Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени
Volkswagen ID.4   
Източник: Volkswagen

П ризнавам си, че няколко пъти съм използвал подобни заглавия, но сега вече нямам абсолютно никакво съмнение за бъдещето на ДВГ в Европа. Това е така, защото очакваното се случи. ЕС прие още по-стриктни цели за намаляване на емисиите СО2 до 2030 г. След 10 години нивата на отделяните в атмосферата емисии СО2 трябва да бъдат редуцирани с поне 55% спрямо 1990 г. Това е с 15% повече спрямо предишната цифра от 40-процентно намаление до 2030 г.

Решението бе прието от министър председателите на 27 страни миналата седмица в Брюксел. ЕС си е поставил за цел да постигне СО2 неутралитет до 2050 г.

Повратната точка в преговорите очевидно са били финансовите претенции на Полша, Чехия и Унгария, които поискаха повече финансова помощ за прехода към добив на електроенергия, независеща от полезните изкопаеми.

Това решение значи едно: националните енергийни индустрии трябва да превключат по-бързо от полезни изкопаеми на възобновяеми източници (или ядрена енергия). Къде сме ние в тази картинка, тепърва ще става ясно.

ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.

Голям дан за постигането на голямата цел трябва да плати и транспортният сектор. Европейската комисия иска новите автомобили да изхвърлят средно с 50% по-малко емисии CO2 през 2030 г., а не както бе планувано преди – с 37,7%. Както писахме преди дни, Комисията предвижда след 10 години по пътищата в Европа да се движат поне 30 млн. електромобила и да бъдат изградени 3 млн. зарядни точки. Тези решения от Брюксел ще направят така, че конвенционалните автомобили само с ДВГ няма да могат да покриват заложените изисквания.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Тук стигаме и до предстоящото решение за крайния вариант на бъдещия стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. През миналата седмица имаше много интересен материал в Autonews Europe по темата. Едно от предложенията предвижда намаляване на NOx до 30 милиграма на километър. От януари стандартът Euro 6d ще задължи всички автомобили да не отделят повече от 80 мг/км на тестовия стенд, както и в реални пътни условия – като се изключи допустимата грешка на преносимите устройства за измерване на емисиите, която се изчислява на максимум 34,4 мл/км.

Темата в материала на Autonews Europe коментира инженер на VW: „Ако те (разбирай Advisory Group on Vehicle Emission Standards на ЕС) разширят граничните условия на теста да включват изчакване на наклон със закачено ремарке, тогава това ще е краят на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Подобно изискване не може да бъде изпълнено и от автомобил с 48-волтова мека хибридна технология,” коментира инженерът, като отказва да бъде цитирано името му.

В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка

“Ще трябва да се отървем от ръчните скоростни кутии, за да може да диктуваме точния тайминг за смяна на предавките. Това не само ще струва много скъпо, но и всичко забавно при шофирането също ще изчезне.”

Тук трябва да е ясно, че макар подобно нещо да е екоцелесъобразно, не всички хора ще могат да си купят нов плъг-ин хибрид или чист електромобил. Така ще се стигне до това, че хората, които няма да могат да си позволят нов електромобил, ще трябва да продължат да карат досегашния си автомобил, без да могат да си позволят да го заменят с по-чист. А това би могло да увеличи вредните емисии, поне в краткосрочен план.

Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.

Организацията на автомобилните производители ACEA също не остана безразлична по темата.

“Няма доказателства, че ограничаването на NOx до 30 мг/км е технически постижимо днес, особено ако измерването се прави на всички видове реални условия на шофиране. Подобно ограничение трябва да се постигне при цялата гама от екстремни пътни условия, включително шофиране на висока надморска височина, изкачване на наклон, шофиране при пълно натоварване и шофиране в студени зимни и горещи летни условия.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Зетят на Тръмп се отказа да строи хотел в Белград&nbsp;</p>

"Уолстрийт Джърнъл": Зетят на Доналд Тръмп се отказа да строи хотел в Белград

Свят Преди 4 часа

Проектът срещна остро противопоставяне в средите на антиправителствените протести

Подновиха издирването на стрелеца в университета "Браун"

Подновиха издирването на стрелеца в университета "Браун"

Свят Преди 5 часа

Полицията публикува кадри от камери за видеонаблюдение, на които се вижда предполагаемият стрелец, облечен в черно, да се движи в близост до сградата

Обвинените за смъртта на 8-годишното дете в Несебър са освободени

Обвинените за смъртта на 8-годишното дете в Несебър са освободени

Свят Преди 7 часа

Малкият Иван падна от 50 метра височина, возейки се на парасейлинг

ЮНЕСКО: Свободата на изразяване по света се е влошила

ЮНЕСКО: Свободата на изразяване по света се е влошила

Свят Преди 7 часа

Индексът на свободата на изразяване на ЮНЕСКО е спаднал с 10% между 2012 и 2024 г.

<p>Калас: Помощта за Киев е скъпа, но цената на липсата ѝ е по-висока</p>

Кая Калас: Помощта за Киев е скъпа, но цената на липсата ѝ е по-висока

Свят Преди 7 часа

Запитана при какви условия един ден ЕС би вдигнал санкциите срещу Русия, Калас поясни, че това не е обсъждано между европейските външни министри

Украйна порази руска подводница, въоръжена с ракети "Калибър"

Украйна порази руска подводница, въоръжена с ракети "Калибър"

Свят Преди 8 часа

Тази подводница фигурира в кодификацията на НАТО като клас "Кило"

Украински дронове удариха руски петролни платформи и заводи

Украински дронове удариха руски петролни платформи и заводи

Свят Преди 8 часа

В резултат на ударите е било повредено критично оборудване и производственият процес е бил преустановен

<p>Умеров: Реален напредък в преговорите между Украйна и САЩ</p>

Рустем Умеров: Реален напредък в мирните преговори между Украйна и САЩ в Берлин

Свят Преди 8 часа

"Американският екип, воден от Стив Уиткоф и Джаред Къшнър, работи изключително конструктивно", каза той

<p>Сватбена игра прерасна в масово сбиване, пострадали са 30 души</p>

Сватбена игра прерасна в масово сбиване в Германия, пострадали са 30 души

Свят Преди 9 часа

Спорът избухнал по време на сватбена традиция, позната като "хвърляне на вратовръзката"

Германия и Украйна с 10-точков план за отбрана срещу Русия

Германия и Украйна с 10-точков план за отбрана срещу Русия

Свят Преди 9 часа

Европейските лидери се стремят да изпратят сигнал до президента на САЩ Доналд Тръмп, че Европа продължава да подкрепя Киев

<p>Нобелов лауреат с фрактура след тайно бягство от Венецуела&nbsp;</p>

Мария Корина Мачадо с фрактура след тайно бягство от Венецуела

Свят Преди 10 часа

Мачадо е получила фрактура на прешлен

Украйна ще произвежда бойни дронове в промишлени количества в Германия

Украйна ще произвежда бойни дронове в промишлени количества в Германия

България Преди 10 часа

Производството ще се извършва по поръчка на украинското министерство на отбраната

ЕС наложи санкции срещу руския сенчест флот и свързани лица

ЕС наложи санкции срещу руския сенчест флот и свързани лица

Свят Преди 10 часа

Санкциите обхващат и 14 лица и организации, попадащи под удара на санкциите на ЕС срещу хибридни заплахи

14-годишна е ранена с нож при спречкване в гимназия в Атина

14-годишна е ранена с нож при спречкване в гимназия в Атина

Свят Преди 10 часа

Установена е и предполагаемата извършителка – момиче на 16 години, съученичка на пострадалата