Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid е като банкомат само за едри банкноти (тест драйв)
STOP&GO: Системната мощност на GLE 53 AMG Hybrid е 544 к.с. и 750 Нм, със 109 к.с. и 230 Нм повече спрямо GLE 53.   
Източник: CarMarket.bg

Н е се съмнявам, че всички сте чували фразата „Кешът е цар“. Банкнотите в джоба носят успокоение и приятно усещане, но времената на „сухото“ като че ли отминаха. Всички данни и статистики сочат, че дигиталната вълна помита всичко по пътя си и не пропуска традиционните пари. Причините и предимствата на картовите разплащания са ясни, няма да ги обсъждаме.

Нито ще разсъждавам върху причините за спада на банкоматите у нас с около 800 броя за 6 години (между 2016 и 2022 г., цитирайки biss.bg). Но без значение какво ще ми опонира Gen Z или всеки икономист, стотачките в джоба и звукът на банкомата, който ги изплюва ми носят голямо удоволствие и спокойствие.

Зад волана на Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+

Същото важи и на етажите на „сините якички“ в централата на Mercedes в Щутгарт, които гледат на GLE като на банкомат. Той държи основна част от продажбите на марката, а това значи, че носи и основните печалби. Когато в уравнението вкараме и трибуквеното словосъчетание AMG, получаваме краен резултат Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+, който вече не е столевова банкнота, а направо 500-еврова копюра.

STOP&GO: Предните спирачни дискове са 400-милиметрови с 6-бутални апарати, задните  370-милиметрови.
STOP&GO: Предните спирачни дискове са 400-милиметрови с 6-бутални апарати, задните – 370-милиметрови. Източник: CarMarket.bg

Аутобанът край Мюнхен и алпийските пътища в Тирол ми дадоха възможност да видя на какво е способен този колосален автомобил, след като предишния ден се наслаждавах на динамиката и поведението в завои на седана AMG E53 Hybrid. Ако някой ми опре пистолет в челото с въпроса „кой е по-добрият“, отговорът ми няма да се забави: за шофиране без съмнение Е53, но с GLE 53 „получаваш повече кола“, както се изрази един мой колега.

Под „повече кола“ може де се има предвид повече желязо, повече обем, по-голям багажник, все неща, които са от особена важност за едно семейство, когато тръгне на ваканция. Получаваш и по-голяма височина, за да гледаш света от по-високо. Чувството за защитеност е оправдано по-силно, тъй като имаш много желязо и еърбеци около теб, но трябва ли заради това да развозваш 2,8 тона напред-назад?

STOP&GO: Батерията е с капацитет 31,2 kWh (24,1 kWh нетен), която позволява изминаване само на ток от 80 до 87 км (в зависимост от оборудване, каросерия и колела)
STOP&GO: Батерията е с капацитет 31,2 kWh (24,1 kWh нетен), която позволява изминаване само на ток от 80 до 87 км (в зависимост от оборудване, каросерия и колела) Източник: CarMarket.bg

Очевадният отговор е „ДА“, доказват го данните за продажбите. А и защо не, след като този плъг-ин хибрид ти дава възможност да минаваш около 85 км само на ток (плъг-ин хибридният седан е с показател над 100), а системата е толкова ефективна, че разходът на гориво е около и под 10 л/100 км. Един малък градски автомобил с 3-цилиндров двигател харчи толкова извън града...

Всичко това се дължи на хибридизацията, която явно доста по-дълго от очакванията на компаниите ще служи за мост между ДВГ и пълната електрификация. Почваме с математиката. В случая на Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid, редовият „шестак“ под предния капак на големия SUV/Coupe е модифициран и, вместо 435 к.с., вече е способен на 449 к.с. Инженерите са заменили електрическия суперчарджър с електромотор, вграден в 9-степенната трансмисия. Същият е с мощност 136 к.с., докато в Е53 AMG той е 163 к.с. Така системната мощност е 544 к.с., а не 585 к.с. като в седана (612 к.с. с функция Race Start), въртящият момент е 750 Нм. Така новият плъг-ин хибрид GLE 53 e със 109 к.с. и 230 Нм над нормалния GLE 53.

В Mercedes-AMG E53 Hybrid емоциите са на MAX (тест драйв)

Porsche Cayenne Turbo Е-Hybrid е чудовищен (тест драйв)

Споменатият „мост“ в случая е под формата на масивна батерия с брутен капацитет от 31,2 kWh под пода на багажника, от които 24,1 kWh са използваеми. Този енергиен резерв позволява пробег на ток между 80 и 87 км по WLTP (в зависимост от оборудването, колелата и вида на каросерията).

Стандартното бордно зарядно е 11 kW, има и опция за бързо зареждане до 60 kW. Връщането на енергия в батерията от 10 до 80% при оптимални условия отнема само 20 минути.

Източник: CarMarket.bg

Всичко е много хубаво, докато не стигнем до цената, която трябва да плати Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid, за да може да се похвали с въпросните 80-ина километра пробег на ток: теглото. Внимание, тук говорим за 2800 кг! Това е с 425 кг повече от GLE 53...

