополучие

Снимката е илюстративна

Тяло е открито в поле, трима са арестувани

Свят Преди 1 час

Подозрение за връзка между убийство и нощен инцидент в Грийнок

Стари нефтени кладенци замърсяват качеството на водата в САЩ

Стари нефтени кладенци замърсяват качеството на водата в САЩ

Свят Преди 1 час

Изследователите също така откриха, че някои от подземните води на обектите показват високи концентрации на разтворено желязо и арсен

<p>Новото &quot;оръжие на Страшния съд&quot; на Америка се появи неочаквано</p>

Новото "оръжие на Страшния съд" на Америка се появи неочаквано - ще уплаши врага

Свят Преди 1 час

AGM-181 е крилата ракета, способна да носи ядрена бойна глава

Снимката е илюстративна

Как да преживеем магнитна буря, съвет от лекар

Любопитно Преди 1 час

Магнитните бури са колебания в магнитното поле на Земята, които могат да повлияят на благосъстоянието на живеещите на Земята

Юпитер стана ретрограден – какво означава това за всяка зодия

Юпитер стана ретрограден – какво означава това за всяка зодия

Любопитно Преди 1 час

Сега, когато Юпитер започва да се движи назад до 10 март 2026 г., той ще ни помогне да пренапишем и възстановим представата си за емоционална стабилност

"Лукойл" изпада в криза, след като САЩ блокираха сделка с "марионетката на Кремъл"

"Лукойл" изпада в криза, след като САЩ блокираха сделка с "марионетката на Кремъл"

Свят Преди 1 час

САЩ възпрепятства продажбата на международните активи на руската компания на търговеца Gunvor, подновявайки опасенията за възможно поглъщане от "Роснефт"

Григор Димитров и Ейса Гонсалес впечатлиха с горещи кадри от Коста Рика (СНИМКИ)

Григор Димитров и Ейса Гонсалес впечатлиха с горещи кадри от Коста Рика (СНИМКИ)

Любопитно Преди 1 час

На публикуваните кадри се вижда, че Григор и Ейса се наслаждават на слънцето и топлото време