IAB Digital Day: 2020 е година на ускорена и неизбежна дигитална трансформация на всички индустрии.
Източник: IAB
0

Д есетото издание на единственото специализирано събитие за дигитален маркетинг в България, организирано от IAB България събра водещи експерти, които представиха своята визия за развитието на индустрията. Форумът, под надслов „An eye - opening year” очерта следствията от COVID-19 и катализирането на тенденции, които влияят на реалната трансформация на всички индустрии в посока digital-first свят.

Филип Бежнички, дигитален стратегически директор на Havas Group провокира над 250-те гости на форума със своята визия за промяна на традиционния модел на капитализма. Той отвори темата за ценностите на марките и автентичността им като ключов елемент на всички маркетинг инициативи. Локален контекст добави дискусията как брандовете трябва да отговорят на променената среда. Конкретни примери на трансформацията на бизнес и маркетинг ниво представиха Николай Диевски, Brand manager, Skapto и  Иван Александров, Основател и Изпълнителен директор, eBag в дискусия, модерирана от Ангел Искрев, Творчески директор, proof.

Главният икономист на IAB Европа - Даниел Кнап, представи краткосрочните и дългосрочни въздействия COVID-19 върху дигиталната реклама в Европа. Перспективата, която Даниел Кнап представи е положителна, базирана на анализ на данни за дигиталната реклама, корпоративни рипорти и интервюта с ключови представители на бизнеса. COVID-19 реално катализира процеси, които дългосрочно променят цялата индустрия. Анализирайки данни за обема на рекламната индустрия и макроикономически показатели, той проследява връзката между брутния вътрешен продукт и инвестициите в реклама. За разлика от предишната криза през 2009 година, данните за рекламните инвестици сочат по-нисък спад и по-бързо възстановяване в сравнение спредходния период, като прогнозата му е за намаление на общия рекламен пазар в размер на -12,9% през 2020 г.

Основна причина за този оптимистичен сценарий е увеличения дял на дигитална реклама в микса. Нейните спадове са с много по-малки темпове от прогнозираните в началото на COVID кризата. Според последните данни от август 2020г. спадът в дигиталната реклама в настоящата година би бил едва -3,8% (при прогноза в април за спад от -12,1%). В традиционните канали анализаторът прогнозира спад от -21,6% за 2020, което представлява по-песимистична прогноза в сравнение с направената през април т.г. (-20,4% спад в традиционната реклама). Кнап обяснява тази тенденция с факта, че дигиталната реклама се приема за по-ефективна, според него това е една от основните причини за по-ниския спад на инвестициите в дигиталната екосистема през 2020 г.

Източник: IAB

Covid-19 катализира свързани тенденции, които наблюдаваме в последните години и засили процесите по дигитализация и трансформация на всички бизнес вертикали. Според данните на IAB Европа именно дигиталната реклама е големият победител в този процес. При предишните икономически рецесии в европа, рекламния пазар се възстановява, връщайки се в първоначалните обеми на инвестиции, в рамките на около 3 години. В момента сме свидетели на възходяща тенденция, очертаваща бързо възстановяване на инвестициите в дигитална реклама още в настоящата година. Прогнозата на Даниел Кнап за обема на инвестиции в дигитална реклама през 2021г е за увеличение с 11,9%, връщайки се на нива, сходни с ръста на пазара през 2019г. (12,3%).

Процесът на бизнес трансформация, катализиран от COVID-19 кризата, се нуждае в още по-голяма степен от дигитална реклама. Генерално компаниите са в ситуация, която ги заставя да създават иновации и да се трансформират, за да отговорят на динамично променящата се среда. Наблюдава се ясна тенденция на значителен ръст на онлайн търговията в UK, която неминуемо ще се пренесе на целия европейски пазар според Даниел Кнап. „Екстраполирайки данните от обема на интернет търговията във Великобритания, ръстът в обемите в настоящата година биха били достигнати за 9 години в нормално развитие на пазара, следвайки тенденциите  на плавен ръст от предходните години. Дори и при по-консервативна прогноза, в която намлим настоящия тренд с 50%, бихме били свидетели на трансформация, която иначе бихме постигнали за 5 години“, обяснява Кнап.

2020г. е крайъгълен камък в развитието на агенциите. Трансформацията в посока digital-first свят неминуемо задава въпроса за ролята на агенциите и промяната в традиционните отношения Клиент - Агенция. Предизвикателствата, свързани баланса между insource и outsource на дигитални маркетинг практики бяха разисквани в панела, воден от Елена Матеева, Изпълнителен директор, БДВО. Своят опит и наблюдения за тенденциите споделиха Йордан Йорданов, Business Analysis, Product & UX Manager, Mаnagement Financial Group, Димитър Денев, Digital Marketing Manager, A1 Bulgaria, Николай Тотов, Marketing Manager, Plesio и Каролина Софрониева, Главен директор „Маркетинг“, TBI Bank. Представителите на бизнеса се обединиха, че 2020 г. е преломна точка в развитието на рекламната индустрия към digital-first world. Една от ключвите тенденции, които предстои да наблюдаваме внимателно е как агенциите ще изградят нова  инфраструктура, която да отговори на трансформиращият се бизнес на своите клиенти.

Трансформацията на индустрията и пазарния контекст още в по-голяма степен поставят акцент над нуждата от нова метрика, която да бъде широко приета и да гарантира прозрачност на локалната дигитална екосистема. IAB България, БАР и БАКА заявиха, че обединяват усилия в посока избор на най-работещ иструмент. Представители на трите организации представиха напредъка на работната група за „Метрики и стандарти“ на IAB България, свързани с критериите, на които следва да отговаря новата метрика и следващуите стъпки за финалзиране на процеса.

В рамките на IAB Digital Day бе представено и  новото решение Schrems II, с което се отменя Privacy shield трансфера на данни между ЕС и САЩ и отражението му върху дигиталния бизнес у нас. Водещи специалисти споделиха своя опит, свързан с инфлуенсър маркетинг, създаване на бранд съдържание в Tik Tok и мястото на подкастите в дигиталната екосистема.

Официален партньор на форума е А1 България.
Хостинг партньор: Superhosting.bg
Партньори: TBI Bank, Scalefocus, Offerista Group, Linker, Sunday media
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Партньори за кафе паузи и коктейл: InoVino, Devin и Queens
Стратегически партньори: БАР, БАКА и БДВО
Мeдия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икономедия, Investor.bg, Медийна група България, SBB Media, сп.Enterprise, сп.Meниджър, Bloomberg TV, Еtarget и Netpeak

За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)

IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Президентът отложи посещението си в Естония

Президентът отложи посещението си в Естония

България Преди 20 минути

Румен Радев и Керсти Калюлайд са провели телефонен разговор

Четирима ученици са задържани за убийството в Париж

Четирима ученици са задържани за убийството в Париж

Свят Преди 45 минути

На национална церемония в Сорбоната Франция ще отдаде почит на учителя

<p>Здрав сън срещу COVID-19 &ndash; наистина ли помага</p>

Здрав сън срещу COVID-19 – наистина ли помага

Теми в развитие Преди 1 час

Ново проучване и съвети как да намалим риска за здравето си по време на пандемия

Google

Chrome въвежда функция за търсене на отворени табове

Технологии Преди 1 час

Това ще улесни работата на потребителя с много страници

САЩ обвиниха руски хакери за най-големите кибератаки в света

САЩ обвиниха руски хакери за най-големите кибератаки в света

Свят Преди 1 час

Единият от обвиняемите има повдигнати обвинения отпреди това за намеса в американските президентски избори през 2016 г.

Солени глоби за паркиране в зелени площи и по тротоари

Солени глоби за паркиране в зелени площи и по тротоари

България Преди 2 часа

Какво предвиждат от Центъра за градска мобилност от края на октомври

16 нови случаи на заразени в "Качулка" край Сливен

16 нови случаи на заразени в "Качулка" край Сливен

Теми в развитие Преди 2 часа

В края на седмицата изтича карантината на първите заразени служители

Димитър Ганев

"Тренд": 50% от българите не искат възстановяване на мерките

България Преди 3 часа

"От месец юни задавахме един и същ въпрос", коментира проучването социологът от "Тренд" Димитър Ганев

Две бебета с коронавирус в Шуменската болница

Две бебета с коронавирус в Шуменската болница

Теми в развитие Преди 3 часа

Критичната ситуация в Шуменската болница не е преодоляна

Дани Каназирева

Масови проверки в Пловдив, какви са ограниченията

Теми в развитие Преди 4 часа

Мерките не се спазват, коментира областният управител Дани Каназирева

<p>Легендарната Toyota Celica навърши 50</p>

Легендарната Toyota Celica навърши 50

Технологии Преди 4 часа

Още след като Toyota дръпна шалтера на Celica през 2006 г., слуховете не спират да се занимават с евентуалното възраждане на името. Но това така и не се случва.

Изкуствен интелект на Facebook превежда 100 езика

Изкуствен интелект на Facebook превежда 100 езика

Технологии Преди 5 часа

Преводът ще е директен от език на език, без досегашната междинна стъпка на английски

Жълт код за ниски температури, идва ли затопляне

Жълт код за ниски температури, идва ли затопляне

България Преди 5 часа

Какво време ни очаква в следващите дни

Нов антирекорд, 1024 са новите случаи на COVID-19

Нов антирекорд, 1024 са новите случаи на COVID-19

Теми в развитие Преди 5 часа

23,2% от направените 4 406 теста са положителни

Доц. Александър Оскар

Кой е "Лекар на годината 2020"

Теми в развитие Преди 12 часа

Тазгодишният лауреат е офталмолог

<p>Жътварите покоряват Резиденцията в &bdquo;Игри на волята: България&ldquo;</p>

Жътварите покоряват Резиденцията в „Игри на волята: България“

България Преди 12 часа

Ловците ще се отправят към Стопанството, а Рибарите се завръщат отново край Дивата река