Секторът, който най-много нарушава правата на българските потребители е търговията - 23,9%, следван от хранително-вкусовата промишленост - 19,7% и мобилните оператори - 15,3%.
Това сочат резултатите от изследване на общественото мнение, проведено между 5 и 8 март от агенция "Естат", по поръчка на сдружение "България на гражданите".
Почти половината от хората се оплакват от нарушаване на потребителските им права през изминалата година.
Малко над 47% от анкетираните казват, че правата им са нарушавани поне няколко пъти през последните 12 месеца.
Делът на хората, потърсили помощ от правозащитна организация, е едва 9,5%.
Най-слабо недоволство изследователите регистрират при възрастните хора над 60 години.
Потребителите не познават законите, защитаващи техните права, установява изследването.
С нормативните документи са запознати едва 27,7% от запитаните, като най-информирани са хората под 30 години.
Близо две трети от запитаните са недоволни от държавната политика спрямо монополите, като най-критични са хората с висше образование, мениджърите и предприемачите.
Сред българските потребители
доминира мнението, че трябва да има финансов омбудсман - 67,8%.
Най-висок е делът на отговорилите утвърдително в София - 76%.
Година след година в България продължаваме да отчитаме най-неудовлетворения и невярващ потребител в Европа, каза на пресконференцията Меглена Кунева, председател на сдружение "България на гражданите" и бивш еврокомисар по правата на потребителите.
Тя цитира изследване, според което най-много оплаквания в Европейския съюз има от интернет услугите, от които са недоволни 91% от потребителите.
Най-малко оплаквания се регистрират от градския транспорт - метрото и влаковете - 63%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!