"Топ Гиър" за "Блуспорт": Големите надежди на VW
"Топ Гиър" за "Блуспорт": Големите надежди на VW   
Източник: Топ Гиър

Ситуацията с "Блуспорт" изобщо не е сложна.

Целта пред тази кола е възможно най-проста. Проста, но ужасяващо трудна. Цел, която не е била постигана от някои от най-добрите автомобилни производители на света.

Мисията на VW е да създаде достоен съперник на "Мазда MX-5"

Вижте само труповете, които тя остави след себе си за 20 години - "Тойота MR2", MGF, TF, "Фиат Баркета"... А също маломощното и с малко екстри БМВ Z3, което се превърна в елегантното Z4. Както и "Хонда CRX del Sol", която и без друго си беше полукупе, което никой не вземаше на сериозно.

Да преодолееш бариерите, заради които не успяха тези автомобили, не е лесна задача. Но през последните пет години VW се превърна в производител, който изобщо не е свикнал да се проваля.

Съжалявам, че трябва да го заявя, но за момента "Блуспорт" е само концептуална разработка. От друга страна обаче, е доста реалистичен модел, качествено направен и с реални компоненти, като отговаря на всички съвременни изисквания.

Интериорът е достатъчно просторен, има място за високи хора дори и при спуснат покрив, а двата багажника - отпред и отзад, също са сравнително големи. И, да, има даже истински покрив.

Шеф на проекта е един истински автомобилен ентусиаст - Марко Фабиано.

"Баща ми работеше за VW. Аз съм роден във Волфсбург, но се смятам за италианец", заявява той със силен немски акцент.

Предполагам, че

е хубаво да си италианец, когато правиш малки спортни автомобили

Пред проекта не са стояли никакви въпросителни относно мисията на автомобила. "MX-5 винаги е била нашата цел. Автомобилът също така трябва да е с централноразположен двигател, защото в групата на VW вече има по-скъп модел с предноразположен - "Ауди TT". Също така винаги сме искали концепцията да е лек модел с 4-цилиндров мотор."

Не че това би бил лимитът на динамиката - Фабиано се ухилва при възможността "Блуспорт" да бъде оборудван с двигателя от "Сироко R" с 265 к.с.

Да монтира различни агрегати от смайващата гама на компанията е част от метода на VW. А за да бъдат разклатени позициите на "Мазда", "Блуспорт" ще бъде оборудван с готиния малък 1,4 TSi, който се предлага с мощност до 180 к.с.

Но първоначалната концепция разполага с дизелов двигател

Което може да ви изглежда странно, но си представете ситуацията по-генерално.

Автомобилът бе представен в Детройт, а VW в момента се опитва да набие в упоритото американско съзнание, че дизелите са по-добра еко опция от хибридите.

Ами щом е дизел, тогава ще карам дизел. Управлението за концептуален модел е много добро.

По-голямата част от каросерията е изработена от истинска стомана, а окачването може да бъде открито в други модели на марката.

Двигателят е типичен 2-литров дизел на VW, с увеличена до 180 к.с. мощност, а скоростната кутия е DSG.

Обикновено караме концептуалните автомобили по специални затворени пътища, но този е регистриран и го тествам из шосетата на един алпийски проход. Има ограничител до 100 км/ч, но по този път 100 км/ч всъщност си е доста бързо.

"Блуспорт" се държи като типичен автомобил с централноразположен двигател. Леката предница влиза уверено в завоите, воланът е директен (което е приятна изненада в една концепция), а сцеплението на задницата е невероятно.

Возията също е добра, подпомогната от факта, че двигателят е разположен точно до гръбнака ви.

Концепцията има отличен потенциал за развитие

Няма смисъл да обяснявам за шасито, тъй като в производствената версия то ще бъде променено.

"Блуспорт" взема окачването на "Поло" отпред и това на "Голф" отзад, но серийната кола ще използва новата модулна платформа, която ще види бял свят в "Ауди A1", както и във всички модели на групата с напречноразположен двигател.

От там ще бъде взета и електрониката, както и част от панелите - най-уникална за "Блуспорт" част под каросерията ще е подрамата на двигателя, но VW знае как да я направи от алуминий, за да бъде евтина и лека.

VW изчислява, че с това задвижване ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 6,2 секунди.

Но дизеловият агрегат не подхожда на този автомобил - все едно сте сложили дръжка на брадва на скалпел. Трябва ви нещо с повече прецизност, повече пъргавина, повече ентусиазъм.

Бензинов агрегат, с други думи

VW смята, че смесеният разход на дизеловия ще е 4,3 литра/100 км, като тази икономичност не се дължи изцяло на двигателя, а също и на ниското тегло, малкото въздушно съпротивление и старт-стоп системата, така че можем да очакваме и един TSi да не харчи много.

Нарочно досега не коментирах външния вид, за да си направите собствени изводи, но той е от невероятно значение.

"Блуспорт" изглежда прекрасно. Нещо, което не можем да кажем за неуспелите съперници на "Мазда MX-5".

