Mercedes-Benz EQS е черешката на тортата (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
1

В сички добре познаваме редица шаблонни, изтъркани фрази, лишени от самобитност и оригиналност. Лично аз съм върл противник на стереотипните фрази в речта (и въобще стереотипите в общественото съзнание), но понякога, само понякога няма по-добро изразно средство от клишето.

Зад волана на Mercedes-Benz EQS 450+

Седнал съм в S-класата на електромобилите (първото) и в главата ми се редят цял низ от клишета: черешката на тортата, върхът на сладоледа, бъдещето днес и т.н., и т.н. Но трябва да ви кажа следното: абсолютно всяко от тези клишета важи с пълна сила за този автомобил, придавайки му смисъл, без необходимостта да обяснявам с подробности какво имам предвид. Но лично аз бих се самобичувал, ако не задълбая в дебрите на Светия Граал (поредното) за всички фенове на електрическата мобилност. Поправка: на електрическата луксозна мобилност.

Източник: Vesti.bg

Mercedes-Benz лансира огромен брой нови автомобили през последните няколко години, но никой не е толкова важен за имиджа или бъдещето, колкото е EQS. Няма съмнение, че Mercedes-Benz е безспорен иноватор в автомобилната индустрия. Да оставим настрани факта, че той се води изобретател на автомобила, но през десетилетията инженерите на компанията са дали на света редица технологични иновации, например антиблокиращата спирачна система (ABS) и въздушните възглавници (освен всичко друго).

Източник: Vesti.bg

На този фон не бих сгрешил ако кажа, че Mercedes-Benz EQS, първият изцяло електрически луксозен седан, без съмнение най-комплексният и най-високотехнологичен електрически модел до момента, е една чиста демонстрация на мускули и технологичен капацитет на инженерите и дизайнерите на Mercedes-Benz. И тук не става въпрос само за ненормалния, космически (оп, поредният) Hyperscreen, който тук го няма, за мое огромно съжаление, нито за супер бързото загряване на интериора, масажа, Burmester 3D съраунд саунда… Тук става дума за едно общо възприятие.

Източник: Vesti.bg

Започвам с очевидното: EQS е изцяло нов автомобил. Това не е електрифицирана S-класа (по подобие на другите електромобили на Mercedes), а луксозен седан с размерите на S-Class, изграден на нова платформа, достатъчно голяма, че да може да побере огромната батерия с капацитет 107,8 kWh. Това е 5,2-метровият ответен удар на Mercedes срещу всички електромобили, опитващи да привлекат вниманието на най-платежоспособните клиенти. И на тях им се предлага всичко: задно задвижване, задвижване на четирите колела, пробег до… 780 км. И това е само върхът на айсберга (ето пак), не, това е върхът на цял глетчер от технологични решения. При това говоря EQS 450+, а следва 580 и AMG версия със 750 „коня”.

Източник: Vesti.bg

Дизайнът винаги се приема различно от всеки човек, но лично на мен ми хареса много. Бих казал, че изглежда много близо до концепцията, а това винаги е атестат за добре свършена работа от дизайнерите. Ако задълбая, може да използвам термините Sensual Purity дизайнерска философия, съчетана с Progressive Luxury… Но това са красиви словосъчетания от преспакета (между другото, това е първият, който прочитам от начало до край). А науката казва, че в ретината на човешкото око има над 100 милиона пръчици и конуси. Тези сензорни клетки позволяват да се наслаждавам на тази огромна арка, която представлява силуетът на EQS.

Източник: Vesti.bg

Такава голяма дъга не съм виждал в нито един друг автомобил и трябва да си призная, че тя е наслада за очите. А тя (заедно с други решения, като прибиращите се дръжки на вратите) е в основата да шофирам серийния автомобил с най-нисък коефициент (0,20) на челно въздушно съпротивление в света. Това, естествено, оптимизира пробега, както и понижава паразитните шумове в купето.

И ако звездичките около основното лого върху черния панел на фронталната зона с площ 2,51 кв. м, 21-цоловите джанти, страхотният металик, естетичните задни светлини, са допълнение към общото визуално впечатление, то абсолютно невидима е работата под шасито. Но с няколко хиляди симулации във виртуален въздушен тунел, дизайнерите са се спрели на крайните аеро панели, за да подпомогнат постигането на тези над 780 км пробег.

Целият тест на EQS 450+ може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

България Преди 2 часа

Това сочи доклад на ООН за здравословното поведение на децата в училищна възраст

Русия може да влоши отношенията си със САЩ в такъв случай

Русия може да влоши отношенията си със САЩ в такъв случай

Свят Преди 2 часа

Рябков заяви, че Москва ще предприеме икономически и политически ответни мерки, ако руските активи бъдат конфискувани

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Свят Преди 3 часа

Шикорски: Единствената надежда на Путин е нашата липса на решителност

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

България Преди 3 часа

Радев: Политиката и законодателството следва да се правят със загриженост и отговорност към България

Починa театралният режисьор Александър Илиев

Починa театралният режисьор Александър Илиев

България Преди 4 часа

Режисьорският му дебют е с „Адвокатът Пиер Патлен” във Видинския театър през 1986 г.

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

България Преди 5 часа

Министерство на младежта и спорта не е било уведомено

Електроразпределителна мрежа

Само в Унгария са плащали по-ниски цените на ток от нас за второто полугодие на 2023 година

България Преди 5 часа

Битовите сметки за електричество и газ в ЕС са намалели в сравнение с периода през 2022 г.

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Любопитно Преди 5 часа

Спекулациите започнаха да набират скорост заради нейна снимка

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Свят Преди 5 часа

В решението си съдиите се позовават на грешки в начина, по който е бил проведен процесът

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 6 часа

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Любопитно Преди 6 часа

Изкуственият интелект ще направи картината още по-красива и реалистична

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 6 часа

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности

Инцидент с кран в София

Инцидент с кран в София

България Преди 6 часа

Инцидентът е станал около 15.00 ч. в четвъртък