Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове
Източник: netinfo

Е лектрическите автомобили са бъдещето. Това го признава и германската автомобилна индустрия, която е най-голямата на континента. Към днешната дата електрическите автомобила са едва 1% от 46 милиона автомобила от пътищата в Германия, но към 2035 г. е възможно една на всеки три коли да е на ток.

Достатъчно е да споменем, че Daimler планира да предлага всеки от моделите си в електрически вариант към 2023 г.

Проблемът е, че Германия, както и други държави, подготвящи се за електрическата революция, не е подготвена за нея. По-специално: електропреносната мрежа не е подготвена. Експерти алармират, че се нуждаят спешни мерки, за да може да се посрещнат бъдещите предизвикателства.

Зареждането на един електромобил изисква подобно количество енергия, колкото едно средно домакинство изразходва за три дни. Проблемът ще стане още по-осезаем с т. нар. супер зарядни станции, които консумират огромно количество енергия, за да заредят батерията само за половин час.

Проучване показва, че 80% от електромобилите се зареждат у дома или на работа. “Ако всички искат да заредят своя електромобил в 20 часа, мрежата ще се срине,” предупреждава Томас Фриц, анализатор в Oliver Wyman.

“Дори и при 30-процентен дял на електромобилите, недостигът на електричество ще е огромен, ако не бъдат предприети контрамерки,” предупреждават консултантската агенция Oliver Wyman и Техническия университет на Мюнхен в съвместно проучване. “В следващите пет до десет години урбанизираните райони ще страдат от недостиг на електричество, ако допуснем, че електрическата мобилност навлезе масово на пазара.”

Електрическите автомобили ще предизвикат проблема с тока първо в Мюнхен, Франкфурт или Берлин, а после този проблем ще стане национален. С голяма вероятност може да се заключи, че и други държави ще имат същия проблем. Британската Green Alliance предупреди миналата година, че енергийната мрежа на Обединеното кралство ще има сериозни проблеми в следващите няколко години.

Тя предупреди, че ако не бъдат предприети мерки до 2020 г., местни струпвания на електромобили може да причинят 1% от населението на Великобритания да страда от т. на токови удари, които често повреждат електрическите уреди. Необходими са само 6 електромобила, намиращи се близо един до друг, за да причинят подобен ефект.

Хилдегард Мюлер, която оглавява инфраструктурното подразделение на „зелената” Innogy, част от RWE, коментира, че „основите на контрамерките трябва да бъдат положени веднага”.

Oliver Wyman изчислява, че Германия ще трябва да инвестира до 11 млрд. евро в следващите 15 години, за да подготви електропреносната си мрежа за бума на електромобилите. Г-жа Мюлер от Innogy е съгласна, като нейната сметка казва, че ще са нужни инвестиции от поне 1 млрд. евро годишно до 2030 г.

Анализаторите на Aurora Energy Research смятат, че електрическата мрежа ще трябва да разполага с резерва от 5 гигавата, за да може да поеме консумацията от електромобилите. Това означава, че „зелените” автомобили ще трябва да се зареждат от енергия, добивана от въглища, които са сред най-мръсните енергийни източници.

Но въглищата имат и алтернатива: това са гъвкавите, „отложени” зарядни системи, които ще позволят електромобила да не започне да източва електропреносната мрежа в момента, в който бъде включен в нея, а това ще стане на по-късен етап през нощта.

Ако 30% от бъдещите собственици на електромобили притежават подобна интелигентна зарядна система, тежестта върху мрежата ще се намали съществено, показва проучването на Oliver Wyman и Техническия университет в Мюнхен.

Около 60 компании, включително водещи европейски производители, разработват отворения стандарт EEBUS. Той ще позволи взаимодействие между слънчевите панели, отоплението, домакинските електроуреди и електромобила.

