Т ри четвърти от двойките признават, че любовната искра помежду им е угаснала, като за 10 на сто това се е случило още през първата година заедно, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от проучване, направено сред 2000 души във Великобритания по поръчка на "СодаСтрийм".
Анкетата разкрива, че за 50 процента от партньорите "романтичното сапунено мехурче" се пука средно около 3,5 години след началото на връзката.
Шестнадесет на сто от участниците в допитването споделят, че любовната искра помежду им е започнала да гасне няколко месеца, след като са заживели заедно.
Като основна причина за угасването на любовния плам повечето анкетирани посочват желанието на партньора да си ляга и заспива рано, вместо да се отдава на бурни креватни страсти.
Следват пропуснатите целувки за довиждане и все по-рядкото произнасяне на думите "Обичам те".
Любовната искра са в състояние да потушат и забравянето на важни дати, пренебрегването на годишнини или романтични празници като Свети Валентин, лягането по различно време, прекарването на вечерите в отделни стаи и разговорите за натоварения ден в службата.
Въпреки всичко двойките не се предават и търсят любовен лек за поуталожените страсти под формата на малки изненади, романтични уикенди и редовни "вечери за среща".
Над 50 процента от анкетираните не крият, че биха били по-щастливи, ако партньорът или партньорката им полагат повече усилия да бъдат романтични.
Една трета смятат, че романтичната ваканция е в състояние да пробуди отново заспалите романтични чувства, докато 26 процента са на мнение, че е достатъчно да си разменят мили есемеси с половинките.
Над половината от участниците в допитването - 57 процента, споделят, че проблемите в романтичните им отношения произтичат от това, че приемат партньорите си за даденост, докато 64 процента казват, че е трудно романтиката да се поддържа свежа, когато животът потече в установеното русло.
"Чудесно е обаче, че въпреки рутината, много двойки не се отказват от борбата да възпламенят отново любовната искра", казва Фиона Хоуп от компанията, поръчала проучването.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!