#Кой каза, че хибридите са скучни? Аз гласувам за BMW 330e (тест драйв)
Източник: Христо Петров
12

„Тройката“ е истинско бижу. На магистрала, в завой, със семейството в колата или оставен сам да се забавлявам, BMW Серия 3 e като аналгин: до болка тривиален, но сигурен начин да върнеш доброто си настроение. В този конкретен случай има още нещо, което идва като допълнение към часовникарски настроения автомобил. Това е двуликото му лице.

Едното е на автомобил, който може да залепи усмивката върху лицето ти. Това се случва, когато започнеш да копаеш асфалта с тези 420 Нм още от 1350 об./мин. Другото се появява в града, където, без да се стремиш да си пръв на следващия светофар, спокойно можеш да постигнеш разход от около 2,0 л/100 км. И това в продължение на 40 километра (заводски параметри), но в моя случай около 30. Предоволно за града. Разходът дори може и да е 0 л/100 км, тогава пробегът спада съществено. Само на ток може да се движите с до 120 км/ч, но това буквално изяжда заряда на батерията.

ВИЖТЕ BMW 330E ПРЕЗ ОБЕКТИВА НА ХРИСТО ПЕТРОВ

Вярно, че това звучи малко нереално, но на баварците не може да им се отрече факта, че правят най-ефективните двигатели.

Източник: Христо Петров

Двуликият Янус е римски бог с две лица. По време на война неговият храм е отворен, за да посрещне войниците, които се връщат от бойното поле, а по време на мир вратите му са заключени. Ако приемем, че в момента се води война между бензина/дизела и електричеството, то би могло да се каже, че Янус бди над прехода, към който се е запътила автомобилната индустрия. Крачката в този конкретен случай е малка, но в унисон с политически коректното говорене, което е обладало в пълна степен и автомобилния свят.

Историята на успеха продължава: Opel Mokka X (тест-драйв)

И докато ние се готвим да преминем през поредните избори, които едва ли ще донесат нещо добро (надежда вече не остана), то BMW e направил своя избор и прави една междинна крачка в посока електрификация, която обаче не отнема и грам от чара и забавлението, което Серия 3 дава на пътя. Напротив, добавя нещо, което само разкрасява образа на този автомобил: въпросните 40 км на ток.

Източник: Христо Петров

Това се дължи на електромотора, захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 7,6 кВтч. Батерията може да бъде зареждана от всеки домакински контакт и е разположена много компактно и безопасно под багажника. Мощната управляваща електроника съчетава в една интегрирана система инвертора с течностно охлаждане за задвижването на електромотора, захранването на бордната мрежа с енергия от високоволтовата батерия, както и централното управление на специфичните за хибрида функции. Електромоторът е с мощност 65 кВт/88 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм.

Източник: Христо Петров

Бензиновият двигател е 2,0-литров, 4-цилиндров със 184 к.с. и максимален въртящ момент от 290 Нм. Така стигаме до системна мощност от 252 к.с. и максимален въртящ момент от 420 Нм. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч от 6,1 сек, а средният разход (заводски данни) на гориво в града е от 2,1 до 1,9 л/ 100 км.

Източник: Христо Петров

Последните данни са наистина постижими в градско шофиране. Аз ги постигнах. Извън града нещата се променят. Зарядът на батерията е изчерпан, ако не е - скоро ще се случи. Но поне може да си оставите малко, за да видите истинското ускорение на този модел. Вярно, малко па-бавно се случва от при 330i, но причината е в доста по-високото тегло на plug-in хибрида. Аз извън града не съм го жалил, напротив, натисках яко, за да видя какъв най-висок разход ще покаже колата. Видях и отново се убедих, че баварците са царете на ефикасността: 7,6 л/100 км е повече от отличен показател.

Източник: Христо Петров

При наличие на специална станция, зареждането на батерията отнема около 2 часа. При използване на стандартната домашен контакт с напрежение 220-230 волта времето е около 3,5 часа.

Renault Talisman Tce 200 мачка магистралата като дизелов круизер (тест-драйв)

Отрицателният ефект от монтирането на батариите под пода на багажника, освен теглото от над 1700 кг, е намаляване на товарния обем с цели 110 л до 370 литра. На семейна почивка това може да се окаже проблем. С моята жена: със сигурност.

Източник: Христо Петров

Серия 3, преминала през 2015-а през задължителния фейслифт, си остава класика по отношение на пропорциите: дълго торпедо и компактна задница, естетическа наслада за очите. Детайлите са тези, които придават това хищно и същевременно модерно излъчване на „тройката“. Това, комбинирано с оптичния М-пакет превръщат 330е в магнит за очите. Визуалната разлика на 330е с неговите конвенционални събратя се открива в левия преден калник, където е капачето за ел. входа за зареждане на автомобила.

Източник: Христо Петров

Разлики в интериора няма, ако не броим бутона под скоростния лост, с който се избират трите режима на задвижване. Не смятам да коментирам материалите и сглобката. Те са на висота. И тук М-пакетът остава своя дълбок отпечатък върху общото впечатление.

Honda HR-V скача в дълбокото сред компактните кросоувъри (тест–драйв)

Ергономията е изпипана до най-малкия детайл. Седалките, както винаги, са прекрасни за дълъг път, дълбоки и с висока странична опора. Не може да се каже, че пространството в областта на краката за пътниците отзад е в изобилие. Но аз нямам проблеми, защото седя на най-удобното място: зад волана.

