IAB Digital Day: 2020 е година на ускорена и неизбежна дигитална трансформация на всички индустрии.
Източник: IAB

Д есетото издание на единственото специализирано събитие за дигитален маркетинг в България, организирано от IAB България събра водещи експерти, които представиха своята визия за развитието на индустрията. Форумът, под надслов „An eye - opening year” очерта следствията от COVID-19 и катализирането на тенденции, които влияят на реалната трансформация на всички индустрии в посока digital-first свят.

Филип Бежнички, дигитален стратегически директор на Havas Group провокира над 250-те гости на форума със своята визия за промяна на традиционния модел на капитализма. Той отвори темата за ценностите на марките и автентичността им като ключов елемент на всички маркетинг инициативи. Локален контекст добави дискусията как брандовете трябва да отговорят на променената среда. Конкретни примери на трансформацията на бизнес и маркетинг ниво представиха Николай Диевски, Brand manager, Skapto и  Иван Александров, Основател и Изпълнителен директор, eBag в дискусия, модерирана от Ангел Искрев, Творчески директор, proof.

Главният икономист на IAB Европа - Даниел Кнап, представи краткосрочните и дългосрочни въздействия COVID-19 върху дигиталната реклама в Европа. Перспективата, която Даниел Кнап представи е положителна, базирана на анализ на данни за дигиталната реклама, корпоративни рипорти и интервюта с ключови представители на бизнеса. COVID-19 реално катализира процеси, които дългосрочно променят цялата индустрия. Анализирайки данни за обема на рекламната индустрия и макроикономически показатели, той проследява връзката между брутния вътрешен продукт и инвестициите в реклама. За разлика от предишната криза през 2009 година, данните за рекламните инвестици сочат по-нисък спад и по-бързо възстановяване в сравнение спредходния период, като прогнозата му е за намаление на общия рекламен пазар в размер на -12,9% през 2020 г.

Основна причина за този оптимистичен сценарий е увеличения дял на дигитална реклама в микса. Нейните спадове са с много по-малки темпове от прогнозираните в началото на COVID кризата. Според последните данни от август 2020г. спадът в дигиталната реклама в настоящата година би бил едва -3,8% (при прогноза в април за спад от -12,1%). В традиционните канали анализаторът прогнозира спад от -21,6% за 2020, което представлява по-песимистична прогноза в сравнение с направената през април т.г. (-20,4% спад в традиционната реклама). Кнап обяснява тази тенденция с факта, че дигиталната реклама се приема за по-ефективна, според него това е една от основните причини за по-ниския спад на инвестициите в дигиталната екосистема през 2020 г.

Източник: IAB

Covid-19 катализира свързани тенденции, които наблюдаваме в последните години и засили процесите по дигитализация и трансформация на всички бизнес вертикали. Според данните на IAB Европа именно дигиталната реклама е големият победител в този процес. При предишните икономически рецесии в европа, рекламния пазар се възстановява, връщайки се в първоначалните обеми на инвестиции, в рамките на около 3 години. В момента сме свидетели на възходяща тенденция, очертаваща бързо възстановяване на инвестициите в дигитална реклама още в настоящата година. Прогнозата на Даниел Кнап за обема на инвестиции в дигитална реклама през 2021г е за увеличение с 11,9%, връщайки се на нива, сходни с ръста на пазара през 2019г. (12,3%).

Процесът на бизнес трансформация, катализиран от COVID-19 кризата, се нуждае в още по-голяма степен от дигитална реклама. Генерално компаниите са в ситуация, която ги заставя да създават иновации и да се трансформират, за да отговорят на динамично променящата се среда. Наблюдава се ясна тенденция на значителен ръст на онлайн търговията в UK, която неминуемо ще се пренесе на целия европейски пазар според Даниел Кнап. „Екстраполирайки данните от обема на интернет търговията във Великобритания, ръстът в обемите в настоящата година биха били достигнати за 9 години в нормално развитие на пазара, следвайки тенденциите  на плавен ръст от предходните години. Дори и при по-консервативна прогноза, в която намлим настоящия тренд с 50%, бихме били свидетели на трансформация, която иначе бихме постигнали за 5 години“, обяснява Кнап.

2020г. е крайъгълен камък в развитието на агенциите. Трансформацията в посока digital-first свят неминуемо задава въпроса за ролята на агенциите и промяната в традиционните отношения Клиент - Агенция. Предизвикателствата, свързани баланса между insource и outsource на дигитални маркетинг практики бяха разисквани в панела, воден от Елена Матеева, Изпълнителен директор, БДВО. Своят опит и наблюдения за тенденциите споделиха Йордан Йорданов, Business Analysis, Product & UX Manager, Mаnagement Financial Group, Димитър Денев, Digital Marketing Manager, A1 Bulgaria, Николай Тотов, Marketing Manager, Plesio и Каролина Софрониева, Главен директор „Маркетинг“, TBI Bank. Представителите на бизнеса се обединиха, че 2020 г. е преломна точка в развитието на рекламната индустрия към digital-first world. Една от ключвите тенденции, които предстои да наблюдаваме внимателно е как агенциите ще изградят нова  инфраструктура, която да отговори на трансформиращият се бизнес на своите клиенти.

Трансформацията на индустрията и пазарния контекст още в по-голяма степен поставят акцент над нуждата от нова метрика, която да бъде широко приета и да гарантира прозрачност на локалната дигитална екосистема. IAB България, БАР и БАКА заявиха, че обединяват усилия в посока избор на най-работещ иструмент. Представители на трите организации представиха напредъка на работната група за „Метрики и стандарти“ на IAB България, свързани с критериите, на които следва да отговаря новата метрика и следващуите стъпки за финалзиране на процеса.

