Ор риването на мола на бул. "Цариградско шосе" с поредното кино от веригата "Арена" вдигна с 20% публиката на "Мисия Лондон" през втория уикенд.
Принос за повишения интерес към новия български филм имаха също дъждовното време и положителните отзиви от първата вълна зрители.
За периода 23-25 април филмът е бил гледан от 55 224 души, което у нас се отчита като рекорд за втори уикенд.
Амбицията на режисьора Димитър Митовски за над 100 хил. зрители също е постигната - за първите 10 дни от разпространението броят им е 142 833.
Продължават и сравненията с "Аватар" - подобрен е рекордът му от 130 770 души за първата десетдневка (но пък филмът на Джеймс Камерън е с час по-дълъг).
Надхвърляне на 1 млн. лева приходи за такъв кратък период също се отчита за първи път от наш филм, твърдят от екипа. Точната сума от продажба на билети за първите 10 дни е 1 050 066 лева, като според в. "Капитал" бюджетът на "Мисия Лондон" е 2,74 млн. лв. - най-високият в българското кино.
Приликата със световния рекордьор "Аватар", който е погълнал 100 пъти повече пари, е и в заявената мисия на филмите да върнат зрителите в кината.
Малките салони гарантират, че зрителят няма да бъде върнат, дори ако е сам в залата. Технологичните нововъведения и комфортната обстановка пък превръщат ходенето на кино дори и в туристическа атракция.
Кинокомплексът в новия мол на бул. "Цариградско шосе" например, осми от веригата, разполага с 10 зали с общо 1800 места, вкл. и луксозна зала с 50 места.
Освен в София, кина "Арена" има още във Варна, Стара Загора, Пловдив, Велико Търново и Плевен. Дигиталните 3D зали в тях са 15.
"Mission" leads Bulgarian box office ("Мисията" води българския боксофис) е заглавието на статията от Джон Надлер, поместена в специализираното филмово издание "Върайъти".
В публикацията не се коментират художествените качества на филма, а касовия му успех, като се цитира Христо Дерменджиев от разпространителите му "А+ филмс".
Според "Варайъти" силата на филма, на която откликва и публиката, е в забавлението - което често отсъствало в артфилмите местно производство.
"Мисия Лондон", който е копродукция с Унгария, Македония, Швеция и Англия, ще бъде представен пред разпространители и търговци в рамките на филмовия пазар в Кан.
Кинофестивалът във френския курортен град (Festival-Cannes.com) се открива на 12 май с "Робин Худ" на Ридли Скот.
Мисията на моловете
Новият български филм "Мисия Лондон" и триизмерният "Аватар" изпълниха заявената цел да върнат зрителите в кината
27 април 2010, 10:16
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!