Радио "Ватикана", гласът на римокатолическата църква, вече излъчва реклами. Това се случва за първи път в близо 80-годишната му история.
Първият рекламодател е италианската енергийна компания "Енел" (Enel.it).
Годишната издръжка на радио "Ватиката" струва около 30 млн. долара. Досега тя се поемаше от католическата църква.
Последните разчети показват, че кризата е повлияла негативно и техния баланс, даренията са намалели значително и се налага да се прибегне до външно финансиране.
Аудиоклиповете на "Енел" са съобразени с консервативния тон на религиозната медия. Радиото ще получи от тях 250 хил. долара за шест месеца.
От компанията казват, че са горди да са първият му рекламодател. Това ни дава възможност да представим нашите проекти по целия свят, казва президентът на "Енел" Пиеро Нюди.
Основано през 1931 г. от Гуилелмо Маркони, програмата на радио "Ватикана" се излъчва на 45 езика, включително и онлайн (RadioVaticana.org). То разпространява послания на папата и религиозни проповеди.
Генералният директор на радио "Ватикана" отец Федерико Ламбарди казва, че трябва да минат няколко месеца, преди да се правят оценки за ефективността на рекламите. Предстои да се разбере и как ще реагира аудиторията на промяната.