Volkswagen сложи батерия и на Tiguan (тест драйв)
STOP&GO: До 2025 г. Volkswagen Group ще направи инвестиция в размер на 159 млрд. евро, като 56% или 89 млрд. евро ще са за електрическа мобилност и дигитализация.   
Източник: Vesti.bg

П реди дни Volkswagen Group реши да електрифицира своите европейски заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. Бъдещите инвестиции, които ще бъдат насочени предимно в електрическа мобилност и дигитализация, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, а именно 56% или 89 милиарда евро. Volkswagen очаква до 2026 г. един на всеки четири продадени автомобила да има задвижване с батерии.

На този фон не би трябвало да има изненадани, че един от най-продаваните кросоувъри на марката също се присъединява към огромните амбиции на марката и концерна. В случая говорим за плъг-ин хибридната версия eHybrid, позволяваща на собственика си извършва повечето си ежедневния пътувания на ток.

STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм.
STOP&GO: Системата мощност на 1,4-литровия TSI двигател и електромотора е 245 к.с. и 400 Нм. Източник: Vesti.bg

Започвам направо от задвижването, което е и най-любопитната част в тази конфигурация на Tiguan. То  е поверено на добре познатата компановка (от Arteon и др.), обединяваща 1,4-литров TSI с мощност 150 к.с. и електромотор, развиващ 110 к.с. Комбинираната системна мощност е 245 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Той се предава само към предните колела, като ускорява eHybrid до 100 км/ч за 7,5 секунди.

Литиево-йонната батерия е с капацитет 10,4 kWh, позволяващ пробег до 50 км (по цикъла WLTP) на ток. Това не изглежда кой знае колко, а и някой би се заял, че е с няколко километра по-малко от основните конкуренти (Kuga например). Но не смятам, че това е съществено. Тук важно е друго.

STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км.
STOP&GO: Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км. Източник: Vesti.bg

Проучване на Федералното министерство на транспорта казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние по 50 км (в САЩ пробегът е доста по-малък). Което грубо значи, че с този автомобил бихте могли да се движите предимно (ако не само) на ток. Условие за това е да зареждате батерията поне веднъж дневно (на 2,3-киловатов домашен контакт или на домашна зарядна станция с мощност 3,6 kW), а два пъти дори ще е оптимално. Плъг-ин хибридите най-често са атакувани от природозащитните организации за факта, че биват карани предимно на основното им задвижване, а именно ДВГ. Това наистина е проблем, но по-важното е, че е груба грешка, тъй като така се лишавате от най-голямото предимство на автомобила – икономията и възможността да го карате само на ток, ако дневните ви пътувания са в рамките на 40-ина километра.

STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа.
STOP&GO: В домашни условия батерията се зарежда на 100% за 5 часа, а от стенно зарядно за 3,4 часа. Източник: Vesti.bg

Аз зареждах само веднъж, при това стоях на станцията едва около половин час, но въпреки всичко постигнах наистина впечатляващ среден разход от 6,8 л/100 км при около 550 км пробег, основният от които извън града. Особено проблемно за плъг-ин хибридите е движението по магистрала, а аз направих едно пътуване София-Пловдив-София. Това е така, защото на магистрала се кара с висока скорост и няма много възможност за регенериране на енергия. Не такъв е случаят с качването до Мальовица и обратния маршрут, който е предимно спускане, т.е. пълнене на батерията и много рядко включване на ДВГ-то.

Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)

Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)

Иначе eHybrid стартира винаги в режим E-Mode (ако батерията е с достатъчно заряд и температурата й не е под -10⁰С). С бутон може да се активира режим GTE, за да се възползвате от цялата системна мощност, но този автомобил не е бегачка, затова аз се доверявах на класическия хибриден режим. Тук има възможност да изберете какъв процент от заряда на батерията да запазите за по-късен етап, например ако се движите извънградско и последната част от маршрута ви е в града, за да го изминете само на ток.

Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Ако активирате навигационната система и зададете крайна точка на пътуване, Tiguan автоматично ще балансира движението на ток и с ДВГ. „Мозъкът” на автомобила анализира вида на пътя и дори следи топографията на терена, за да използва електричеството по най-ефикасния начин.

STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP.
STOP&GO: Благодарение на нетния капацитет на литиево-йонната батерия от 10,4 kWh, Tiguan eHybrid може да мине на ток до 50 км по цикъла WLTP. Източник: Vesti.bg

Управлението на Tiguan eHybrid е повече от спокойно. Автомобилът е добре изолиран от шума от пътя, превключването между електрическия мотор и двигателя с вътрешно горене е плавно, а 6-степенната DSG трансмисия сменя предавките без много замисляне. Интересното е, че въпреки допълнителните 135 кг от батерията, возията не се усеща прекалено твърда. Автомобилът не е предназначен за спортни изпълнения, затова наклонът на каросерията в завои с по-висока скорост е разбираем.

STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение.
STOP&GO: Батерията добавя 135 кг (до общо 1819 кг) и отнема част от багажното отделение. Източник: Vesti.bg

Интериорът на Tiguan ми е познат, затова ще маркирам само основното. Моделът у нас се предлага в нива на оборудване Elegance и R-Line. Както винаги, тук говорим за функционална и ергономична подредба, велуреният салон също е повече от приятен. Дигиталното приборно табло и дисплеят на централната конзола са ясни. Интересно е, че традиционните регулатори на климатроника са заменени от сензорни панели и плъзгачи, които някои клиенти може да не харесат, но регулирането на функциите на АС е логично и интуитивно. На задните седалки има достатъчно място, но като проблем може да се отчете намаленият багажник спрямо версиите само с ДВГ, тъй като батерията е под задните седалки, а резервоарът е препозициониран назад.

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Сред технологичните акценти на Tiguan се включва и новата гама инфотейнмънт системи (изградени на основата на изцяло новата модулна платформа MIB3), които осигуряват на потребителя богати възможности за свързаност и различни онлайн услуги. В зависимост от нивото на оборудването, инфотейнмънт системите MIB3 предлагат и изцяло нови функции, сред които гласово управление и достъп до стрийминг услуги като Apple Music например.

STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа.
STOP&GO: От домашен ел. контакт батерията се пълни на 100% за 5 часа. Източник: Vesti.bg

За финал оставям темата с цената на автомобила, която е с около 8000 лв. по-висока от стартовата цена на 2,0-литровия TSI със 190 к.с. Но ако сравним идентичния по мощност (245 к.с.) 2,0 TSI 4Motion с 1,4 eHybrid, то плъг-ин хибридът е с около 3000 лв. по-евтин (82 815 срещу 79 553), но, да, хибридът няма 4х4 задвижване. Затова тук ще посока и цената на споменатия вече Ford Kuga 2,5 PHEV (225 к.с.), който стартира от 79 000 лв. с ДДС и стига до 89 500 лв. за Vignale. При Tigaun разликата между двете нива Elegance и R-Line е под хиляда лева.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 1,4 eHybrid

Размери

Дължина, мм: 4486

Широчина, мм: 1839

Височина, мм: 1654

Междуосие, мм: 2677

Тегло, кг: 1819

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1395

Макс. мощност, к.с.: 150

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 150 при 1550-3500

Електрическо задвижване

Ел. мощност, к.с.: 115

Номинален капацитет на батерия, kWh: 10,4

Системна мощност, к.с.: 245

Въртящ момент, Нм: 400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 1,7

Комбиниран разход на енергия, кВтч/100 км: 16,8

Вредни емисии СО2, г/км: 39

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 553

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>БСП за вота в Пазарджик: Постепенно започваме да си връщаме позициите в страната</p>

"БСП-Обединена левица" за вота в Пазарджик: Постепенно започваме да си връщаме позициите в страната

България Преди 4 минути

Добрият ни резултат се дължи най-вече на консолидацията на всички леви сили, подчерта Атанас Зафиров