В рамките на IAB Digital Day бе представено и  новото решение Schrems II, с което се отменя Privacy shield трансфера на данни между ЕС и САЩ и отражението му върху дигиталния бизнес у нас. Водещи специалисти споделиха своя опит, свързан с инфлуенсър маркетинг, създаване на бранд съдържание в Tik Tok и мястото на подкастите в дигиталната екосистема.

Официален партньор на форума е А1 България.
Хостинг партньор: Superhosting.bg
Партньори: TBI Bank, Scalefocus, Offerista Group, Linker, Sunday media
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Партньори за кафе паузи и коктейл: InoVino, Devin и Queens
Стратегически партньори: БАР, БАКА и БДВО
Мeдия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икономедия, Investor.bg, Медийна група България, SBB Media, сп.Enterprise, сп.Meниджър, Bloomberg TV, Еtarget и Netpeak

За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)

IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.

 
След първия месец от брака: – Скъпи, защо мълчиш? – Пестя аргументи за следващия скандал.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Путин и Нетаняху разговаряха, какво&nbsp;обсъдиха</p>

Ключов разговор: Путин и Нетаняху обсъдиха Газа, Иран и Сирия

Свят Преди 4 часа

Страните обмениха мнения относно ситуацията около ядрената програма на Иран и ситуацията в Сирия

Руска атака засегна родилен дом в Украйна

Руска атака засегна родилен дом в Украйна

Свят Преди 5 часа

Киев взима на прицел най-вече руската енергийна инфраструктура

Грета Тунберг обвини Израел в геноцид след експулсирането си

Грета Тунберг обвини Израел в геноцид след експулсирането си

Свят Преди 6 часа

По време на речта си тя призова правителствата да предприемат действия, за да спрат Израел

Висшият адвокатски съвет призова ВСС да реши спора с и.д. главен прокурор и председател на ВАС

Висшият адвокатски съвет призова ВСС да реши спора с и.д. главен прокурор и председател на ВАС

България Преди 6 часа

Поводът - скандала между Борислав Сарафов и Галина Захарова

Трима учени с Нобелова награда за медицина за борбата с автоимунните заболявания

Трима учени с Нобелова награда за медицина за борбата с автоимунните заболявания

Свят Преди 7 часа

Наградата е за „откритията им в областта на периферната имунна толерантност“, обяви Нобеловият комитет

Макрон поиска от Лекорню да представи "план за стабилност", даде му срок

Макрон поиска от Лекорню да представи "план за стабилност", даде му срок

България Преди 7 часа

Решението идва след изненадващата оставка на премиера

Съдия е убит с огнестрелно оръжие в съд в Тирана

Съдия е убит с огнестрелно оръжие в съд в Тирана

Свят Преди 7 часа

Полицията е успяла да залови извършителя и да изземе оръжието му

<p>Виждали ли сте го? Издирват 62-годишен мъж в Шумен (СНИМКА)</p>

Виждали ли сте го? Издирват 62-годишен мъж в Шумен

България Преди 8 часа

От полицията молят всички, които имат информация за местонахождението му, да подадат сигнал на телефон 112

Старт на преговорите между Израел и "Хамас" в египетския курорт Шарм ел Шейх

Старт на преговорите между Израел и "Хамас" в египетския курорт Шарм ел Шейх

Свят Преди 8 часа

Египетските и катарските посредници "работят с двете страни за установяване на механизъм"

Зеленски: Атакуваме Русия с произведени от Украйна ракети

Зеленски: Атакуваме Русия с произведени от Украйна ракети

Свят Преди 8 часа

Според Олег Александров, Русия и Северна Корея използват войната в Украйна, за да тестват и усъвършенстват севернокорейските оръжия на бойното поле

"Макрон трябва да си ходи": Френската опозиция призова за предсрочни избори

"Макрон трябва да си ходи": Френската опозиция призова за предсрочни избори

Свят Преди 8 часа

Давид Линар, депутат от консервативната партия "Републиканзите" също се присъедини към призивите за оставка на френския президент

Нов старт на делото, разтърсило Франция: Жизел Пелико беше посрещната с аплодисменти в съдебната зала

Нов старт на делото, разтърсило Франция: Жизел Пелико беше посрещната с аплодисменти в съдебната зала

Свят Преди 8 часа

Съдебният процес срещу 44-годишния строител започна в Ним, Южна Франция

Задействаха BG-ALERT в Добрич

Задействаха BG-ALERT в Добрич

България Преди 9 часа

Очакват големи количества валежи на територията на цялата област

Доживотен затвор за рецидивист, умъртвил 38-годишен с особена жестокост

Доживотен затвор за рецидивист, умъртвил 38-годишен с особена жестокост

България Преди 9 часа

Съдебният състав определи първоначален „специален“ режим за изтърпяване на наложеното на подсъдимия наказание

<p>Израел експулсира 171 души от флотилията за Газа, сред тях Тунберг и българи</p>

Израел експулсира 171 души от флотилията за Газа, сред тях Грета Тунберг и българи

Свят Преди 10 часа

Десетки членове на флотилията бяха вече експулсирани през уикенда

Удължаха задържането на украинеца, издирван за взривяването на газопровода "Северен поток"

Удължаха задържането на украинеца, издирван за взривяването на газопровода "Северен поток"

Свят Преди 10 часа

Описани както от Москва, така и от Запада като акт на саботаж, експлозиите доведоха до ескалация на конфликта в Украйна