Aceman оформя атакуващата формация на MINI (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
0

К огато чух името му за пръв път, мигновената ми реакция бе с Iceman от Top Gun. Арогантният Вал Килмър от оригинала през 1986 г. трябва да се довери на своя wingman Maverick в бойна мисия. Същото е и сега, макар да има една разлика в начина на изписване на имената. Този път Aceman е wingman на Countryman в бойната мисия към изцяло електрическо бъдеще на MINI. Новият, трети член в семейството стои идеално в червено, но за разлика от Cooper и Countryman ще се предлага само с електрическо задвижване.

Казвайки нов, трябва да направя едно уточнение: нов е като модел и позициониране, заемайки мястото между съществуващите два модела, тъй като Countryman нарасна драстично и вече трудно може да бъде определян като „мини“. Но в действителност Aceman използва целия технологичен арсенал и платформа от Cooper EV, което не е минус или изненада, всички го правят, затова са и модулните платформи.

Зад волана на MINI Aceman

Иначе електрическият Cooper идва само с три врати, докато Aceman е с две повече и 90 л по-голямо товарно пространство. И още един плюс за него: SUV форми, толкова търсени в днешно време. Но пък ще се предлага само на ток.

Източник: CarMarket.bg

Големият му актив е дизайнът, а той, дами и господа, днес е особено на почит. Разбрах го, след като имах рандеву с Renault 5 Electric, потвърждавам го и сега: MINI Aceman ще е избор на сърцето, не на разума. Защото взаимодействието с него е първосигнално, въздействието върху сетивата замъглява някои анти доводите.

Гледайки MINI Aceman, веднага се сещам за уличните мимове. Те успяват да привлекат вниманието с минимални изразни средства, същото важи и за третия модел в гамата на MINI, който продължава да развива дизайнерската философия Charismatic Simplicity. В основата й стои убеждението, че погледът трябва да се приковава от много изчистени и опростени форми. Такъв е и този случай.

Източник: CarMarket.bg

Имаме нова интерпретация на светлините (с три светлинни подписа, които могат да се конфигурират), решетката, стоповете и всички останали панели но общото е, че дизайнерите са изчистили от „речника“ си излишните ръбове. Е, колесните арки са някак квадратни, от определен ъгъл прилича на умален Countryman, но това е в сферата на допустимото.

Източник: CarMarket.bg

Версиите, в които се предлага Aceman, са Classic, Exclusive или Sport. Последният добавя бодикит, вдъхновен от John Cooper Works, с много червено и черно оцветяване. През 2025 г. ще видим и истински Aceman JCW. За да стане още по-трудно да изберете, MINI добавя опционални пакети Level 1 и Level 2. Първото (стандартно за Aceman SE) добавя адаптивни фарове, безключов достъп, автоматично сгъваеми и отопляеми огледала, отопляеми предни седалки, проекционен дисплей и безжично зарядно устройство. Ниво 2 включва аудио система Harman Kardon, панорамен стъклен покрив и др.

Източник: CarMarket.bg

Интериорът, който аз познавам вече от Cooper и Countryman, е максимално изчистен. Зад волана няма приборно табло, но като опция се предлага Head-up дисплей. Изгледът му се променя спрямо различните избрани режими, които MINI нарича Experience Modes (до седем на брой, като Core, Green и Go-Kart променят реакцията при подаване на газ). Кръглият OLED по средата на таблото е контролният център в автомобила.

Арматурно табло за пръв път е с текстилна повърхност, която веднага буди въпроси за начина на почистване, но ни увериха, че прахосмукачката е достатъчна. Самите тъкани са от рециклиран полиестер. Материали от животински произход в ново MINI вече няма, същото важи за алуминия и хрома, който е забранен вече от ЕС. Опционалният MINI проектор зад OLED дисплея покрива арматурното табло в адаптирани цветове и шарки на тъмно.

Източник: CarMarket.bg

Впечатляващи са малките детайли. Третият лъч на волана е текстилен. Жабката между предните седалки наподобява дамска чанта. Тук добавям е факта, че на задните седалки вече спокойно могат да се возят двама възрастни, без да има опасност от притискане на кръвоносни пътища и ампутация на крак след 100 км.

Багажникът е 300 л, повече от този на Cooper, но далеч от обемите на другите му конкуренти. Kia EV3 например е с 460 л...

Източник: CarMarket.bg

В областта на задвижването ситуацията е позната вече от Cooper. Aceman E има батерия с капацитет 42,5 kWh и 184 к.с. Компанията казва, че пробегът е до 309 км и ускорение до 100 км/ч за 7,9 сек. Максималната мощност на зареждане обаче е 75 kW. Aceman SE, който тествах аз, разчита на батерия 54,2 kWh и електромотор с 218 к.с. Тук пробегът би следвало да е 406 км, а ускорението – 7,1 секунди. Максималната скорост на зареждане скача до 95 kW, което е... малко.

