От идеята за силна жена, обичаща лукса, през "елегантно пост хипи", до бохемската романтичност - това са тенденциите в колекциите на прет-а-порте пролет/лято 2011, представени в първия ден от Седмицата на модата в Милано.
"Гучи" даде тон като откри събитието със силна и много креативна колекция, отличаваща се със скъпи материали, подчертани аксесоари и голямо изпипване на детайлите.
Луксът бе водещ в представянето на марката. Тази колекция е адресирана към силните жени, които не са склонни към компромиси.
Джон Ричмънд пък залага на ресни, етнозвучене, ремъци и каишки, декориращи дори дългите официални тоалети.
Британският дизайнер се връща към хипи стила с елегантност и лека закачка - прозрачни ризи, цветни шалове, дълги клоширани рокли, разкриващи без свян тук и там тялото.
Алберта Ферети реши този сезон да обърне гръб на твърде изисканите жени, дори малко сноби, за да облече "истинските реални дами".
Цветни широкополи сламени шапки, дълги въздушни рокли от муселин или коприна в пастелни тонове с небрежно изплетен на ръка домашен пуловер отгоре - това са предложенията на Ферети за една романтична, естествена и красиво небрежна жена.
Впечатлението се засилва и от бермуди от лен, бели бродирани рокли в стил "бабината нощница" и къси блузи от макраме.
"Исках една много естествена жена, която може да открие собствената си личност като заложи на фантазията", каза стилистката.
Седмицата на модата в Милано е втортата за тази година. Целта на всяко такова мероприятие, независимо дали то се провежда в италианския град, Лондон, Ню Йорк или Париж, е да се покажат последните колекции на известни модни къщи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!