Хитът в двигателите на Опел: Две е повече от едно
Опел Insignia   
Източник: Георги Димитров / Sportni.bg
14

Инсигнията представлява символ, който заявява едноличната власт на един човек. Такива са короните, печатите или пръстените на кралете и висшите духовници.

Сякаш не като перла, а като цяла корона, "Insignia" гордо представя Опел в средния клас и се оказва един достатъчно конкурентен автомобил, който се радва на завидна популярност още от появата си през 2008 година.

Към днешна дата елегантният лифтбек трогва с промените във външния си вид и интериора и определено приковава погледите, когато дефилира по улиците.

Колкото красив, той е и толкова практичен, прилягащ на младите семейства автомобил, с младежки дух и в същото време гостоприемен отзивчив приятел за излет и море.

Сред предимствата му са удобният салон и ергономичните кресла, приятният интериор и, може би най-практичното в случая е огромният багажник с възможност за пренасяне на ски, които минават през отвор в облегалката на задната седалка.

Голямата звезда в случая обаче не е моделът "Insignia", тъй като от неговото представяне мина доста време.

Новото и интересно нещо сега е двигателят 2,0 CDTI BiTurbo на Опел, с който се очаква компанията от Рюселсхайм да бъде хит в средния клас.

Агрегатът се предлага освен с "Insignia", още и със "Zafira Tourer", а през миналата есен стана възможен за вграждане и в петвратата версия на Astra, както и в нейните GTC и Sports Tourer модификации.

Новини

Двулитровият дизелов двигател ECOTEC с два турбокомпресора генерира 400 Nm въртящ момент в диапазона 1750 - 2500 об/мин. Максималната мощност на този агрегат пък достига 195 к.с.

Ефектът на двата последователно работещи турбокомпресора е известен от дълго време, но все пак конструкцията е сложна и скъпа. Предимствата на това решение, обаче, се крият в това, че показателите на двигателя се увеличават приблизително с толкова, колкото е разликата спрямо агрегат с един литър повече реботен обем.

Освен това двигателят става много по-отзивчив и така наречената "турбо дупка" е почти неосезаема.

На фигурата се вижда принципна схема на така нареченото каскадно пълнене, което е използвано в Опел ECOTEC BiTurbo.

Най-общо принудителното пълнене се извършва на три фази. Първоначално, до 1500 об/мин, работи само малкият компресор (3). Всички клапи (2), (4) и (6) са затворени и по този начин потокът свеж въздух преминава през двете турбини и през двата междинни охладителя (интеркулери) (5) и (7). Той обаче се нагнетява само от малката турбина, тъй като потокът отработили газове достига до по-голямата, след като вече е отдал енергията си за завъртането на малкия.

Във втората фаза, която се разполага в диапазона от 1500 до 2500 об/мин, двата турбокомпресора нагнетяват въздуха последователно.

Клапа (4) се отваря и по този начин отработилите газове "обслужват" и двете турбини. Така въздухът се нагнетява първо от голямата (1), а след това и от малката (3). По пътя си пък се охлажда на два пъти в охладителите.

Фаза три отваря всички клапи и това прави така че въздухът в пълнителния тръбопровод се нагнетява единствено от голямата турбина, минавайки в обход на малката.

Тази сложна система на управление на пълненето има своя принос и той се вижда от следната диаграма:

От нея се вижда, че BiTurbo прави така че увеличава въртящия момент с между 30 и 100 Nm в отделните режими, спрямо събрата си само с един турбокомпресор.

Как влияе това на разхода на гориво? Съвсем нормално, по-високата мощност има и своята цена и тя е на стойност 0,8 литра на 100 км в комбиниран цикъл и до литър отгоре в градска среда.

В момента на българския пазар с този двигател е оборудвана "Insignia". За тест ми беше предоставен автомобил с автоматична трансмисия.

Определено за качествата на този двигател, смятам, че ръчната предавателна кутия е по-удачният избор.

Тъкмо в автоматичната трансмисия открих и големия минус на елегантния лифтбек. Липсва възможността за избор на режими и всъщност единственият, който е "на власт" е близък до спортния и далеч не спомага за икономията на гориво.

И все пак "Insignia" с този двигател определено стои добре на пътя. Характерът й съответства на строго-елегантния й външен вид, а лично аз нямам търпение да изпитам възможностите на Astra GTC с въпросния 2.0 CDTI BiTurbo.

Коментари 14
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

14 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>9 факта за есента, които не знаехте</p>

9 факта за есента, които не знаехте

Любопитно Преди 1 минута

Есенните дни са изпълнени със свеж въздух, слънчева светлина, красиви природни гледки и аромат на тиква

Проверете: Колко знаете за Иван Вазов?

Проверете: Колко знаете за Иван Вазов?

Любопитно Преди 2 часа

Добре ли познавате живота на "Патриарха на българската литература"?

Alfa Romeo Giulia

Жан-Филип Императо: „Аз продавам Alfa Romeo, а не iPad с кола около него”

Технологии Преди 3 часа

Шефът на италианската марка смята, че автомобилите с марка Alfa Romeo трябва да се фокусирани върху водача.

Почина Уили Гарсън - Блач от „Сексът и градът“

Почина Уили Гарсън - Блач от „Сексът и градът“

Свят Преди 4 часа

Съвсем наскоро Гарсън работеше върху сериала „И просто ей така“

Ето на кого да честитите имения ден днес

Ето на кого да честитите имения ден днес

Любопитно Преди 5 часа

Този светец прекарал три дни в корема на кит

Днес се навършват 100 години от смъртта на Иван Вазов

Днес се навършват 100 години от смъртта на Иван Вазов

България Преди 5 часа

Националният литературен музей организира поклонение в памет на писателя

Днес започва есента със студ, дъжд и сняг в планините

Днес започва есента със студ, дъжд и сняг в планините

България Преди 6 часа

Над страната ще продължи да нахлува хладен въздух

ВИП потребители нарушават правилата във Facebook

ВИП потребители нарушават правилата във Facebook

Технологии Преди 7 часа

Надзорен съвет иска обяснение защо компанията допуска това

Виктория напуска „Игри на волята: България“

Виктория напуска „Игри на волята: България“

Любопитно Преди 15 часа

Морунов избра важно предимство за себе си пред облага за Бойците

ЕС ще осигури ново лекарство за COVID-19

ЕС ще осигури ново лекарство за COVID-19

Свят Преди 15 часа

България е настояла европейските сертификати да бъдат издавани и при извършено бързо антигенно изследване

Байдън: От това зависи бъдещето на човечеството

Байдън: От това зависи бъдещето на човечеството

Свят Преди 15 часа

САЩ не се стремят да започнат нова студена война и не искат светът да се раздели на „твърди блокове“

Жаир Болсонаро

Обрат, Болсонаро: Подкрепям ваксинацията, не и здравните паспорти

Теми в развитие Преди 17 часа

Болсонаро заяви, че ще бъде „последният бразилец”, който ще се ваксинира

Дмитрий Песков

Турция не призна изборите в Крим, Русия реагира

Свят Преди 19 часа

Песков: Съжаляваме за тази позиция на Турция

САЩ обвиниха Русия за скока на цените в ЕС

САЩ обвиниха Русия за скока на цените в ЕС

Свят Преди 20 часа

Доставките на газ от Русия са „необяснимо ниски”

Джъстин Трюдо

Джъстин Трюдо - помръкналата звезда на канадските либерали

Свят Преди 20 часа

Преизбран без блясък, неговата легитимност е сериозно подкопана