Б азираната във Великобритания компания за играчки за възрастни Lovehoney Group е подала официална жалба до Европейската комисия. Фирмата твърди, че политиката за съдържание на Google нарушава европейското законодателство, като несправедливо ограничава появата на продуктите ѝ в резултатите от търсене, предаде Politico.
Safe Search изключва артикули на Lovehoney от резултати
Според жалбата на Lovehoney, функцията Safe Search на Google, която филтрира чувствително съдържание за определени потребители, неправомерно ограничава видимостта на напълно законни и неограничени по възраст продукти от уебсайтовете Womanizer.com и We-Vibe. В същото време, подобни артикули от големи търговски вериги като Rossmann и Carrefour остават лесно откриваеми в търсачката.
Обвинения в дискриминация и нарушаване на DMA
Компанията твърди, че тази практика нарушава новия Закон за цифровите пазари (DMA) на Европейския съюз, чиято главна цел е да гарантира справедливост и еднакъв достъп за всички участници на дигиталния пазар. Според Lovehoney, масовите търговци не срещат същите ограничения, което поставя по-малките специализирани продавачи в неравностойно положение.
Акцент върху сексуалното здраве и прозрачност
Гигантът в индустрията за играчки за възрастни се самоопределя като “глобален лидер в продуктите за сексуално здраве” и подчертава, че неговата мисия е “да насърчава сексуалното щастие и овластяване, защото това е наложително за здравето, благосъстоянието и щастието на хората”, заяви говорителят Верена Сингман пред POLITICO.
Lovehoney призовава Европейската комисия да гарантира справедливо и прозрачно прилагане на правилата за съдържание в интернет, така че всички онлайн продавачи да бъдат третирани по еднакъв начин.
Европейската комисия реагира
Говорител на Комисията потвърди получаването на жалбата и уточни, че тя ще бъде разгледана като “пазарна информация”, тъй като действащият регламент не включва официален механизъм за подаване на жалби.