Именно заради горните две цифри резултатът на GLE 53 Hybrid за ускорение до 100 км/ч е 4,7 секунди, докато GLE 53 го прави с 0,3 сек по-бавно, но е и със 109 „коня“ по-малко.

Така достигаме до нещо, което на мен не ми се нрави, но то важи за цялата индустрия: теглото на автомобилите е като теглото на средностатистически американец, тъпчещ се ежедневно с Mac-ове. Тук само ще вметна, че BMW M5 тежи 2500 кг! Очевидно времената на леките автомобили е отдавна отминало и ще трябва да се примиря с това.

STOP&GO: Стартовата цена на GLE 53 Hybrid SUV в Германия е 125 515 евро, докато Coupe започва от 133 851 евро
STOP&GO: Стартовата цена на GLE 53 Hybrid SUV в Германия е 125 515 евро, докато Coupe започва от 133 851 евро Източник: CarMarket.bg

Тук ще отбележа най-голямата слабост на GLE 53 AMG Hybrid – в завои просто ме кара да съм постоянно на спирачките. Няма как, това са 2,8 тона, които не могат да надхвърлят законите на физиката и инертността е сериозен фактор.

А не, че AMG не са взели нужните марки. Въздушното окачване AMG RIDE CONTROL с адаптивно демпфиране е специално разработено и съобразено с изискванията на GLE 53 HYBRID 4MATIC+ с нов хардуер и софтуер. В допълнение към новите пасивни стабилизатори на предния и задния мост, хибридът има нови стоп буфери в предните носачи и изцяло нови амортисьори на задния мост.

Софтуерът също е изцяло препрограмиран. Настройката на шасито, ESP-то, кормилното управление също са пипнати. Това важи и за променливото AMG Performance 4MATIC+ задвижване на четирите колела, но признавам, че в тиролската част на Алпите не го усетих, защото се доверявах сериозно на 400-милиметровите спирачни дискове с 6-бутални предни апарати и 370-милиметрови задни дискове.

STOP&GO: GLE 53 Hybrid тези 2800 км (!), с 425 кг повече от GLE 53.
STOP&GO: GLE 53 Hybrid тези 2800 км (!), с 425 кг повече от GLE 53. Източник: CarMarket.bg

Много по-уверен се чувствам на аутобана. Грешка, там не изпитвам и капка несигурност, защото тези 2,8 тона мачкат асфалта като валяк и при скорости от 250+ км/ч. Тук недостатъците в завоите са плюсове, към които добавям и завиващите задни колела.

Пълното удовлетворение в GLE 53 Hybrid идва само когато предните колела сочат напред и десният крак сгазва педала на газта на изхода от завой. Това не идва с прекомерна бруталност и ритник в гърба, системата, дори в режим Sport+, работи сравнително хармонично и доставя мощност доста плавно за AMG. Интересното е, че звукът на редовия „шестак“ е по-отличителен, отколкото в E53 Hybrid. В най-агресивната си настройка отзад се чува едно прекрасно припукване, а при високи обороти, звучи по-естествено от E53.

Източник: CarMarket.bg

Както казах, GLE 53 Hybrid се проявява най-силно на магистралата, а за мое щастие в Германия има доста участъци без ограничения. Тази машина просто е направена за навъртане на голям километраж с висока скорост при пълно спокойствие на духа. Купето е отлично обезшумено, седалките са комфортни, просторът огромен, стандартна аудио система Burmester и окачване ви позволяват да се отпуснете по време на пътуване.

Воланът е жесток, красив, един от най-красивите, зад които съм сядал, вече го казах по адрес на Е53. Тук, за разлика от седана, нямаме Supersceen, но пък в Sport+ таблото отново става като изтребител. Много кожа (истинска) и велур, четирите вентилационни отвора по средата на таблото стоят чудесно, но тачпадът на централния тунел не ме впечатлява.

Източник: CarMarket.bg

Иначе от двата специфични бутона на волана се регулира окачване и режими, а те са цели седем. Автоматично автомобилът стартира в Electric, като имаме още Hybrid и стандартните Comfort”, “Sport”, Sport+”, “Smoothness” и “Individual”.

Личното ми предпочитание пада върху GLE 53 Hybrid Coupe, но и версията SUV има своите предимства. Стандартно тя идва с панорамен стъклен покрив, докато пък купето предлага фарове MULTIBEAM LED.

Източник: CarMarket.bg

Интересното е, че въпреки огромното тегло, този SUV/Coupe може да се конкурира с дизелово задвижване: от Лех ам Арлберг в Австрия до Мюнхен, GLE 53 Hybrid изразходва около 9,0 л/100 км, като в нито един момент не съм го жалил. За това помага, естествено, голямата батерия. Но за да може човек да се възползва от това предимство, и да оправдае голямото тегло, трябва да я зарежда редовно.

