RS e-tron GT е технологичната витрина на Audi (тест драйв)
STOP&GO: Предният електромотор е с мощност 238 к.с., а мощността на задния е 456 к.с. Сумарната мощност на системата е 598 к.с. и 830 Нм. За 2,5 секунди максималната мощност може да скочи до 646 к.с.   
Източник: CarMarket.bg

С еднеш ли зад волана на този автомобил, егото на човек изведнъж става огромно, няма да крия. Все пак на свое разположение имам 600 к.с., задвижващи един тристаен апартамент в „Гео Милев”. Цената наистина е колосална, желаещи да я платят не липсват, защото в крайна сметка получават всичко, с което разполага Audi и Porsche.

Зад волана на Audi RS e-tron GT

Пресечената точка между тези две компании могат да се открият доста назад във времето, когато Porsche помогна за RS2, а Audi правеше Porsche 924 и 944. Но сега за пръв път „четирите пръстена” взимат продукт на Porsche и го превръщат в свой. И това е чудесно и за Audi, и за клиентите. Защото няма нужда компанията да похарчи колосални пари за напълно нова платформа (J1), която вече е разработена и може да се ползва. А клиентите получават продукт, който наистина впечатлява.

STOP&GO: До скорост 70 км/ч колелата завиват (опция) на 2,8 градуса в противоположната посока на предните. При скорост над 80 км/ч задната ос завива по посока на предната, за да се гарантира стабилност.
STOP&GO: До скорост 70 км/ч колелата завиват (опция) на 2,8 градуса в противоположната посока на предните. При скорост над 80 км/ч задната ос завива по посока на предната, за да се гарантира стабилност. Източник: CarMarket.bg

На първо място го прави с визия. Пропорциите са фундаментални за добрия дизайн. С други думи: дълго междуосие (2,9 м), широка следа, голяма дължина (4,99 м), големи джанти (21 цола) и скосена линия на покрива (по-ниска със 17 мм от тази на А7 Sportback). Дизайнът на RS e-tron GT е отправна точка за бъдещото оформление на електрическите модели на Audi, които ще залагат на по-плаващи линии от сегашните модели.

STOP&GO: Капацитетът на батерия е 93 kWh бруто (85 kWh нето), съставена от 33 модула. Напрежението на системата е 800 волта.
STOP&GO: Капацитетът на батерия е 93 kWh бруто (85 kWh нето), съставена от 33 модула. Напрежението на системата е 800 волта. Източник: CarMarket.bg

В този случай за мен профилът е най-привлекателен с тези джанти и скосена линия на покрива, оформяща задно странично стъкло с формата на стрела. Тя се акцентира от ръб, започващ от стоповете, минаващ над задния калник и завършващ малко пред задната дръжка на вратата. От същото място, но над долния праг започва друг ръб, който завършва точно пред предния калник и въздуховода зад предните колела. Изключително впечатляващи са задните светлини и карбоновият дифузьор. Акцентът отпред са лазерните фарове и четирите кръга в матово черната маска.

STOP&GO: Адаптивното окачване е стандартно при RS, като го понижава с 22 мм.
STOP&GO: Адаптивното окачване е стандартно при RS, като го понижава с 22 мм. Източник: CarMarket.bg

Специално внимание дизайнерите са отделили на аеродинамиката, постигайки коефициент на въздушно съпротивление от 0,24. Освен активните елементи, вторият основен фактор в концепцията за активна аеродинамика е електрически контролирания заден спойлер, който се изправя до две позиция, в зависимост от скоростта. Той работи заедно с равния под на купето, който завършва с широк дифузьор. Това позволява въздушният поток да излиза чисто отзад, като повдигането на задницата от този поток се компенсира почти напълно. Когато адаптивното задно окачване (стандартно при RS) снижи купето, то увеличава ефекта на притискане, оптимизирайки въздушния поток и подобрявайки стабилността.

STOP&GO: Капацитетът на батерия е 93 kWh бруто (85 kWh нето), съставена от 33 модула. Напрежението на системата е 800 волта.
STOP&GO: Капацитетът на батерия е 93 kWh бруто (85 kWh нето), съставена от 33 модула. Напрежението на системата е 800 волта. Източник: CarMarket.bg

Истинската детска радост идва, когато натиснеш педала на газта. По принцип не споделям ентусиазма на мнозина фенове, за които ускорението е основното при един електромобил, напротив. Но тук параметрите са такива, че няма как да не те накарат да изпиташ този необуздан адреналин, когато усетиш какво може автомобилът в режим overboost. Подобно на Taycan, RS GT разчита на два PSM електромотора: предният е с мощност 238 к.с., а задният с 456 к.с. Той е свързан към 2-степенна скоростния кутия. Сумарната мощност на системата е 598 к.с. и 830 Нм. Ако включите режим Dynamic или ланч контрола, в рамките на 2,5 секунди мощността скача до 646 к.с., за да ускорят тежащия 2347 кг автомобил до 100 км/ч за 3,3 секунди!

Целия материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Снимката е илюстративна

Пожар изпепели апартамент в Бургас, огнеборците разрязали външната врата

България Преди 3 минути

Предстои да се изяснят причините за възникването на огъня

,

Преговорите между Иран и САЩ се отлагат, обяви Оман

Свят Преди 1 час

Оман играе посредническа роля в дипломатическия процес

,

Агата Кристи "ще води" курс по творческо писане с помощта на AI

Любопитно Преди 2 часа

Обучението включва ИИ, изображения и възстановени аудиозаписи, пресъздаващи думи на авторката

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Свят Преди 3 часа

Тя обвини американския президент, че е изоставил в американските идеали

,

Нова Зеландия е връхлетяна от разрушителни ветрове, проливни дъждове, сняг и високи вълни

Свят Преди 3 часа

В района на столицата около 1000 домакинства нямат ток

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Пари Преди 4 часа

Технологичният напредък, демографските промени и преходът към зелена икономика оформят новите правила

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Свят Преди 4 часа

Регионът се намира западно от Донецка област и северно от Запорожка и Херсонска област

Снимката е илюстративна

Първото изображение от най-големия слънчев телескоп в света улови Слънцето с невиждани детайли

Любопитно Преди 4 часа

Снимката е първата, направена от новия видимо регулируем филтър на Слънчевия телескоп на Националната научна фондация на САЩ „Даниел К. Инуйе“.

Транспортна стачка блокира Гърция

Транспортна стачка блокира Гърция

Свят Преди 4 часа

Препоръчва се шофьорите да избягват централните части на Атина и Солун

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Любопитно Преди 5 часа

Неговите космологични представи и астрономически знания предизвикват интерес и дебати сред учени и изследователи от десетилетия

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

България Преди 5 часа

Жената твърди, че работодателите ѝ взели документите и я заплашвали

Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 6 часа

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

България Преди 6 часа

Големи задръствания са се образували в района на Кресна в посока Гърция

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

България Преди 6 часа

Президентът на Русия не се интересува от общественото мнение и колко хора умират, заявиха преподавателят в Харковския университет проф. Михаил Станчев и международният анализатор Чавдар Стефанов