Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове
Източник: netinfo
18

Е лектрическите автомобили са бъдещето. Това го признава и германската автомобилна индустрия, която е най-голямата на континента. Към днешната дата електрическите автомобила са едва 1% от 46 милиона автомобила от пътищата в Германия, но към 2035 г. е възможно една на всеки три коли да е на ток.

Достатъчно е да споменем, че Daimler планира да предлага всеки от моделите си в електрически вариант към 2023 г.

Проблемът е, че Германия, както и други държави, подготвящи се за електрическата революция, не е подготвена за нея. По-специално: електропреносната мрежа не е подготвена. Експерти алармират, че се нуждаят спешни мерки, за да може да се посрещнат бъдещите предизвикателства.

Зареждането на един електромобил изисква подобно количество енергия, колкото едно средно домакинство изразходва за три дни. Проблемът ще стане още по-осезаем с т. нар. супер зарядни станции, които консумират огромно количество енергия, за да заредят батерията само за половин час.

Проучване показва, че 80% от електромобилите се зареждат у дома или на работа. “Ако всички искат да заредят своя електромобил в 20 часа, мрежата ще се срине,” предупреждава Томас Фриц, анализатор в Oliver Wyman.

“Дори и при 30-процентен дял на електромобилите, недостигът на електричество ще е огромен, ако не бъдат предприети контрамерки,” предупреждават консултантската агенция Oliver Wyman и Техническия университет на Мюнхен в съвместно проучване. “В следващите пет до десет години урбанизираните райони ще страдат от недостиг на електричество, ако допуснем, че електрическата мобилност навлезе масово на пазара.”

Електрическите автомобили ще предизвикат проблема с тока първо в Мюнхен, Франкфурт или Берлин, а после този проблем ще стане национален. С голяма вероятност може да се заключи, че и други държави ще имат същия проблем. Британската Green Alliance предупреди миналата година, че енергийната мрежа на Обединеното кралство ще има сериозни проблеми в следващите няколко години.

Тя предупреди, че ако не бъдат предприети мерки до 2020 г., местни струпвания на електромобили може да причинят 1% от населението на Великобритания да страда от т. на токови удари, които често повреждат електрическите уреди. Необходими са само 6 електромобила, намиращи се близо един до друг, за да причинят подобен ефект.

Хилдегард Мюлер, която оглавява инфраструктурното подразделение на „зелената” Innogy, част от RWE, коментира, че „основите на контрамерките трябва да бъдат положени веднага”.

Oliver Wyman изчислява, че Германия ще трябва да инвестира до 11 млрд. евро в следващите 15 години, за да подготви електропреносната си мрежа за бума на електромобилите. Г-жа Мюлер от Innogy е съгласна, като нейната сметка казва, че ще са нужни инвестиции от поне 1 млрд. евро годишно до 2030 г.

Анализаторите на Aurora Energy Research смятат, че електрическата мрежа ще трябва да разполага с резерва от 5 гигавата, за да може да поеме консумацията от електромобилите. Това означава, че „зелените” автомобили ще трябва да се зареждат от енергия, добивана от въглища, които са сред най-мръсните енергийни източници.

Но въглищата имат и алтернатива: това са гъвкавите, „отложени” зарядни системи, които ще позволят електромобила да не започне да източва електропреносната мрежа в момента, в който бъде включен в нея, а това ще стане на по-късен етап през нощта.

Ако 30% от бъдещите собственици на електромобили притежават подобна интелигентна зарядна система, тежестта върху мрежата ще се намали съществено, показва проучването на Oliver Wyman и Техническия университет в Мюнхен.

Около 60 компании, включително водещи европейски производители, разработват отворения стандарт EEBUS. Той ще позволи взаимодействие между слънчевите панели, отоплението, домакинските електроуреди и електромобила.

“Клиентите, които са готови да съхраняват електричество в батериите на своя електромобил, за да облекчат електропреносната мрежа, в бъдеще ще могат да печелят пари или поне да пестят пари от своя автомобил,” коментира Гунар Барвалд, Group Development Coordinator for Charging във Volkswagen Group. “Автомобилът трябва сам да може да решава дали батерията е достатъчно заредена, като на база тарифите за електричеството да решава дали е целесъобразно да съхранява електричество в конкретен момента или да го освободи в мрежата.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Мъск се отказа от заплатата си, за да стане още по-богат

С полицейски електромобили се ходи за донъти, не по работа

Камера за скорост начисли глоби за 1,1 млн. франка за 49 дни

Коментари 18
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

18 коментара
 
За Великден ще ходите ли някъде? - Моя е резервирал нощувки в Париж... - Ние пък ще ходим във Велинград! Защо да бием толкова път…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 28 минути

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 50 минути

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 2 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 2 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 2 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове

Разкриха подробности за случая с Димитър Стоянов

Разкриха подробности за случая с Димитър Стоянов

България Преди 2 часа

Според полицията това е рутинен случай

Видео: Украински дрон унищожи танк Т-72 и друга руска техника

Видео: Украински дрон унищожи танк Т-72 и друга руска техника

Свят Преди 2 часа

Унищожена е и руска техника в Донецкия регион на Украйна

Дисциплинарно производство срещу скандален прокурор в София

Дисциплинарно производство срещу скандален прокурор в София

България Преди 3 часа

То е по искане на и.ф. главен прокурор Борислав Сарафов, който настоява за неговото уволнение

Тристранният съвет прие Наредбата за обезщетения при безработица

Тристранният съвет прие Наредбата за обезщетения при безработица

България Преди 3 часа

Административните органи следва да извършват служебна проверка в съответния регистър

Мистерията на българските гласове

Джейкъб Колиър със съвместен концерт с "Мистерията на българските гласове" в София

Любопитно Преди 3 часа

Шоуто ще се състои в София на 11 юли в зала 1 на Националния дворец на култура

Тя е само на 17, но има собствен бизнес! Коя е тя?

Тя е само на 17, но има собствен бизнес! Коя е тя?

Любопитно Преди 3 часа

Alexchetoo е инфлуенсър,Youtube-ър,сценарист, продуцент на онлайн сериалa “Драма“ и освен всичко това тя има собствен бранд за козметика

<p>Прокуратурата се самосезира за хвърляне на пиратки на метри от бебе</p>

След репортаж на NOVA: Прокуратурата се самосезира за хвърляне на пиратки на метри от бебе

България Преди 3 часа

Софийска районна прокуратура образува преписка по случая и възложи проверка на Седмо РУ-СДВР

Напусна ни изкуствоведът Виолета Василчина

Напусна ни изкуствоведът Виолета Василчина

България Преди 3 часа

Нейните изследователски интереси я нареждат в състава на научноизследователската експедиция на БАН

HMD представи първите си собствени смартфони

HMD представи първите си собствени смартфони

Технологии Преди 4 часа

Трите модела идват в България през май

България може да бъде предадена на Съда на ЕС по две наказателни процедури

България може да бъде предадена на Съда на ЕС по две наказателни процедури

Свят Преди 4 часа

ЕК представи данни за общо четири наказателни процедури срещу нашата страна

Петте езика на любовта и как да ги разпознаваме

Петте езика на любовта и как да ги разпознаваме

Любопитно Преди 4 часа

Според д-р Гари Чапмън, всеки от нас говори на определен език на любовта