Продажбите на компютри в света най-сетне са се увеличили - с 5,2% през 2009 г.
Ръстът е регистриран благодарение на растежа, отчетен във всички райони на планетата през четвъртото тримесечие, сочат предварителните данни на на групата за пазарни изследвания "Гартнър" (Gartner).
Според "Гартнър" през 2009 г. в света са продадени 306 млн. компютъра.
За първи път тайванската "Ейсър" (Acer) е на второ място сред производителите за 2009 г., след като отне тази позиция на американската "Дел" (Dell) и през третото, и през четвъртото тримесечие.
Общо "Ейсър" е продала 39,897 млн. компютъра през 2009 г., отчитайки нарастване с 29,4% на продажбите си в сравнение с 2008 г. и завладявайки 13% от пазара.
В същото време "Дел" е продала 37,355 млн. компютъра - спад с 9,1% и свиване на пазарния дял до 12,2% спрямо 14,1% година по-рано.
Американската група "Хюлет-Пакард" (Hewlett-Packard Co.) запазва мястото си на световен лидер с 58,947 млн. продадени компютри, с 11,3% повече от 2008 г., и 19,3% пазарен дял в сравнение с 18,2% през 2008 г.
Гартнър подчертава, че "Хюлет-Пакард", също като "Ейсър" и "Тошиба" (Toshiba), са били облагодетелствани от "силното търсене на частните потребители" за разлика от забавянето на корпоративния пазар, което се е отразило най-силно на Дел.
"Тошиба" се нарежда на пето място след китайската "Леново" (Lenovo) с 15,495 млн. продадени компютъра и 5,1% от пазара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!