Предимствата на въздушното окачване
Източник: netinfo

В ъздушното окачване все повече навлиза в автомобилостроенето. Ако до преди 20 г. то беше нещо странно и рядко, то днес то е задължително за всички по-луксозни модели автомобили.

Всички така наречени премиум марки автомобили като – Mercedes, Audi, BMW, Porsche и т.н. произвеждат своите висок клас екземпляри със задължително въздушно окачване, а дори и някой по-нисък клас модели също излизат фабрично с въздушното окачване. Такъв пример са някои комби модели – при тях този вид окачване е удобство. Когато натоварите автомобила, неговата задна част не ляга до асфалта, и в същия момент предницата не се изправя високо. Точно тук въздушното окачване се надува от компресор и колата отново се нивелира да бъде равна.

За тези, които не знаят, въздушното окачване замества така нареченото пружинно окачване. Автомобилите нямат пружини, а на тяхно място има въздушни възглавници, които се помпат с компресор. Във всяка една минута различните компоненти като компресор, датчици за ниво и електронни блокове регулират нивото в различните въздушни възглавници. Безспорен лидер на пазара за въздушно окачване в България е Smatic.net. Ето защо и се обърнахме към тях за малко разяснения.

Предимствата на въздушното окачване са повече отколкото неговите минуси. Най-голямата полза от него е самият комфорт, който предлага автомобилът – не случайно всички Mercedes S class, Audi A8, VW Phaeton и др. излизат от завода серийно с въздушно окачване. Леките коли на този вид окачване много по-добре понасят малките неравности по пътищата. Возят по-меко, защото едно е да се свива една пружина, друго е да се свива един балон пълен с въздух. Самите въздушни възглавници представляват каучукова гума захваната отгоре и отдолу за 2 основи образувайки балон, който се пълни с въздух. В момента, когато този балон получи каквато и да е дупка – без значение голяма или малка – въздухът започва да излиза и автомобилът се накланя на тази страна. Това е логично просто, защото въздушната възглавница остава празна, а другите 3 са пълни. Ето защо и той застава на една страна.

Друго голямо предимство, е че въздушното окачване позволява автомобилът да променя своята позиция – да бъде по-висок или по-нисък. Това е голямо удобство, особено в България, като знаем пътищата в нашата страна. Почти във всяка една такава кола има копче, което повдига колата с едно ниво. Има и определени модели от различни марки като Audi Allroad, Mercedes ML с offroad пакет, Audi Q7 и др. които имат повече от една степен за регулиране на нивото. Въздушни възглавници позволяват, макар и да не е за препоръчване, по-голяма товароносимост, защото когато натоварите автомобил с пружини той кляка и променя своята устойчивост на пътя, докато въздушното окачване компенсира това накланяне и вие отново сте сигурни на пътя.

Въздушните възглавници принципно се пукат по 2 начина – първият е самата тя да има малка дупка и като паркирате вашата кола, след няколко часа ще я намерите клекнала. След като я запалите компресорът ще възстанови нивото на автомобила, като напълни въздушната възглавница. Другият наистина неприятен случай, е когато същата гръмне. Тогава вашата кола няма да може да се вдигне и е хубаво да използвате пътна помощ до най-близкия сервиз, за да не развалите допълнително амортисьор, компресор и т.н.

Въздушните възглавници до преди 4-5 години бяха изключително скъпи, но след отварянето на специализирания сервиз за ремонт на въздушно окачване от Smatic чрез собствената им поточна линия, тяхната цена падна значително. Ето защо ние от Smatic.net бихме заключили че автомобилите на въздушно окачване са бъдещето, защото вече клиентът иска все повече удобство в своя автомобил.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Нова загуба на Безименните изпрати Калин на елиминации в “Игри на волята”

Нова загуба на Безименните изпрати Калин на елиминации в “Игри на волята”

Любопитно Преди 43 минути

Феномените продължиха победния си ход във Войната на племената

За първи път лидерите на САЩ, Русия и Китай, няма да присъстват на срещата на върха на Г-20

За първи път лидерите на САЩ, Русия и Китай, няма да присъстват на срещата на върха на Г-20

Свят Преди 57 минути

Тръмп планираше да бъде представляван от вицепрезидента Джей Ди Ванс, но наскоро заплаши да бойкотира форума

Даниел Митов: Отстраненият директор на ОДМВР – Пазарджик е преназначен

Даниел Митов: Отстраненият директор на ОДМВР – Пазарджик е преназначен

България Преди 5 часа

Проверката срещу Даниел Бараков е със срок от два месеца

Средната заплата в България достигна 2549 лв.

Средната заплата в България достигна 2549 лв.

България Преди 5 часа

Тя нараства на годишна база с 12 на сто

КЗК с три производства срещу Столичната община заради сметопочистването

КЗК с три производства срещу Столичната община заради сметопочистването

България Преди 5 часа

Жалбите са подадени по реда на Закона за обществените поръчки

Протест пред НДК заради кучето Мая

Протест пред НДК заради кучето Мая

България Преди 6 часа

Специализант от ВМА е с обвинение за умишлено проявена жестокост към гръбначно животно

,

Русия: Възпитание в патриотизъм под символа "Z"

Свят Преди 6 часа

Културата в Русия активно подкрепя и оправдава войната в Украйна

Силата на отборната игра определя следващия номиниран в “Игри на волята”

Силата на отборната игра определя следващия номиниран в “Игри на волята”

Любопитно Преди 6 часа

Ще успеят ли Безименните да избегнат четвърти пореден племенен съвет?

Променят условията на труд за родители на деца под 12 години

Променят условията на труд за родители на деца под 12 години

България Преди 7 часа

Депутатите гласуваха промените на първо четене

НСО без частни коли - парламентът подкрепи законопроекта на Хамид Хамид

НСО без частни коли - парламентът подкрепи законопроекта на Хамид Хамид

България Преди 7 часа

Парламентът одобри на първо четене два законопроекта за промени в Закона за НСО – на Министерския съвет и на Хамид Хамид от „ДПС-Ново начало“. Сред предложенията е забрана лични автомобили да се предоставят на службата или да се оборудват със специален режим на движение

Никола Саркози

След 21 дни зад решетките: Никола Саркози се върна към старите си навици - джогинг из Париж

Свят Преди 7 часа

Два дни след освобождаването си от затвора „Санте“, Никола Саркози бе заснет да тича по бреговете на Сена. Бившият френски президент се е върнал към старите си навици, но съдебните му битки далеч не са приключили

Истинската история на Дейвид Раймър – момчето, отгледано като момиче

Истинската история на Дейвид Раймър – момчето, отгледано като момиче

Любопитно Преди 7 часа

Медицински експеримент, представен като научен пробив, се превръща в една от най-трагичните човешки истории на XX век

Наоми Кембъл се срещна с папата, поднесе му необичаен подарък (СНИМКИ)

Наоми Кембъл се срещна с папата, поднесе му необичаен подарък (СНИМКИ)

Свят Преди 7 часа

55-годишният британски супермодел участва в традиционната обща аудиенция на площад „Свети Петър“

СГП предаде на съд кмета на Община Варна

СГП предаде на съд кмета на Община Варна

България Преди 8 часа

На съд са предадени петима обвиняеми за общо дванадесет престъпления

ЕС връща митата за малките пратки

ЕС връща митата за малките пратки

Свят Преди 8 часа

Мярката има за цел да се бори с наплива на китайски продукти