Хитът в двигателите на Опел: Две е повече от едно
Опел Insignia   
Източник: Георги Димитров / Sportni.bg

Инсигнията представлява символ, който заявява едноличната власт на един човек. Такива са короните, печатите или пръстените на кралете и висшите духовници.

Сякаш не като перла, а като цяла корона, "Insignia" гордо представя Опел в средния клас и се оказва един достатъчно конкурентен автомобил, който се радва на завидна популярност още от появата си през 2008 година.

Към днешна дата елегантният лифтбек трогва с промените във външния си вид и интериора и определено приковава погледите, когато дефилира по улиците.

Колкото красив, той е и толкова практичен, прилягащ на младите семейства автомобил, с младежки дух и в същото време гостоприемен отзивчив приятел за излет и море.

Сред предимствата му са удобният салон и ергономичните кресла, приятният интериор и, може би най-практичното в случая е огромният багажник с възможност за пренасяне на ски, които минават през отвор в облегалката на задната седалка.

Голямата звезда в случая обаче не е моделът "Insignia", тъй като от неговото представяне мина доста време.

Новото и интересно нещо сега е двигателят 2,0 CDTI BiTurbo на Опел, с който се очаква компанията от Рюселсхайм да бъде хит в средния клас.

Агрегатът се предлага освен с "Insignia", още и със "Zafira Tourer", а през миналата есен стана възможен за вграждане и в петвратата версия на Astra, както и в нейните GTC и Sports Tourer модификации.

Новини

Двулитровият дизелов двигател ECOTEC с два турбокомпресора генерира 400 Nm въртящ момент в диапазона 1750 - 2500 об/мин. Максималната мощност на този агрегат пък достига 195 к.с.

Ефектът на двата последователно работещи турбокомпресора е известен от дълго време, но все пак конструкцията е сложна и скъпа. Предимствата на това решение, обаче, се крият в това, че показателите на двигателя се увеличават приблизително с толкова, колкото е разликата спрямо агрегат с един литър повече реботен обем.

Освен това двигателят става много по-отзивчив и така наречената "турбо дупка" е почти неосезаема.

На фигурата се вижда принципна схема на така нареченото каскадно пълнене, което е използвано в Опел ECOTEC BiTurbo.

Най-общо принудителното пълнене се извършва на три фази. Първоначално, до 1500 об/мин, работи само малкият компресор (3). Всички клапи (2), (4) и (6) са затворени и по този начин потокът свеж въздух преминава през двете турбини и през двата междинни охладителя (интеркулери) (5) и (7). Той обаче се нагнетява само от малката турбина, тъй като потокът отработили газове достига до по-голямата, след като вече е отдал енергията си за завъртането на малкия.

Във втората фаза, която се разполага в диапазона от 1500 до 2500 об/мин, двата турбокомпресора нагнетяват въздуха последователно.

Клапа (4) се отваря и по този начин отработилите газове "обслужват" и двете турбини. Така въздухът се нагнетява първо от голямата (1), а след това и от малката (3). По пътя си пък се охлажда на два пъти в охладителите.

Фаза три отваря всички клапи и това прави така че въздухът в пълнителния тръбопровод се нагнетява единствено от голямата турбина, минавайки в обход на малката.

Тази сложна система на управление на пълненето има своя принос и той се вижда от следната диаграма:

От нея се вижда, че BiTurbo прави така че увеличава въртящия момент с между 30 и 100 Nm в отделните режими, спрямо събрата си само с един турбокомпресор.

Как влияе това на разхода на гориво? Съвсем нормално, по-високата мощност има и своята цена и тя е на стойност 0,8 литра на 100 км в комбиниран цикъл и до литър отгоре в градска среда.

В момента на българския пазар с този двигател е оборудвана "Insignia". За тест ми беше предоставен автомобил с автоматична трансмисия.

Определено за качествата на този двигател, смятам, че ръчната предавателна кутия е по-удачният избор.

Тъкмо в автоматичната трансмисия открих и големия минус на елегантния лифтбек. Липсва възможността за избор на режими и всъщност единственият, който е "на власт" е близък до спортния и далеч не спомага за икономията на гориво.

И все пак "Insignia" с този двигател определено стои добре на пътя. Характерът й съответства на строго-елегантния й външен вид, а лично аз нямам търпение да изпитам възможностите на Astra GTC с въпросния 2.0 CDTI BiTurbo.

- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Свят Преди 5 часа

По думите му, Русия действа "цинично", нанасяйки удари по Украйна по време на мирните преговори

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Свят Преди 6 часа

Той взе участие по видеоконферентна връзка в среща с лидерите от „Коалицията на желаещите“

<p>Доналд Тръмп: Съвсем близо сме</p>

Доналд Тръмп за края на войната в Украйна: Съвсем близо сме

Свят Преди 7 часа

Той присъства на събитие в Белия дом

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Свят Преди 8 часа

69-годишният Федун стана един от най-богатите хора в Русия по време на хаотичната приватизация през 90-те години на миналия век

<p>Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията</p>

Румен Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията

Свят Преди 8 часа

Радев се срещна с председателя на Федералния конституционен съд на Федерална република Германия

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Свят Преди 8 часа

Статкевич беше част от група от 52 политически затворници, освободени на 11 септември след преговори с Вашингтон

<p>Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център&nbsp;</p>

Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център за Газа

Свят Преди 8 часа

Мобилната клиника ще влезе в Газа веднага щом е възможно, каза на пресконференция генералният секретар на "Каритас" Алистър Дътън

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

България Преди 9 часа

Протестът беше организиран от колектив "Феминистки мобилизации" по повод Международния ден за елиминиране на насилието над жени

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Свят Преди 9 часа

"Украйна имаше своя опит с неспазени обещания при поредицата руски агресии, затова солидните гаранции са необходимост", подчерта Макрон

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Свят Преди 9 часа

Над 70 хил. са установените нарушения от началото на годината до края на октомври по пътищата в област Шумен

<p>Бюджет 2026: ЕК вижда риск за България</p>

ЕК предупреди за риск от несъответствие на бюджетните планове на България за 2026 г. с фискалните изисквания на ЕС

Свят Преди 9 часа

От 2024 г. всяка страна трябва да подготвя многогодишен фискален план с определена траектория на разходите

<p>Нови арести за&nbsp;обира на века в Лувъра</p>

Нови арести за обира на века в Лувъра, още четирима са задържани

Свят Преди 9 часа

Всички задържани са от парижкия регион

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Свят Преди 10 часа

Стремежът Тръмп да спре бързо кръвопролитието заслужава поощрение, но във всички "спрени" от него конфликти до момента не са засегнати техните основни причини, каза Лавров

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Преди 10 часа

Как автоматизираните доставки променят ежедневието ни – повече време, по-малко стрес

Почина младежът, наръган с нож в София

Почина младежът, наръган с нож в София

България Преди 11 часа

По случая са арестувани трима украински граждани

<p>Кога ще чуем първите коментари на ЕС за мирните усилия в Украйна</p>

Първи реакции от външните министри на ЕС за усилията за мир в Украйна - кога да ги очакваме

Свят Преди 11 часа

Министрите ще разговарят за последните положителни развития след консултациите между страните от Г-20