Носът ви се усмихва, но не прекалено, страничните линии са устремени от издутите "вежди", а задните светлини теглят очите навън, подчертавайки ниския клиренс.

Външният вид е дело на екип, ръководен от Томас Ингелат в студиото по дизайн на VW в Потсдам. Освен ако някой не вземе глупаво решение,

производствената версия не трябва да бъде особено променена

в сравнение с концепцията.

Въпреки че интериорът едва ли ще остане същият. Мога да се хвана на бас, че тези прекрасни червено-сини бутони ще си отидат.

Но така и трябва, защото иначе ще се окажат безумно скъпи. Смисълът на тази кола е да бъде забавна, добре направена и евтина.

Големите шефове ще вземат решение дали да стартира производството в близките месеци.

В случай че то започне, очаквайте колата до две години.

Да, други производители не успяха, но огледайте добре тази концепция и се запитайте дали е възможно да се провали. Не мисля.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Рюте: Да убедим Путин, че не може да спечели войната в Украйна

Рюте: Да убедим Путин, че не може да спечели войната в Украйна

Свят Преди 15 минути

Основните количества техника, свързана с европейската ПВО на Украйна, се осигуряват от САЩ

Фон дер Лайен поиска санкции срещу Русия от Вучич

Фон дер Лайен поиска санкции срещу Русия от Вучич

Свят Преди 28 минути

Председателят на ЕК отбеляза, че членството в ЕС представлява „обещание за мир, просперитет и солидарност“

ВАС задължи АПИ да ремонтира моста на бул. „България“

ВАС задължи АПИ да ремонтира моста на бул. „България“

България Преди 1 час

С оспорената заповед е наредено на Агенция „Пътна инфраструктура“ да предприеме незабавни действия

САЩ към „Хамас“: Спрете насилието срещу палестинци

САЩ към „Хамас“: Спрете насилието срещу палестинци

Свят Преди 2 часа

„Хамас“ публикува видео на официалния си канал, показващо разстрела на осем души

Не изслушаха Деньо Денев за пети път в парламента

Не изслушаха Деньо Денев за пети път в парламента

България Преди 2 часа

Следващата сряда ще се свика заседание на комисията със същия дневен ред

Грета Тунберг

Грета Тунберг разказа за насилие и унижения в израелски затвор

Свят Преди 3 часа

22-годишната Тунберг беше една от 437 активисти, парламентаристи и адвокати, които са тръгнали от Барселона, за да доставят помощ на обсадената ивица

Какво става с 13-часовия работен ден в Гърция

Какво става с 13-часовия работен ден в Гърция

Свят Преди 3 часа

Настоящото правителство вече легализира шестдневната работна седмица

Войната между Пакистан и Афганистан ескалира, взривове в Кабул

Войната между Пакистан и Афганистан ескалира, взривове в Кабул

Свят Преди 3 часа

В небето се виждат кълба черен дим, а земята е осеяна с парчета стъкло от прозорци на сгради

Подкастите на NetInfo са част от конкурса „Сайт на годината“

Подкастите на NetInfo са част от конкурса „Сайт на годината“

Любопитно Преди 4 часа

NetInfo се включва в надпреварата с четири проекта, част от портфолиото на компанията

Георг Георгиев: Без ГЕРБ не може да има мнозинство

Георг Георгиев: Без ГЕРБ не може да има мнозинство

България Преди 4 часа

Георг Георгиев: Само ГЕРБ да се нагърбва с всичко – не може

Ким Кардашиян проговори за „токсичния“ си брак с Кание Уест

Ким Кардашиян проговори за „токсичния“ си брак с Кание Уест

Любопитно Преди 4 часа

Разводът между Кардашиян и Уест бе финализиран през ноември 2022 г., след като тя подаде молба в началото на 2021 г.

Сирийският президент в Москва, говори с Путин

Сирийският президент в Москва, говори с Путин

Свят Преди 4 часа

Първата им среща откакто ключовият съюзник на Кремъл Башар ал-Асад беше свален от власт

Валентин губи статуса си на “любимец” на Big Brother

Валентин губи статуса си на “любимец” на Big Brother

Любопитно Преди 4 часа

Остър конфликт между галеника и еманципираната Цвети ще разтърси Къщата

В Гърция правителството накара супермаркетите да свалят цените

В Гърция правителството накара супермаркетите да свалят цените

Свят Преди 4 часа

Намалението обхваща 2180 продукта

Звезда от „Сам вкъщи“ влезе в болница по спешност

Звезда от „Сам вкъщи“ влезе в болница по спешност

Свят Преди 4 часа

Даниел Стърн е бил приет по спешност в болница след медицински инцидент по-рано този месец

<p>Мъжът на Златка и още трима задържани&nbsp;по искане на френските власти</p>

Четирима българи са арестувани по искане на френските власти

България Преди 4 часа

Извършени са претърсвания и изземвания на адреси