Ш ест български фирми бяха обявени за печеливши в конкурса на Финтрейд Файнанс АД за рекламна кампания с известния български музикант и промоутър Димитър Ковачев – Фънки. Автосервизът „Smoke's Garage“ („Смоукс гараж“), работилниците „TattooInky“ („Татуинки“) и „Dernev“ („Дернев“), специализираният магазин за вино „Tempus Vini“ („Темпус Вини“), онлайн магазинът за офроуд и къмпинг оборудване „BulExtreme“ („БулЕкстрийм“) и гурме бургерите „Street Chefs“ („Стрийт Шефс“) ще имат шанса да проведат рекламна акция с Фънки в интернет, с билборди, плакати и флайери или в печатни издания.
„Идеята на конкурса беше да даде тласък на българското предприемачество. Шансът собствениците да управляват истинска рекламна кампания с известна личност, ще даде реално конкурентно предимство на тези малки фирми“, коментира Николай Николов, изпълнителен директор на Финтрейд Файнанс АД.
Голяма част от победителите в конкурса са нишови бизнеси с иновативни за българския пазар идеи и социални каузи.
От „TattooInky“, които изработват временни татуировки, гривни, тагове и значки за безопасността и сигурността на деца и възрастни, посочват, че с рекламата от Финтрейд очакват да разпространят идеята за новите продукти за българския пазар, които са в помощ на родителите и техните деца. От другата работилница, „Dernev“, специализирана в изработката на метални изделия-огради, парапети, мебели, аксесоари за дома и др., споделят, че очакват положителен ефект за развитието на бизнеса.
„BulExtreme“ пък е онлайн магазин за внос и износ на оборудване за все по-популярните къмпинги и походи в планината, които описват Фънки като възможно най-подходящото за тях рекламно лице. От „Street Chefs“, които залагат на каравани с американски ретро вид, в които човек може да похапне гурме бургери, също определят известния рок музикант като „перфектния човек за нашия продукт“.
От „Tempus Vini“, които специализират в продажба на вина, гледат към разрастване на своя бизнес и утвърждаване на марката на пазара, като гаранция за качество на предлаганите продукти. Автосервизът „Smoke's Garage“ също разчита на забележителен ефект от рекламата, която да им помогне за развитие на дейността занапред.
В конкурса взеха участие повече от 400 малки бизнеси от цялата страна. Преобладаващите сектори на кандидатите са автосервизи, салони за красота и заведения. Най-активните области в страната са София и Пловдив, както и морските ни градове Варна и Бургас.
Право на участие в инициативата имаха български компании с брой служители до 9 души заети лица. Към участниците бяха отправени три основни критерия: очакваният ефект за техния бизнес от рекламата с Фънки, визията им за развитие на дейността в краткосрочен план и начина, по който планират да инвестират сумата от 1000 лв. за реклама.
Победителите в конкурса бяха избрани от експертно жури на „Финтрейд Файнанс“ АД и рекламната агенция Tribal Worldwide Sofia, с чиято помощ ще се реализира кампанията, както и ръководителите на „Таратанци“ ООД, финалисти в първото издание на Финтрейд Бизнес Награди.
В момента предстои следващият етап от инициативата на Финтрейд – реализиране на рекламните кампании на отделните фирми-победители.