Cargofort постигна дигитализиране на карго застраховането и разширява дейността си
Източник: cargofort.com

Cargofort, една от водещите компании, специализирани в транспортното застраховане у нас, придоби иновативната "claims handling" компания “Claims Trans”. Придобиването е част от стратегията на Cargofort за предоставяне на специализирани услуги и опит в логистиката. Това ще доведе до повече сигурност и експертиза, насочени към клиента, по-широк избор на продукти и услуги в бранш "Транспорт" и "Логистика", по-добри цени, по-добро обслужване и още по-бърза реакция във важните моменти. За този стратегически ход разговаряме с главния изпълнителен директор на компанията Мариан Атанасов.

Разкажете за бизнес идеята зад „Claims Trans“ и пътя до появата на Cargofort.

Идеята за ClaimsТrans дойде в първите години от работата ми в транспорта и спедицията. След придобиване на достатъчно опит разбрах как работи индустрията и колко проблеми има в нея. Така реших да създам компания, която да помага на превозвачи и спедитори да се справят с казусите и щетите, свързани с транспорта на товари, представлявайки ги пред застрахователите и партньорите им, за да се разрешат ситуациите в техен интерес - без финансови загуби и с висока ефективност.

Услугите, които предлагаме включват управление на искове и щети в транспорта; e-CMR (електронна товарителница и внедряването ѝ в България); създаване и оптимизация на транспортни договори и обучения и семинари за компании. Този модел се оказа успешен и през годините имахме възможността да привлечем големи компании от транспортния и спедиторския бранш в България и Европа. Удовлетворените ни клиенти започнаха да изпитват нужда и да търсят от нас и застрахователни решения за своите рискове. Това някак естествено доведе до създаването на Cargofort от няколко приятели с обща визия, които станахме съдружници в компанията. След лицензирането ни като застрахователен брокер започнахме да предлагаме премиум специализирани решения в транспорта чрез застрахователи от Германия, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти и да им предоставим покритието, от което реално се нуждаят за бизнеса си.

Какво доведе до решението за обединение на двете компании?

Двете компании имат сходни характеристики и обслужват един и същ бранш. Решихме, че обединението ще създаде по-солидна основа и ще предложи по-професионална услуга, съчетавайки всичките ни услуги на едно място. Това ще улесни и оптимизира процесите за нашите клиенти в логистичния сектор.

Затваряте ли цикъла на предлаганите услуги?

Да, клиентите ни разполагат с всички възможни решения на едно място, за да защитят бизнес интересите си. Освен посочените по-горе услуги за решение на казуси и правна експертиза в транспорта, те получават и застраховане на рисковете и отговорностите си, свързани с логистиката. Например можем да предложим правна консултация или изготвяне на транспортни договори, а в същото време клиентът може да застрахова "Отговорност на спедитора" чрез нас или пък да сключи абонамент за застраховка "Карго" (Товари по време на превоз).

Разкажете повече за e-CMR и неговите предимства.

Електронната товарителница (e-CMR) е решение, което Cargofort предлага като представител на TransFollow, които са иноватор в разработването и интегрирането на този продукт в транспорта. Електронната товарителница е алтернатива на хартиения документ, който на транспортен език е познат като CMR товарителница. Тя удостоверява, че даден транспорт е извършен съгласно условията на CMR Конвенцията - договорът за автомобилен превоз на товари. Според конвенцията хартиеният носител може да бъде заменен с електронен еквивалент, а от 2025 г. европейска директива го прави задължително условие при международния транспорт.

Електронната товарителница (e-CMR) решава много проблеми в транспортния бранш, а основните предимства, които предоставя са:

  • По-бързи процеси: Позволява моментално издаване и изпращане на фактури
  • Интеграция: Лесно интегриране със съществуващите транспортни системи
  • Оптимизация и спестяване: Намалява времето за обработка и свързаните разходи

Всичко е дигитализирано до такава степен, че няма причина транспортът да изостава.

Като споменахте дигитализацията в транспорта, разкажете ни и за останалите дигиталните решения на Cargofort.

Ако се върнем на решението на казуси, управлението на рекламации, както и застраховането – защо и те да не бъдат дигитализирани и процесите, свързани с тях, да не бъдат ефективни. „Cargofort“ успя да го постигне. От началото на 2024 г. имаме активна наша собствена технологично модерна платформа "Cargofort App", чрез която клиентите ни имат на едно място цялостен достъп до всички услуги, които са свързани с обслужването на техния бизнес. Те разполагат с всички ресурси, свързани със застрахователната им полица като сертификати, фактури за премия, управление на застрахован автопарк, регистрация и управление на щети и рекламации. Например модулът ни "Карго Застраховане" позволява на клиентите лесно да получават оферта или да заявят застраховка "Карго" за товара, който в момента транспортират, с няколко клика, като получават сертификата си автоматично до няколко секунди. Така разработена, системата ни позволява да обработваме стотици (дори хиляди) апликации на ден, без да зависим от човешки ресурс, който да обработва запитвания и документите. "Cargofort App" е цялостно решение и платформа, която оптимизира работата и за нас, и за клиентите ни, от което всички по веригата пестят страшно много време.

Какви са основните предимства на новата обединена компания?

Екипът ни е съставен от млади хора и всеки от тях има опит или в транспортната индустрия, или в застраховането, или в правото, като половината от екипа е с юридическо образование. Останалата част, също като мен, са работили в транспорта и логистиката. Част от нас е и много добър програмист със солиден опит, благодарение на когото постигаме и технологичното съвършенство, което ни дава солидно предимство в дигитализирането на застраховането. Макар да сме млада и малка компания, успяваме да изпреварим много от големите компании, които не могат да стигнат все още до подобни решения.

Сред предимствата ни са това, че имаме голям обсег над пазара и поглед над всичко, което се случва по различните направления на бизнеса. Така че можем да разпознаем в дадена ситуация точно какво се случва и какво трябва да се направи, защото или вече ни се е случвало и сме намерили решение, или можем интелигентно да намерим пътя към успешното приключване на даден транспортен казус. Това се е превърнало в усет - правили сме го много пъти и имаме опита. Другото е, че сме ориентирани в посока ефективност – нашият интерес да помагаме на клиентите казусите им да бъдат решени бързо и ефикасно.

Смятам, че със сливането на „Claims Trans с „Cargofort“ ставаме още по-силни и още по-добри в това да помагаме на фирмите в транспорта и логистиката за най-съществената им рискова зона, а именно отговорността им в рисковете, които не могат да контролират. Затова е необходимо застраховането. Освен него, можем да намерим решение на транспортния им казус без значение къде са решили да застраховат рисковете си. Благодарение на опита ни в решенията на транспортни казуси вече имаме над 4000 разрешени казуса за последните 5 години. Това означава, че имаме един наистина адекватен поглед над всяка ситуация и проблем. В същото време технологичната иновация, която имаме, дава конкурентно предимство не само на компанията ни, но и на нашите клиенти и техните партньори в бизнеса.

 
Връща се мъж от командировка и пита 5 годишния си син: - Докато ме нямаше, дойде ли някой чичко на гости? - Нееее! - А,…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Свят Преди 21 минути

Регионът се намира западно от Донецка област и северно от Запорожка и Херсонска област

Транспортна стачка блокира Гърция

Транспортна стачка блокира Гърция

Свят Преди 39 минути

Препоръчва се шофьорите да избягват централните части на Атина и Солун

Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 1 час

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

България Преди 1 час

Големи задръствания са се образували в района на Кресна в посока Гърция

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

България Преди 2 часа

Президентът на Русия не се интересува от общественото мнение и колко хора умират, заявиха преподавателят в Харковския университет проф. Михаил Станчев и международният анализатор Чавдар Стефанов

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

Свят Преди 2 часа

Ще си понесете последствията на място и време, които ние ще изберем, заяви американският министър на отбраната Пийт Хегсет

Протест пред полицията в Хасково след убийството на Магдалена Русева

Протест пред полицията в Хасково след убийството на Магдалена Русева

България Преди 2 часа

Като причина за недоволството на хората се посочва бездействието на органите на реда

Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Свят Преди 2 часа

Студенти и синдикати продължават с протестните действия

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Свят Преди 2 часа

Властите го определят като един от най-тежките подобни случаи в региона в последните години

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

България Преди 3 часа

Инцидентът е станал на 384-ия километър на магистралата, в района на Провадия

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Свят Преди 3 часа

Постът временно ще заеме министърът на финансите Чой Сан Мок, както изисква законът

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

България Преди 4 часа

Ще се работи за осигуряване на свободен достъп до плажа

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Любопитно Преди 4 часа

Това е едно от най-значимите събития в българската история

<p>Илюминатите &ndash; мистерия, конспирации, но каква е истината</p>

Илюминатите – мистерия, конспирации, но каква е истината

Любопитно Преди 4 часа

Историята на едно от най-известните тайни общества

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

България Преди 5 часа

Инцидентът е записан от охранителна камера

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Свят Преди 5 часа

Това е органът, който има главната отговорност за поддържането на международния мир и сигурност