Предимствата на въздушното окачване
Източник: netinfo
0

В ъздушното окачване все повече навлиза в автомобилостроенето. Ако до преди 20 г. то беше нещо странно и рядко, то днес то е задължително за всички по-луксозни модели автомобили.

Всички така наречени премиум марки автомобили като – Mercedes, Audi, BMW, Porsche и т.н. произвеждат своите висок клас екземпляри със задължително въздушно окачване, а дори и някой по-нисък клас модели също излизат фабрично с въздушното окачване. Такъв пример са някои комби модели – при тях този вид окачване е удобство. Когато натоварите автомобила, неговата задна част не ляга до асфалта, и в същия момент предницата не се изправя високо. Точно тук въздушното окачване се надува от компресор и колата отново се нивелира да бъде равна.

За тези, които не знаят, въздушното окачване замества така нареченото пружинно окачване. Автомобилите нямат пружини, а на тяхно място има въздушни възглавници, които се помпат с компресор. Във всяка една минута различните компоненти като компресор, датчици за ниво и електронни блокове регулират нивото в различните въздушни възглавници. Безспорен лидер на пазара за въздушно окачване в България е Smatic.net. Ето защо и се обърнахме към тях за малко разяснения.

Предимствата на въздушното окачване са повече отколкото неговите минуси. Най-голямата полза от него е самият комфорт, който предлага автомобилът – не случайно всички Mercedes S class, Audi A8, VW Phaeton и др. излизат от завода серийно с въздушно окачване. Леките коли на този вид окачване много по-добре понасят малките неравности по пътищата. Возят по-меко, защото едно е да се свива една пружина, друго е да се свива един балон пълен с въздух. Самите въздушни възглавници представляват каучукова гума захваната отгоре и отдолу за 2 основи образувайки балон, който се пълни с въздух. В момента, когато този балон получи каквато и да е дупка – без значение голяма или малка – въздухът започва да излиза и автомобилът се накланя на тази страна. Това е логично просто, защото въздушната възглавница остава празна, а другите 3 са пълни. Ето защо и той застава на една страна.

Друго голямо предимство, е че въздушното окачване позволява автомобилът да променя своята позиция – да бъде по-висок или по-нисък. Това е голямо удобство, особено в България, като знаем пътищата в нашата страна. Почти във всяка една такава кола има копче, което повдига колата с едно ниво. Има и определени модели от различни марки като Audi Allroad, Mercedes ML с offroad пакет, Audi Q7 и др. които имат повече от една степен за регулиране на нивото. Въздушни възглавници позволяват, макар и да не е за препоръчване, по-голяма товароносимост, защото когато натоварите автомобил с пружини той кляка и променя своята устойчивост на пътя, докато въздушното окачване компенсира това накланяне и вие отново сте сигурни на пътя.

Въздушните възглавници принципно се пукат по 2 начина – първият е самата тя да има малка дупка и като паркирате вашата кола, след няколко часа ще я намерите клекнала. След като я запалите компресорът ще възстанови нивото на автомобила, като напълни въздушната възглавница. Другият наистина неприятен случай, е когато същата гръмне. Тогава вашата кола няма да може да се вдигне и е хубаво да използвате пътна помощ до най-близкия сервиз, за да не развалите допълнително амортисьор, компресор и т.н.

Въздушните възглавници до преди 4-5 години бяха изключително скъпи, но след отварянето на специализирания сервиз за ремонт на въздушно окачване от Smatic чрез собствената им поточна линия, тяхната цена падна значително. Ето защо ние от Smatic.net бихме заключили че автомобилите на въздушно окачване са бъдещето, защото вече клиентът иска все повече удобство в своя автомобил.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

.

От бейби бумърите до Генерация Z: Думите срещу делата

Любопитно Преди 2 минути

Вече е още по-лесно да кажеш нещо и много по-трудно да го покажеш

Ема Д"арси направи своя голям пробив тази година

Кои са най-полулярните актьори тази година според класацията на IMDb?

Свят Преди 4 минути

Ема Д'арси от "Домът на дракона" и Ана де Армас, която изгира Мерилин Монро, са най-търсените сред актьорите тази година

Автобус на градския транспорт се запали в София

Автобус на градския транспорт се запали в София

България Преди 1 час

Огънят е възникнал по време на движение в двигателния отсек отзад

Джоузеф Огъстъс Зарели

65 години по-късно полицията в САЩ успя да идентифицира дете, намерено мъртво в кашон

Свят Преди 2 часа

На 25 февруари 1957 г. тялото на момченце със следи от много удари е открито, увито в одеяло, в кашон в гориста зона на Филаделфия

Снимката е илюстративна

Западни медии: Хърватия е доволна, а България и Румъния са разочаровани от решението за Шенген

Свят Преди 2 часа

Румъния и България трябва да потърпят още, коментира в. "Монд" във връзка с ветото, наложено на двете страни от Австрия и от Нидерландия на България, което, според дипломатически източник, е предизвикало известна горчивина в залата

Внимание, рязка промяна на времето: Кога идват валежи от дъжд и сняг

Внимание, рязка промяна на времето: Кога идват валежи от дъжд и сняг

България Преди 3 часа

Вижте прогнозата за петък, събота, неделя, понеделник и вторник

5 филма, базирани на истински престъпления

5 филма, базирани на истински престъпления

Любопитно Преди 3 часа

А вие гледали ли сте ги?

<p>Преди 50 години братушките се докосват до лукса: ВАЗ-2103</p>

Преди 50 години братушките се докосват до първата луксозна „Жигула”

Технологии Преди 3 часа

Жителите на СССР за пръв път разбират какво значи „лукс” през декември 1972 г., когато от конвейра в Толиати слиза първата ВАЗ-2103

ЕС обяви крайния срок за единното зарядно

ЕС обяви крайния срок за единното зарядно

Технологии Преди 4 часа

След тази дата всички нови телефони трябва да го използват

Шолц за руската ядрена заплаха: Засега сме сложили край на това

Шолц за руската ядрена заплаха: Засега сме сложили край на това

Свят Преди 12 часа

Канцлерът каза, че приоритетът е Русия „незабавно да прекрати войната”

Путин призна: Това е геноцид. Но кой го започна

Путин призна: Това е геноцид. Но кой го започна

Свят Преди 12 часа

По думите на Путин унищожаването на украинска цивилна инфраструктура е отговор на взрива на Кримския мост

Конгресът в САЩ прие закон, защитаващ еднополовите бракове

Конгресът в САЩ прие закон, защитаващ еднополовите бракове

Свят Преди 13 часа

Мярката ще измени американски закон от 1996 г.

Одобриха проект за военна помощ от България за Украйна

Одобриха проект за военна помощ от България за Украйна

България Преди 13 часа

Военната и военно-техническата подкрепа на Украйна, която България ще окаже, е засекретена

Истината за Русия и защо губи войната в Украйна

Истината за Русия и защо губи войната в Украйна

Свят Преди 14 часа

Организационно-структурният модел на руската армия е дълбоко погрешен

Издирват 50-годишен мъж във Витоша

Издирват 50-годишен мъж във Витоша

България Преди 15 часа

Колата му е намерена от полицията в района на хотел „Морените”

Николай Габровски

Габровски се срещна с представители на „Български възход“

България Преди 16 часа

Габровски: Надявам се с повече дипломатичност и с повече диалог да успеем