Почина главен заподозрян за пожара в дискотека "Пулс" в Кочани

Почина главен заподозрян за пожара в дискотека "Пулс" в Кочани

Свят Преди 8 минути

При пожара загинаха 62 души и още 200 бяха ранени

<p>&quot;Не нося перука. Това е моята коса. Заклевам се&quot;: Тръмп в медиен скандал заради ужасна снимка от TIME</p>

"Не нося перука. Това е моята коса. Заклевам се": Тръмп в медиен скандал заради ужасна снимка от TIME

Свят Преди 31 минути

През годините президентът се е сблъсквал с медии, които той и неговите съюзници описват като пристрастни спрямо него

Краят на една музикална ера: MTV изключва каналите си в Европа до края на 2025 г.

Краят на една музикална ера: MTV изключва каналите си в Европа до края на 2025 г.

Свят Преди 31 минути

След 44 години непрекъснато излъчване, културната институция ще бъде окончателно затворена до 31 декември 2025 г

<p>Агент на Джъстин Балдони: Блейк Лайвли го изнудваше&nbsp;</p>

Агент на Джъстин Балдони сравни поведението на Блейк Лайвли с изнудване

Свят Преди 34 минути

Съ-звездите за първи път предизвикаха слухове за разногласия, когато забележително отказаха да промотират съвместно филма си „It Ends With Us“

"Галъп": Подкрепата за ГЕРБ расте, "ДПС–Ново начало" запазва второто място, кой е на трето?

"Галъп": Подкрепата за ГЕРБ расте, "ДПС–Ново начало" запазва второто място, кой е на трето?

България Преди 39 минути

Очертава се оспорвана конкуренция за третата позиция

Меган Маркъл

Меган Маркъл се самопокани на ревюто на Balenciaga в Париж, разкри дизайнерът

Свят Преди 40 минути

Херцогинята на Съсекс лично поискала да присъства на шоуто, с което изненада дизайнера и предизвика нова вълна от коментари

Хелоуин

Изберете хелоуин костюм: зодията разкрива перфектния за вас

Любопитно Преди 45 минути

Традицията на маскирането датира от древните келти, които са се обличали в животински кожи, за да отблъскват мъртвите, които са посещавали земния свят в края на всеки сезон на жътва

Задържаха служители на "Пътна полиция" в Хасково

Задържаха служители на "Пътна полиция" в Хасково

България Преди 50 минути

По първоначална информация са били извършени проверки по сигнал за схема за регистрация на проблемни коли чрез посредник

Шокиращо видео: Горила разби стъклена стена в зоопарк

Шокиращо видео: Горила разби стъклена стена в зоопарк

Свят Преди 1 час

Възможно е горилата да е била провокирана от скръбта за починалия си брат

Къща в Италия рухна при експлозия, уби карабинери и рани 15 полицаи

Къща в Италия рухна при експлозия, уби карабинери и рани 15 полицаи

Свят Преди 1 час

Мъж и жена на около 60 години, които са брат и сестра и са се били настанили незаконно в къщата, бяха задържани във връзка с инцидента

Журналистически организации с призив: Фон дер Лайен да спре европейското финансиране за режима на Вучич

Журналистически организации с призив: Фон дер Лайен да спре европейското финансиране за режима на Вучич

Свят Преди 1 час

Председателят на ЕК предприе обиколка на Балканите, за да оцени процеса на разширяване на ЕС в региона

Иво Сиромахов

Първи коментар на Иво Сиромахов, след като напусна Слави Трифонов

България Преди 1 час

Сиромахов иронизира предложението на ИТН

Точно колко безвреден е гел маникюрът?

Точно колко безвреден е гел маникюрът?

Любопитно Преди 1 час

Европейският съюз забрани TPO през септември месец, което повдигна въпроси за безопасността на гел лаковете

Анджелина Джоли сподели нови подробности за развода си с Брад Пит

Анджелина Джоли сподели нови подробности за развода си с Брад Пит

Любопитно Преди 1 час

Филмовата звезда говори за раздялата в декларация, подадена във Висшия съд на Лос Анджелис, като отговаря на искането на бившия си партньор