Проучване: Жените се влияят по-лесно от комерсиалната реклама
Проучване: Жените се влияят по-лесно от комерсиалната реклама   
Източник: БГНЕС
6

Жените, хората над 60 години и жителите от малките населени места се влияят по-лесно от комерсиалната реклама, сочи национално представителното проучване, реализирано в рамките на проект, анализиращ рекламата в България.

Орлин Спасов от Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ обясни, че интересът при този тип хора се дължи на това, че жените търсят повече информация, а по-възрастните имат ограничен достъп до други канали, разполагат с повече време и по-малко превключват каналите.

В по-малките населени места има по-голямо доверие към рекламата, докато мъжете и жителите на столицата са по-склонни да реагират на рекламните блокове чрез сменяне на канала или станцията.

Данните за възприемането на комерсиалната реклама показват, че една трета от хората не следят внимателно рекламните блокове по телевизията или радиото.

Когато започне рекламен блок по радиото или телевизията, 37% посочват, че не обръщат внимание и правят нещо друго, 33% - сменят канала, а 31% - следят само в началото. Тези, които слушат и гледат с интерес, са 15%.

Относно продуктовото позициониране 29% заявяват, че се дразнят от показването на търговски реклами извън определените за това блокове.

Общо 17% от анкетираните формират по-скоро позитивно отношение към търговската марка, а 11% - негативно.

При рекламите във вестниците и списанията 22% посочват, че обръщат внимание само на продукти, които ги интересуват, 13% - гледат само изображението, а 11% - ги четат с интерес. 8% са привлечени от по-видимите големи и цветни реклами.

Активно ползващите интернет са раздвоени по отношение на непоискани търговски съобщения и рекламни материали, които получават в електронната си поща. 49 % четат съобщенията, които са свързани с неща, които ги интересуват, но 45 % директно трият тези съобщения.

Външната реклама остава незабелязана за 36% сто от аудиторията. По продукти, които ги интересуват, се заглеждат 17%, а 31% - само, ако изображението ги впечатли.

Рекламните материали в пощенските кутии се възприемат най-положително от анкетираните. Половината четат и разглеждат тези материали, когато се отнасят обаче до продукти и услуги, които са интересни за тях. Общо 30% заявяват, че четат абсолютно всички материали, а 23% - директно ги изхвърлят.

Рекламните сувенири се оказват най-добре приети, тъй като 49% заявяват, че ще ги приемат без значение дали се нуждаят от тях или не.

Докато комерсиалната реклама оказва най-голямо влияние върху аудиторията, то обществените нагласи към политическата са по-скоро скептични и критични. Над три-четвърти от населението (77 на сто) са съгласни, че това е само харчене на пари на данъкоплатците.

Над две-трети от запитаните биха предпочели изобщо да няма политическа реклама, тъй като за тях политическите фигури и без това присъстват достатъчно в медийното пространство.

За 60% от анкетираните този тип реклама е дразнеща и скучна.

Социалната реклама е най-харесвана и най-одобрявана от аудиторията. Три четвърти от хората смятат, че тя стимулира гражданската съвест на населението. Също толкова смятат, че социалната реклама няма да е необходима, ако държавата развива добра и ефективна социална политика.

69% от хората заявяват, че социалната реклама е мотивирана от по-висши ценности в сравнение с комерсиалната реклама и близо 2/3 от запитаните мислят, че този тип реклама трябва да се разпространява безплатно от медиите. 1/3 от анкетираните са на мнение, че социалната реклама е средство за скрита форма на ПР на лица или институции.

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
- Скъпа на кой говориш в гардероба? - На комшията! - Лъжеш. Пак си си купила нови обувки!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Случаят BETL: Първи сигнал и в прокуратурата

Случаят BETL: Първи сигнал и в прокуратурата

България Преди 2 минути

В МВР вече са получени над 20 сигнала

Поредна измама с обява за вила за Нова година

Поредна измама с обява за вила за Нова година

България Преди 14 минути

Потърпевши разказват, че са били излъгани с оферта във Велинград

Джъд Лоу със своя звезда на Алеята на славата

Джъд Лоу с поредно признание в Холивуд

Любопитно Преди 52 минути

Звездата на английския актьор изгря с участието му във филма „Талантливият г-н Рипли“

Пребиха зверски известен моден коафьор в центъра на София (ВИДЕО)

Пребиха зверски известен моден коафьор в центъра на София (ВИДЕО)

България Преди 59 минути

За Борислав Сапунджиев - Урсула и неговия приятел 10 декември се превръща в един "от най-травмиращите моменти" в живота им

Зърнопроизводителите са в протестна готовност заради Бюджет 2025

Зърнопроизводителите са в протестна готовност заради Бюджет 2025

България Преди 1 час

Темата коментира председателят на Националната асоциация на зърнопроизводителите Илия Проданов

Дилемата на Льо Пен: Реформатор или разрушител

Дилемата на Льо Пен: Реформатор или разрушител

Свят Преди 1 час

Крайнодесният лидер на Франция е изправен пред избор: да разруши статуквото или да се утвърди като държавник, докато държи фокус върху президентските избори през 2027 г.

<p>Илков: Няма опасност България да се превърне в &quot;буфер за мигранти&quot;</p>

Атанас Илков: Няма опасност България да се превърне в "буфер за мигранти"

България Преди 1 час

От 1 януари отпада контролът на всички граници с ЕС

На петък 13 - Ето кой е най-големият късметлия в света

На петък 13 - Ето кой е най-големият късметлия в света

Любопитно Преди 1 час

Фране Селак е оцелял след седем невъзможни сблъсъка със смъртта

Мъск

Илон Мъск е първият човек с богатство над $400 млрд.

Свят Преди 1 час

След президентските избори в САЩ в началото на ноември покачването на цената на акциите на „Тесла“ направи 53-годишния Мъск значително по-богат

Напрежението в Грузия не стихва, протестите продължават трета седмица

Напрежението в Грузия не стихва, протестите продължават трета седмица

Свят Преди 1 час

Страната изпадна в политическа криза след парламентарните избори на 26 октомври

Още $500 млн. - САЩ с нов пакет военна помощ за Украйна

Още $500 млн. - САЩ с нов пакет военна помощ за Украйна

Свят Преди 1 час

В него са включени боеприпаси за високомобилни артилерийски ракетни системи (HIMARS) и високоскоростни противорадиационни ракети (HARMs)

„Деца даряват за деца“ в името на мечтата хора да станат родители

„Деца даряват за деца“ в името на мечтата хора да станат родители

Каузата е невероятна възможност малките таланти да се изявят на голяма сцена, докато подкрепят мечтаещите за деца родители да отгледат своите малки таланти

Защо Петък 13-и е лош ден?

Защо Петък 13-и е лош ден?

Любопитно Преди 2 часа

Ще имаме ли късмет днес или е по-добре да си останем вкъщи?

х

История на космическата надпревара: Битката за последната граница

Любопитно Преди 2 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

<p>Блинкен с призив към Ердоган</p>

Блинкен с призив към Ердоган цивилните в Сирия да бъдат защитени

Свят Преди 2 часа

Държавният секретар на САЩ разговаря повече от час с турския държавен глава

<p>&quot;Енергиен шантаж&quot;: Молдова обявява извънредно положение</p>

"Енергиен шантаж": Молдова обявява извънредно положение заради опасност от спиране на руския газ

Свят Преди 3 часа

Мярката ще позволи на правителството да реагира бързо и да ограничава износа на енергия