Тези от собствениците, които искат да надградят над Cooper ще останат повече от доволни от факта, че Aceman не е загубил типичните за MINI пътни характеристики, които продължават да оправдават слогана на марката за „картинг“ усещане зад волана.

Най-силната част от пътното поведение е балансът. Aceman е не е толкова твърд, колкото са оригиналните Mini-та от не толкова далечното минало, но в същото време нямате никакво усещане за наклон на каросерията в завои.

Източник: CarMarket.bg

Като ускорение не бих казал, че е нещо впечатляващо, коланите няма да ви изкарат дъха, дори се усеща по-бавен от споменатите 7,1 секунди. Ситуацията се променя, Aceman става по-пъргав, когато се активира режимът Go-Kart, но с него се активират и много натрапчиви звуци, специално композирани за новото поколение MINI, които предпочитам да изключа.

В Дания (се проведе тестът) има нещо гнило, това е времето (вали постоянно и е мъгливо) и страхът да вдигнеш и 5 км/ч над ограниченията. Затова ще спестя показателите за среден разход на енергия, защото средната скорост бе под 40 км/ч. Но пък имаше добри отсечки със завои, сравнително добре скътани в провинцията, на които да се убедя, че Aceman продължава завета на марката да предлага отлична управляемост, като дори теглото от 1785 кг се контролира отлично и не изпитвах недозавиване на мокрите пътища.

Източник: CarMarket.bg

Всичко това, както и фактът, който споменах в началото, че Aceman ще се избира със сърце, не със разум, са плюсовете в негова полза. Минусите са цената му, стартираща от 74 750 лв. Под 70 000 лв. е тази на Kia EV3 Standart Range, която предлага 473 км пробег, споменатия вече доста по-голям багажник, а и повече място на задния ред, където могат да седнат трима възрастни, в Aceman това не е възможно. А Kia-та има дори версия с 605 км пробег, стартираща от 79 900 лв.

С нея също ще изпъквате, но няма да откриете забавлението от шофирането. Интериорът на Aceman може да се персонализира сериозно, като е и доста технологичен. Това бяха доводите на разума, оттам насетне са тези на сърцето.

Още ревюта на нови автомобили може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Русия ще се противопостави на всяко сътрудничество между Лондон и Киев

Свят Преди 3 часа

Азовско море граничи с Югозападна Русия, части от Южна Украйна, които Русия завзе по време на войната, и Кримския полуостров

,

САЩ отпускат 117 милиона долара на ливанските въоръжени сили

Свят Преди 3 часа

В края на ноември беше сключено прекратяване на огъня между Израел и проиранското ислямистко движение "Хизбула"

70 загинаха в Нигерия при експлозия на цистерна с гориво

70 загинаха в Нигерия при експлозия на цистерна с гориво

Свят Преди 5 часа

В страната цената на горивото рязко скочи на фона на икономическа криза

,

Паднала скала задръсти пътя за Рудозем

България Преди 5 часа

Автомобилите са в режим на изчакване

а

Намушкване с нож в Тел Авив часове преди примирието

Свят Преди 6 часа

Атаката беше извършена часове преди примирието да влезе в сила в ивицата Газа

Румен Петков

Румен Петков: Новото правителство има толеранс от минус 2 седмици

България Преди 7 часа

Нямаме политическо коалиционно споразумение, допълни той

Джон Болтън

Болтън: Тръмп просто иска край на конфликта в Украйна, условията не го интересуват

Свят Преди 7 часа

Той също изрази мнение, че Русия може да е заинтересована от постигане на споразумение за прекратяване на огъня

,

Две деца случайно изядоха праха на прадядо си

Свят Преди 7 часа

Едва няколко дни по-късно майката осъзнава какво се е случило

Александър Вучич

Над 50 000 души протестираха срещу Вучич в Белград (ВИДЕО/СНИМКИ)

Свят Преди 8 часа

Исканията на демонстрантите бяха свързани с обективно отразяване на събитията в страната

d

Ватиканът помогна на Русия да си върне ранени военнопленници

Свят Преди 8 часа

Това съобщи руската пълномощничка по правата на човека Татяна Москалкова

,

„Видях как падат 60 души“: Десетки ранени при инцидент в испанския ски курорт

Свят Преди 8 часа

Премиерът обеща съдействие за инцидента в област Арагон

,

Земетресение в Гърция, близо до българската граница

Свят Преди 9 часа

Трусът е регистриран в 14:26 ч. българско време

Орбан обвини Украйна и САЩ за повишените енергоцени

Орбан обвини Украйна и САЩ за повишените енергоцени

Свят Преди 9 часа

Според него действията на Украйна и САЩ вече са довели до повишаване на цените на горивата в Европа.

,

Мъж откраднал ампутирани крака от морга вместо пластмасови бутилки

Свят Преди 9 часа

Болницата е глобена с 885 евро за небрежно боравене с ампутирани крайници

,

Двама съдии бяха застреляни във Върховния съд на Иран

Свят Преди 9 часа

Нападателят се е "самоубил" след стрелбата