“Клиентите, които са готови да съхраняват електричество в батериите на своя електромобил, за да облекчат електропреносната мрежа, в бъдеще ще могат да печелят пари или поне да пестят пари от своя автомобил,” коментира Гунар Барвалд, Group Development Coordinator for Charging във Volkswagen Group. “Автомобилът трябва сам да може да решава дали батерията е достатъчно заредена, като на база тарифите за електричеството да решава дали е целесъобразно да съхранява електричество в конкретен момента или да го освободи в мрежата.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Мъск се отказа от заплатата си, за да стане още по-богат

С полицейски електромобили се ходи за донъти, не по работа

Камера за скорост начисли глоби за 1,1 млн. франка за 49 дни

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Лидерите на ЕС изразиха съболезнования след трагедията в Лисабон

Лидерите на ЕС изразиха съболезнования след трагедията в Лисабон

Свят Преди 1 минута

В Португалия беше обявен ден на национален траур

„Не е моят цирк“: Парис Джаксън отрича участие в биографичния филм за баща ѝ

„Не е моят цирк“: Парис Джаксън отрича участие в биографичния филм за баща ѝ

Любопитно Преди 12 минути

В поредица от истории в Instagram тя сподели мислите си по темата и подчерта, че не е имала никакво влияние върху продукцията

<p>Септемврийска магия: 4 зодии с късмет в любовта и брака</p>

Септемврийска магия: 4 зодии с късмет в любовта и брака

Любопитно Преди 50 минути

След летните страсти есента приканва към по-спокойни и задълбочени отношения

<p>Почина последният жив син на Хемингуей</p>

Патрик Хемингуей, последният жив син на Ърнест Хемингуей, почина на 97 г.

Свят Преди 54 минути

Патрик Хемингуей е вторият от тримата синове на Хемингуей

Снимката е илюстративна

Икономиката на Русия попадна в „техническа стагнация“ през второто тримесечие на 2025 г.

Свят Преди 1 час

Това заяви Герман Греф, ръководителят на най-голямата руска банка – Сбербанк, съобщи „Киев Индипендънт“

Възражда ли Доналд Тръмп доктрината "Монро"?

Възражда ли Доналд Тръмп доктрината "Монро"?

Свят Преди 1 час

Напрежението между Венецуела и САЩ отново се покачва, пише сп. „Нюзуик“

Рюте: Защо се интересуваме какво мисли Русия относно войските в Украйна?

Рюте: Защо се интересуваме какво мисли Русия относно войските в Украйна?

Свят Преди 1 час

Москва предупреди, че ще откаже да обсъжда каквато и да било "чужда намеса" в Украйна

Джери Брукхаймер се притеснил за живота на Брад Пит на снимките на „F1“

Джери Брукхаймер се притеснил за живота на Брад Пит на снимките на „F1“

Любопитно Преди 1 час

Докато снимал животозастрашаващите сцени, Брукхаймер постоянно се тревожел за безопасността на Пит

Проблем със самолета на Педро Санчес

Проблем със самолета на Педро Санчес

Свят Преди 1 час

Самолетът на испанския премиер е бил във въздуха, когато проблем го е принудил да се върне в Мадрид, съобщи говорител от офиса му

МВнР успокои: Няма пострадали българи при инцидента с атракцион в Лисабон

МВнР успокои: Няма пострадали българи при инцидента с атракцион в Лисабон

България Преди 1 час

Компетентните власти продължават процедурите по идентификация на жертвите

Ако правите това в тоалетната, рискът от хемороиди скача с 46%

Ако правите това в тоалетната, рискът от хемороиди скача с 46%

Любопитно Преди 1 час

„Като цяло бих препоръчал да се опитате да ограничите изхожданията до най-много 10-15 минути, за да намалите риска от хемороиди“

Десетки загинали при руски удари в Донецка област

Десетки загинали при руски удари в Донецка област

Свят Преди 1 час

От началото на пълномащабното нашествие в Донецка област са били убити 3578 души

Адолф Хитлер

„Програма Т4“ – зловещият план за изтребление на Хитлер

Свят Преди 1 час

„Леля ми постоянно е получавала успокоителни, накрая е била завързана за леглото и според аутопсията е починала от възпаление на белите дробове“

Звездите, които откриха истинската любов след 40

Звездите, които откриха истинската любов след 40

Любопитно Преди 1 час

За тези звезди истинската любов не дойде, докато не навършиха 40 години