Италианското кафе изгуби своя крал.
Емилио Лаваца, който доскоро ръководеше семейната компания "Лаваца" (Lavazza.com), почина в Торино на 79-годишна възраст.
За 40 години той успя да превърне някогашното магазинче в световна сила, която само в Италия всяка сутрин влиза в дома на 20 млн. семейства с чаша ароматно кафе.
Днес продажбите на компанията възлизат на 90 млрд. евро годишно, а кафето "Лаваца" се продава в десетки страни.
Историята на компанията започва през далечната 1895 г., когато Лиуджи Лаваца отваря малко магазинче за кафе на ул. "Виа Сан Томасо" в Торино. Той е по-различен от всичко досега, защото смесва различни сортове кафе, за да получи неповторим вкус.
Внукът му поема разрасналия се бизнес през 1971 г., а осем години по-късно става президент на компанията.
Емилио Лаваца е един от първите, които безрезервно вярват в силата на телевизионната реклама. В клипове на световноизвестната италианска марка са се снимали Нино Манфреди, Лучано Павароти, Джордж Клуни.
Благодарение на усилията на Емилио през последните четири десетилетия компанията се разраства неимоверно и сега има предприятия не само в Италия, но и във Франция, Германия, Испания, Великобритания, Португалия, Австрия и САЩ.
За "Лаваца" работят 3000 души.
Зад всичко това стои не просто желанието за печалба, а каузата ароматът и качеството на италианското еспресо да достигнат всяко кътче на планетата.
От 1991 г. компанията всяка година представя календар, който е истинско арт събитие. Върху създаването му работят прочути фотографи, сред които Хелмут Нютон, Елен фон Унверт, Дейвид Лашапел, Еухенио Рекуенко.
Темата винаги е различна, но обединяващият елемент е чашката кафе.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!