1

Astra второ поколение край пътя. Ужас. Спирачки, намаляване от километър, пърпорене с максимум 50 км/ч, за да стигнеш до човек, облекчаващ мехура си край пътя. Следват псувни и газ до следващата, на която не намаляващ. От храстите излита полицай със „слънчоглед”, за да ти „честити”. Тази случка, сигурен съм, се е разигравала безброй пъти по родните пътища. Е, сега ще ви представим плюсовете и минусите на второто поколение Opel Astra, евтина и надеждна кола, „орел” на сигурността.

Всички знаем, защо Opel е най-бързата кола. Не знаете? Носят се легенди, че бяга от ръждата. На Opel не им харесваше това сравнение и изкараха второто поколение Astra, за да опровергаят критиците си. Не че моделът няма проблеми в това отношение, но скокът спрямо предишните към онзи момент (1998 г.) автомобили на Opel е огромен.

Astra G излиза на пазара през 1998 г., заменяйки F, който модел понавреди сериозно на имиджа на Opel като производител на здрави и надеждни автомобили. Моделът се произвежда до 2004 г. и се предлага във версии седан, хечбек с 4 и 2 врати, комби с 5 врати, а по късно се появи и купе и кабриолет с дизайн на Bertone. Благодарение на пълното поцинковане на каросерията е избегнат прословутият проблем на Opel с ръждата. По купето на Astra G трудно се откриват места с корозия, а тяхното наличие говори по-скоро за това, че автомобилът е претърпявал удар и е некачествено ремонтиран.

Автомобилът, който представя Филип, е с „големия” мотор, в случая 1,6-литров бензин със 100 к.с., който е и най-подходящ за тази каросерия. Най-здрав е, не е много икономичен, но идеално му пасва газова уредба. Двулитровият мотор също не е лош, но той е 136 к.с., което го вкарва в другата графа за данъка. Въпреки това препоръката на Филип е да изберете именно 2,0-литровият бензин, за да може да „носи и на газ, и в баира, а и да превозва бурканите на леля Миче.” Дизелче не, защото веднага отива при майстора за ремонт на главата, която много често се „цепи”. Така евтинийката, спестена от гориво, отива при майсторчето за ремонт.

Отвътре опелчето е зверски опоскано. Обаче всичко работи. Тук всичко е подчинено на уравнението евтино – надеждно – работи. Отзад няма много място за краката, но пък има място за главата… ако таванът не е увиснал.

Багажникът, колкото и да е голям, обикновено има газова бутилка в него. Важното е да видите дали работят амортисорите на багажника, защото иначе е много тежък и може да ви падне на главата.

Силата на този модел е, че дори и да се счупи нещо, то е много евтино. Само гледайте двигателят да е ок. Всичко друго е тествано. Веднъж от полицаите, но преди тях ги караха много време и „бакшишите”. А нали знаете? Мерилката за евтино и надеждно е „един бакшиш”.

Четете още:

Франция обмисля продажбата на дизели на VW и Renault

Volkswagen Arteon заменя СС и се позиционира над Passat

Daimler влага 10 млрд. евро в 10 електромобила до 2025 г.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@