Електромоторите ще станат по-леки и по-ефективни
Jaguar I-Pace   
Източник: Jaguar
25

И зследователска група от немския Институт за химически технологии на дружеството „Фраунхофер“ (ICT), работеща съвместно с висшия технически университет на Германия – Техническият институт в Карлсруе – разработи електромотор, чийто корпус е полимерен. По този начин учените са успели да подобрят охлаждането, което от своя страна е повишило ефективността му.

Изследователският проект DEmiL предвижда разработването на електромотор с интегриран олекотен корпус и директно охлаждане на стартера и ротора.

„Електромоторът е съставен от въртящ се ротор и неподвижен статор,“ обяснява Роберт Мартен, сътрудник в проекта. „През медната намотка на статора преминава електричество. Именно тук възниква най-голямата загуба. Нашата цел – напълно да елиминираме тази загуба“.

За да не допуснат прегряване, обикновените електромотори са затворени в метални корпуси, свързани с муфа за охлаждане, пълна със студена вода. Изследователите от ICT предлагат да се действа по друг начин: те са заменили кръглите проводници с плоски, което им е позволило да създадат охлаждащи канали в самия стартера, като същевременно да увеличат термичната ефективност. Разсейването на топлината в мястото, в което тя се генерира, е позволило премахването на металния корпус – той е заменен от корпус, изработен от армирани влакна на термореактивна пластмаса. Ефективността на този мотор възлиза на 98%.

Миналият декември Honda съумя да разработи работещи на стайна температура флуорид-йонни батерии с твърд електролит. Именно стайната температура е разковничето, защото за работата на подобни батерии се иска над 150 градуса по Целзий.

Всичко това иде да подскаже, че се работи усилено и е вероятно скоро да бъде постигнат пробив, който да позволи вграждането на нов вид електромотори в е-колите.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Електромобилите съставляват почти половината продажби в Норвегия

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Mercedes показа най-мощните серийни 4-цилиндрови автомобили

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

25 коментара
 
<p>Какво <strong>не знаем</strong> за розовото какаду (ВИДЕО)</p>
Ексклузивно

Какво не знаем за розовото какаду (ВИДЕО)

Преди 22 минути
Протестите в Иран
Ексклузивно

Протести в Иран, има загинали

Преди 12 часа
Мануела
Фото кредит: Владислава Атанасова
Ексклузивно

 „Как така си инвалид, пък не си в...

Преди 21 часа
София
Ексклузивно

Чист ли е въздухът, който дишаме

Преди 23 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини