IAB Digital Day: 2020 е година на ускорена и неизбежна дигитална трансформация на всички индустрии.
Източник: IAB
0

Д есетото издание на единственото специализирано събитие за дигитален маркетинг в България, организирано от IAB България събра водещи експерти, които представиха своята визия за развитието на индустрията. Форумът, под надслов „An eye - opening year” очерта следствията от COVID-19 и катализирането на тенденции, които влияят на реалната трансформация на всички индустрии в посока digital-first свят.

Филип Бежнички, дигитален стратегически директор на Havas Group провокира над 250-те гости на форума със своята визия за промяна на традиционния модел на капитализма. Той отвори темата за ценностите на марките и автентичността им като ключов елемент на всички маркетинг инициативи. Локален контекст добави дискусията как брандовете трябва да отговорят на променената среда. Конкретни примери на трансформацията на бизнес и маркетинг ниво представиха Николай Диевски, Brand manager, Skapto и  Иван Александров, Основател и Изпълнителен директор, eBag в дискусия, модерирана от Ангел Искрев, Творчески директор, proof.

Главният икономист на IAB Европа - Даниел Кнап, представи краткосрочните и дългосрочни въздействия COVID-19 върху дигиталната реклама в Европа. Перспективата, която Даниел Кнап представи е положителна, базирана на анализ на данни за дигиталната реклама, корпоративни рипорти и интервюта с ключови представители на бизнеса. COVID-19 реално катализира процеси, които дългосрочно променят цялата индустрия. Анализирайки данни за обема на рекламната индустрия и макроикономически показатели, той проследява връзката между брутния вътрешен продукт и инвестициите в реклама. За разлика от предишната криза през 2009 година, данните за рекламните инвестици сочат по-нисък спад и по-бързо възстановяване в сравнение спредходния период, като прогнозата му е за намаление на общия рекламен пазар в размер на -12,9% през 2020 г.

Основна причина за този оптимистичен сценарий е увеличения дял на дигитална реклама в микса. Нейните спадове са с много по-малки темпове от прогнозираните в началото на COVID кризата. Според последните данни от август 2020г. спадът в дигиталната реклама в настоящата година би бил едва -3,8% (при прогноза в април за спад от -12,1%). В традиционните канали анализаторът прогнозира спад от -21,6% за 2020, което представлява по-песимистична прогноза в сравнение с направената през април т.г. (-20,4% спад в традиционната реклама). Кнап обяснява тази тенденция с факта, че дигиталната реклама се приема за по-ефективна, според него това е една от основните причини за по-ниския спад на инвестициите в дигиталната екосистема през 2020 г.

Източник: IAB

Covid-19 катализира свързани тенденции, които наблюдаваме в последните години и засили процесите по дигитализация и трансформация на всички бизнес вертикали. Според данните на IAB Европа именно дигиталната реклама е големият победител в този процес. При предишните икономически рецесии в европа, рекламния пазар се възстановява, връщайки се в първоначалните обеми на инвестиции, в рамките на около 3 години. В момента сме свидетели на възходяща тенденция, очертаваща бързо възстановяване на инвестициите в дигитална реклама още в настоящата година. Прогнозата на Даниел Кнап за обема на инвестиции в дигитална реклама през 2021г е за увеличение с 11,9%, връщайки се на нива, сходни с ръста на пазара през 2019г. (12,3%).

Процесът на бизнес трансформация, катализиран от COVID-19 кризата, се нуждае в още по-голяма степен от дигитална реклама. Генерално компаниите са в ситуация, която ги заставя да създават иновации и да се трансформират, за да отговорят на динамично променящата се среда. Наблюдава се ясна тенденция на значителен ръст на онлайн търговията в UK, която неминуемо ще се пренесе на целия европейски пазар според Даниел Кнап. „Екстраполирайки данните от обема на интернет търговията във Великобритания, ръстът в обемите в настоящата година биха били достигнати за 9 години в нормално развитие на пазара, следвайки тенденциите  на плавен ръст от предходните години. Дори и при по-консервативна прогноза, в която намлим настоящия тренд с 50%, бихме били свидетели на трансформация, която иначе бихме постигнали за 5 години“, обяснява Кнап.

2020г. е крайъгълен камък в развитието на агенциите. Трансформацията в посока digital-first свят неминуемо задава въпроса за ролята на агенциите и промяната в традиционните отношения Клиент - Агенция. Предизвикателствата, свързани баланса между insource и outsource на дигитални маркетинг практики бяха разисквани в панела, воден от Елена Матеева, Изпълнителен директор, БДВО. Своят опит и наблюдения за тенденциите споделиха Йордан Йорданов, Business Analysis, Product & UX Manager, Mаnagement Financial Group, Димитър Денев, Digital Marketing Manager, A1 Bulgaria, Николай Тотов, Marketing Manager, Plesio и Каролина Софрониева, Главен директор „Маркетинг“, TBI Bank. Представителите на бизнеса се обединиха, че 2020 г. е преломна точка в развитието на рекламната индустрия към digital-first world. Една от ключвите тенденции, които предстои да наблюдаваме внимателно е как агенциите ще изградят нова  инфраструктура, която да отговори на трансформиращият се бизнес на своите клиенти.

Трансформацията на индустрията и пазарния контекст още в по-голяма степен поставят акцент над нуждата от нова метрика, която да бъде широко приета и да гарантира прозрачност на локалната дигитална екосистема. IAB България, БАР и БАКА заявиха, че обединяват усилия в посока избор на най-работещ иструмент. Представители на трите организации представиха напредъка на работната група за „Метрики и стандарти“ на IAB България, свързани с критериите, на които следва да отговаря новата метрика и следващуите стъпки за финалзиране на процеса.

В рамките на IAB Digital Day бе представено и  новото решение Schrems II, с което се отменя Privacy shield трансфера на данни между ЕС и САЩ и отражението му върху дигиталния бизнес у нас. Водещи специалисти споделиха своя опит, свързан с инфлуенсър маркетинг, създаване на бранд съдържание в Tik Tok и мястото на подкастите в дигиталната екосистема.

Официален партньор на форума е А1 България.
Хостинг партньор: Superhosting.bg
Партньори: TBI Bank, Scalefocus, Offerista Group, Linker, Sunday media
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Партньори за кафе паузи и коктейл: InoVino, Devin и Queens
Стратегически партньори: БАР, БАКА и БДВО
Мeдия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икономедия, Investor.bg, Медийна група България, SBB Media, сп.Enterprise, сп.Meниджър, Bloomberg TV, Еtarget и Netpeak

За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)

IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

БДЖ купува от Германия 76 модернизирани вагона

БДЖ купува от Германия 76 модернизирани вагона

България Преди 15 минути

Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт

Снимката е илюстративна

Жена не реже ноктите си 35 години, ето резултата (ВИДЕО)

Любопитно Преди 21 минути

В продължение на 34 години, до пенсионирането си, тя е работила за пощенската служба на САЩ

Vivacom Регионален грант подкрепя 10 проекта със 100 000 лева

Vivacom Регионален грант подкрепя 10 проекта със 100 000 лева

Любопитно Преди 32 минути

До сега телекомът е подкрепил 118 проекта на 105 граждански организации, а общата стойност на сумата вече надвишава 600 000 лева

Какво показа експертиза по делото за изборите в София

Какво показа експертиза по делото за изборите в София

България Преди 1 час

Според заключението Васил Терзиев получава няколкостотин гласа повече от тези, които до момента са отчетени

Снимката е илюстративна

Отмениха търсенето на великденски яйца в гробище

Свят Преди 1 час

Децата няма да се "катерят по гробовете", уверяват организаторите на събитието

Спешни промени в закони, заради кризата със служебния премиер

Спешни промени в закони, заради кризата със служебния премиер

България Преди 1 час

Проблемът обаче се корени в Конституцията, смята Караджов

Гатьо от Hell’s Kitchen: Всички ядат шкембе чорба!

Гатьо от Hell’s Kitchen: Всички ядат шкембе чорба!

Любопитно Преди 1 час

Поставихме Гатьо в ситуация да видим дали познава достатъчно добре феновете на Кухнята на Ада и вижте какво каза той

Вътев би приел да бъде служебен министър

Вътев би приел да бъде служебен министър

България Преди 1 час

Вътев подчерта, че е влязъл като експерт в настоящия кабинет

Подуправителите на БНБ: Нека президентът да намери решение

Подуправителите на БНБ: Нека президентът да намери решение

България Преди 1 час

И тримата споделиха мнението на гуверньора Димитър Радев

Арнолд Шварценегер публикува снимка с пейсмейкъра

Арнолд Шварценегер публикува снимка с пейсмейкъра

Любопитно Преди 2 часа

Тази седмица актьорът сподели, че наскоро е претърпял операция за имплантиране на пейсмейкър

Алла Пугачова и Владимир Путин

Русия обяви Алла Пугачова за "чуждестранен агент"

Свят Преди 2 часа

По-рано в Русия се появиха медийни информации, че властите подготвят такъв ход срещу иконата на съветската поп музика

Доналд Тръмп

"Бог да благослови Америка": Доналд Тръмп продава библии по 60 долара

Свят Преди 2 часа

Концепцията за Библията, покрита с американското знаме, предизвиква безпокойство сред религиозните кръгове в САЩ

Мъж заплаши лекар с газов пистолет в болницата в Шумен

Мъж заплаши лекар с газов пистолет в болницата в Шумен

България Преди 2 часа

Причината е, че е чакал дълго за преглед

NYT: Ескалация от Путин – на Украйна ѝ предстоят тежки месеци

NYT: Ескалация от Путин – на Украйна ѝ предстоят тежки месеци

Свят Преди 2 часа

Кремъл продължава да твърди, че Украйна стои зад нея, сигнализирайки намерението на Владимир Путин да увеличи ескалацията на фронта, пише експертът по руска външна политика и сигурност Хана Ноте

Денков: Дневният ред на обществото зависи от действията на президента

Денков: Дневният ред на обществото зависи от действията на президента

България Преди 3 часа

Това заяви премиерът в оставка акад. Николай Денков във връзка с консултациите на "Дондуков" 2 в търсене на служебен министър-председател