Източник: Христо Петров

Отделих специално внимание на разхода, защото за един plug-in хибрид той е от първостепенно значения. Но тази кола си е гарант за приятни изживявания зад волана. Усукването на задницата е мехлем за душата. Директната връзка с пътя също изпъква на преден план. Не се правя на мъж да изключвам системите за стабилност, защото с тях играта няма да се превърне в рев. Твърдото окачване винаги е за предпочитане при спортно шофиране, но на дълъг път вече предпочитам малко повече комфорт. А и трябва постоянно да следиш за скрити изненади, да намаляваш, да пазиш окачването и джантите.

Източник: Христо Петров

Скрити за окото остават много други козове, които най-силно усеща водача. Окачване, системи за стабилност и сигурност, всичко това подлежи на конфигурация и контрол от страна на задкормилното устройство. BMW 330e предлага динамика, комфорт и отлична икономия. А рационалното за западноевропееца е от първостепенно значение. Да го критикувам? Мога. Но не искам, защото за мен Серия 3 е еталон в сегмента.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

BMW 330е

Размери

Дължина, мм: 4633

Широчина, мм: 1811

Височина, мм: 1429

Междуосие, мм: 2810

Маса, кг: 1735

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 184 при 5000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 290 при 1350-4250

Електромотор

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 88 при 2500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 250 при 2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 225

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,1

Среден разход (в градски условия), л/100 км: 2,1

Вредни емисии СО2 (градски условия), г/км: 55

Базова цена за модела, лв. с ДДС: 82 500

Коментари 12
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

12 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Спешни промени в закони, заради кризата със служебния премиер

Спешни промени в закони, заради кризата със служебния премиер

България Преди 1 минута

Проблемът обаче се корени в Конституцията, смята Караджов

Гатьо от Hell’s Kitchen: Всички ядат шкембе чорба!

Гатьо от Hell’s Kitchen: Всички ядат шкембе чорба!

Любопитно Преди 15 минути

Поставихме Гатьо в ситуация да видим дали познава достатъчно добре феновете на Кухнята на Ада и вижте какво каза той

Мъж заплаши лекар с газов пистолет в болницата в Шумен

Мъж заплаши лекар с газов пистолет в болницата в Шумен

България Преди 1 час

Причината е, че е чакал дълго за преглед

NYT: Ескалация от Путин – на Украйна ѝ предстоят тежки месеци

NYT: Ескалация от Путин – на Украйна ѝ предстоят тежки месеци

Свят Преди 1 час

Кремъл продължава да твърди, че Украйна стои зад нея, сигнализирайки намерението на Владимир Путин да увеличи ескалацията на фронта, пише експертът по руска външна политика и сигурност Хана Ноте

Денков: Дневният ред на обществото зависи от действията на президента

Денков: Дневният ред на обществото зависи от действията на президента

България Преди 1 час

Това заяви премиерът в оставка акад. Николай Денков във връзка с консултациите на "Дондуков" 2 в търсене на служебен министър-председател

Act ll: Cowboy Carter: Излезе най-новият албум на Бионсе

Act ll: Cowboy Carter: Излезе най-новият албум на Бионсе

Любопитно Преди 1 час

Второто издание от трилогията Renaissance е посветен на тексаските корени на певицата и включва 27 парчета

Лавров: Мирният план на Украйна е безсмислен

Лавров: Мирният план на Украйна е безсмислен

Свят Преди 1 час

По думите му той се основава на "неприемливи понятия" като изтегляне на руските сили от завзети от тях територии,

Емоционални обяснения в любов и сълзи в очите в новия епизод на “Един за друг”

Емоционални обяснения в любов и сълзи в очите в новия епизод на “Един за друг”

Любопитно Преди 2 часа

Мъжете ще напишат романтични писма, в които изразяват най-съкровените си чувства към своите дами

<p>&quot;По-добре да умреш там, отколкото тук от глад&quot;&nbsp;</p>

От Непал до Украйна: Историята на непалския наемник

Свят Преди 2 часа

Сравнително бедна в сравнение със своите съседи като Русия, Китай и Индия, много непалци са привлечени от високите заплати, които могат да получат, мигрирайки нелегално в тези страни

Петър Чобанов: Споделям мнението на Димитър Радев, крайното решение е на президента

Петър Чобанов: Споделям мнението на Димитър Радев, крайното решение е на президента

България Преди 2 часа

Екипът в БНБ трябва да продължи да действа и да вървим напред, коментира той

Снимката е илюстративна

Природни бедствия и контрол над съзнанието: Какво представлява HAARP

Любопитно Преди 2 часа

HAARP се превърна в магнит за конспиративни теории, но какво всъщност представлява

<p>Скандал в НС: Може ли да се окажем с 480 народни представители или депутати с двойни заплати</p>

Скандал в НС заради НАТО, Конституцията, "Турски поток" и депутатските заплати (ВИДЕО)

България Преди 2 часа

ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ се заплашиха едни други с нови временни комисии

Лятното часово време: Как преместването на стрелките може да повлияе на настроението ни

Лятното часово време: Как преместването на стрелките може да повлияе на настроението ни

Любопитно Преди 2 часа

Тази промяна може да причини хаос на психическото и физическото ни благосъстояние

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

България Преди 3 часа

Втори ден продължават срещите при президента с потенциалните кандидати за поста служебен министър-председател

Мостът бе частично срутен

"Цяло чудо, че е оцелял": Какво разкри съпругата на работник на моста в Балтимор, който се срути

Свят Преди 3 часа

Зет ѝ е сред загиналите, а племенникът ѝ все още се издирва-вероятно мъртъв