Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени
Volkswagen ID.4   
Източник: Volkswagen
40

П ризнавам си, че няколко пъти съм използвал подобни заглавия, но сега вече нямам абсолютно никакво съмнение за бъдещето на ДВГ в Европа. Това е така, защото очакваното се случи. ЕС прие още по-стриктни цели за намаляване на емисиите СО2 до 2030 г. След 10 години нивата на отделяните в атмосферата емисии СО2 трябва да бъдат редуцирани с поне 55% спрямо 1990 г. Това е с 15% повече спрямо предишната цифра от 40-процентно намаление до 2030 г.

Решението бе прието от министър председателите на 27 страни миналата седмица в Брюксел. ЕС си е поставил за цел да постигне СО2 неутралитет до 2050 г.

Повратната точка в преговорите очевидно са били финансовите претенции на Полша, Чехия и Унгария, които поискаха повече финансова помощ за прехода към добив на електроенергия, независеща от полезните изкопаеми.

Това решение значи едно: националните енергийни индустрии трябва да превключат по-бързо от полезни изкопаеми на възобновяеми източници (или ядрена енергия). Къде сме ние в тази картинка, тепърва ще става ясно.

ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.

Голям дан за постигането на голямата цел трябва да плати и транспортният сектор. Европейската комисия иска новите автомобили да изхвърлят средно с 50% по-малко емисии CO2 през 2030 г., а не както бе планувано преди – с 37,7%. Както писахме преди дни, Комисията предвижда след 10 години по пътищата в Европа да се движат поне 30 млн. електромобила и да бъдат изградени 3 млн. зарядни точки. Тези решения от Брюксел ще направят така, че конвенционалните автомобили само с ДВГ няма да могат да покриват заложените изисквания.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Тук стигаме и до предстоящото решение за крайния вариант на бъдещия стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. През миналата седмица имаше много интересен материал в Autonews Europe по темата. Едно от предложенията предвижда намаляване на NOx до 30 милиграма на километър. От януари стандартът Euro 6d ще задължи всички автомобили да не отделят повече от 80 мг/км на тестовия стенд, както и в реални пътни условия – като се изключи допустимата грешка на преносимите устройства за измерване на емисиите, която се изчислява на максимум 34,4 мл/км.

Темата в материала на Autonews Europe коментира инженер на VW: „Ако те (разбирай Advisory Group on Vehicle Emission Standards на ЕС) разширят граничните условия на теста да включват изчакване на наклон със закачено ремарке, тогава това ще е краят на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Подобно изискване не може да бъде изпълнено и от автомобил с 48-волтова мека хибридна технология,” коментира инженерът, като отказва да бъде цитирано името му.

В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка

“Ще трябва да се отървем от ръчните скоростни кутии, за да може да диктуваме точния тайминг за смяна на предавките. Това не само ще струва много скъпо, но и всичко забавно при шофирането също ще изчезне.”

Тук трябва да е ясно, че макар подобно нещо да е екоцелесъобразно, не всички хора ще могат да си купят нов плъг-ин хибрид или чист електромобил. Така ще се стигне до това, че хората, които няма да могат да си позволят нов електромобил, ще трябва да продължат да карат досегашния си автомобил, без да могат да си позволят да го заменят с по-чист. А това би могло да увеличи вредните емисии, поне в краткосрочен план.

Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.

Организацията на автомобилните производители ACEA също не остана безразлична по темата.

“Няма доказателства, че ограничаването на NOx до 30 мг/км е технически постижимо днес, особено ако измерването се прави на всички видове реални условия на шофиране. Подобно ограничение трябва да се постигне при цялата гама от екстремни пътни условия, включително шофиране на висока надморска височина, изкачване на наклон, шофиране при пълно натоварване и шофиране в студени зимни и горещи летни условия.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 40
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

40 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Радев: Необходима е активна информационна кампания за машинното гласуване

Радев: Необходима е активна информационна кампания за машинното гласуване

България Преди 1 минута

"От огромно значение за всички нас е тези избори да излъчат устойчиво и отговорно управленско мнозинство, което да се заеме с неотложните реформи и вземането на стратегически за страната ни решения", каза още Радев

Намериха удавени двама чужди туристи

Намериха удавени двама чужди туристи

България Преди 17 минути

Установено е, че това са 30-годишен молдовски турист и 53-годишна чешка туристка

.

9 август - Световен ден на любителите на книгата

Любопитно Преди 40 минути

Книгите отварят врата към много други светове

Продължава гасенето на големия горски пожар край Панагюрище

Продължава гасенето на големия горски пожар край Панагюрище

България Преди 40 минути

Два вертолета от Авиобаза Крумово се включват в гасенето

Бъди креативен, подари щастие

Бъди креативен, подари щастие

Любопитно Преди 1 час

Бързо, оригинално и надеждно решение за подарък

коронавирус

COVID-19: 2318 нови случая, изследвани са 9804 проби

Теми в развитие Преди 3 часа

В процентно отношение броят на положителните случаи спрямо броя на направените тестове е 23,6%

Снимката е илюстративна

Климатът може да влоши 58% от инфекциите

Технологии Преди 4 часа

Голямо разнообразие от заболявания ще са засегнати

Избори

От МВнР започнаха подготовката за предсрочния вот

България Преди 11 часа

Според сметката изборите зад граница ще струват малко над 7 млн. и 600 хил. лева

Катастрофа

Тежка катастрофа в София, има двама ранени

България Преди 12 часа

Инцидентът е станал минути след 19:00 часа тази вечер на метри от спирката на градския транспорт пред бившия хотел "Плиска"

Олексий Резников

Украйна: Предотвратихме заговор за убийство на министъра на отбраната

Свят Преди 12 часа

Тя публикува видеозапис как въоръжена група усмирява и оковава с белезници двама мъже в цивилни дрехи, които се приближават към автомобил

Говорителят на руското външно министерство Мария Захарова

Захарова: Украйна взема Европа за заложник

Свят Преди 13 часа

АЕЦ-ът се намира на контролирана от Русия територия, но е управлявана от украински персонал

Голям пожар бушува в Пазарджишко

Голям пожар бушува в Пазарджишко

България Преди 13 часа

Над 50 пожарникари и 40 доброволци се борят с овладяването на огнената стихия

Антоанета Цонева

Антоанета Цонева: Очакването за коалиция на ДБ и ПП е много високо

България Преди 13 часа

Тя категорично отхвърли възможността за управление с ГЕРБ и ДПС, като изрази надежда да не се позволява на ГЕРБ да получи първия мандат след изборите

долари

Световната банка отпуска още 4,5 млрд. долара помощ за Украйна

Свят Преди 14 часа

Средствата ще помогнат на Киев да плати за услуги и пенсии

Атанас Пеканов

Пеканов: Купуваме хеликоптери за спешна помощ през 2023 г.

България Преди 15 часа

Само един от общо 22 закона, необходими за усвояване на средства по Плана за възстановяване, е приет, заяви служебния вицепремиер

д

Малък самолет се разби край Созопол

България Преди 15 часа

Към мястото на инцидента веднага се отправили екипи от РУ Созопол и Бърза помощ