Не е толкова трудно, а и така си гарантира пълният потенциал на задвижването. Нямам и капка съмнение, че продажбите на GLE 53 Hybrid ще изпреварят с пъти тези на E 53 Hybrid, но изборът е най-хубавото, на което може да се радва клиентът. А онези дами и господа на етажа със счетоводителите в Щутгарт ще могат да почиват спокойно, защото банкоматът ще кешира сериозно, защото „колкото повече толкова повече“ е водещ критерии при избора на българския клиент.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+ Coupe

Размери

Дължина, мм: 4961

Широчина, мм: 2018

Височина, мм: 1720

Междуосие, мм: 2940

Тегло, кг: 2800

Двигател

Вид: 6-цилиндров, редови

Работен обем, куб. см: 2999

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 499 при 5800-6100

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 560 при 2200-5000

Батерия

Капацитет, бруто/нето, kWh: 31,2/24,1

Системна мощност

Макс. мощност, к.с.: 544

Макс. въртящ момент: 750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,7

Среден разход, л/100 км: 1,5 – 1,3

Вредни емисии СО2, г/км: 33 - 29

Базова цена на модификацията, евро (Германия): 133 851

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Измамник използва ИИ, за да се представи за държавния секретар на САЩ

Измамник използва ИИ, за да се представи за държавния секретар на САЩ

Свят Преди 3 часа

Измамникът се е свързал с министри, американски губернатор и член на Конгреса на САЩ

ЕК отправи препоръки към България за върховенството на закона

ЕК отправи препоръки към България за върховенството на закона

Свят Преди 4 часа

Комисията представи подобни препоръки за всички останали държави в ЕС

Пеевски ще сигнализира ВСС за решение на съда в Разград

Пеевски ще сигнализира ВСС за решение на съда в Разград

България Преди 5 часа

Той ще поиска проверка на интегритета на постановилия това решение

Петима работници пострадаха при катастрофа на АМ "Марица"

Петима работници пострадаха при катастрофа на АМ "Марица"

България Преди 6 часа

Пострадалите са настанени в Многопрофилната болница за активно лечение в Хасково

ЕС разреши на България да увеличи разходите за отбрана

ЕС разреши на България да увеличи разходите за отбрана

Свят Преди 6 часа

Съгласно новото изключение държавите членки могат да изразходват допълнително 1,5 на сто от своя БВП за отбрана

Протест пред парламента за запазване на българския лев

Протест пред парламента за запазване на българския лев

България Преди 6 часа

Костадинов: Еврозоната е финансов концлагер

Пламна Гарга баир край Велико Търново

Пламна Гарга баир край Велико Търново

България Преди 7 часа

Пътят от Велико Търново за Арбанаси е затворен за движение

Река разруши главния мост, свързващ Непал и Китай

Река разруши главния мост, свързващ Непал и Китай

Свят Преди 7 часа

95 спасители започват спасително-издирвателни операции

Осем къщи изгоряха при пожар в Периловец

Осем къщи изгоряха при пожар в Периловец

България Преди 7 часа

Огънят е тръгнал от трафопост

Голям пожар избухна в Благоевградско

Голям пожар избухна в Благоевградско

България Преди 8 часа

Пътят между Драката и Микрево е затворен заради високите пламъци

<p>Затвориха Акропола заради&nbsp;екстремните горещини в Гърция</p>

​ Акрополът временно затваря заради екстремните горещини в Гърция

Свят Преди 8 часа

Министерството на труда също въведе задължително прекъсване на работата за физически трудещи се на открито между 12:00 и 17:00 ч.

<p>Разследващите разкриха детайли от катастрофата на Диого Жота</p>

Разследващите за катастрофата с Диого Жота: Ограничението на скоростта е било значително превишено

Свят Преди 9 часа

Докладът по случая се подготвя и предстои да бъде финализиран

Малко куче спаси стопанина си, паднал в ледена пукнатина в Алпите

Малко куче спаси стопанина си, паднал в ледена пукнатина в Алпите

Свят Преди 9 часа

"Докато човекът беше затиснат в леда, неговото куче остана на ръба на пукнатината – вярно и неподвижно“

Оставиха в ареста шофьора, причинил катастрофата, в която загина Сияна

Оставиха в ареста шофьора, причинил катастрофата, в която загина Сияна

България Преди 9 часа

Решението може да се обжалва пред Апелативния съд във Велико Търново

Обискираха кмета на Варна по разследване за корупция

Обискираха кмета на Варна по разследване за корупция

България Преди 9 часа

Двама общински съветници от "Продължаваме Промяната" - Йордан Кателиев и Николай Стефанов, са обект на същата проверка

Желязков: Да разбием всички страхове, Борисов: Заведох ви в сърцето на Европа

Желязков: Да разбием всички страхове, Борисов: Заведох ви в сърцето на Европа

България Преди 9 часа

Желязков: Еврозоната ни дава огромен потенциал, и е огромен скок за икономиката ни