Ат трийски оператор от областта на пощенските услуги в края
на този месец се очаква да подпише договор за придобиване на
сериозни дялове от частен български оператор.
Това съобщи пред
журналисти министърът на транспорта, информационните технологии
и съобщенията Ивайло Московски.
Той участва във форум на тема "Либерализация на регионалните
пазари", организиран от Виенския икономически форум и
Българската търговско-промишлена палата.
Той потвърди, че сега не се обсъжда продажбата на дялове от
"Български пощи" ЕАД (bgpost.bg).
Началотото на
либерализацията на пощенските услуги в България едва три години преди
крайния срок, който изтича през 2013 г., е нанесла огромна щета
на "Български пощи", защото те не са били готови да излязат на
пазара заедно с частните оператори, които са много по-гъвкави, обясни министърът.
"Български пощи" не са имали дори методология
да аргументират необходимостта от държавна помощ за предоставяне
на услуги в райони, в които частният оператор не би обслужвал.
По този начин пощите са изпълнявали социална функция без
държавна помощ, на каквато имат право, коментира министърът.
За пощите ще се залагат краткосрочни
цели. До края на тази година ведомството ще се опита да намали
оперативните загуби на "Български пощи", които са в размер на
около 10 млн. лв. за миналата година.
Дружеството ще се
освободи от неоперативни активи и ще бъдат съкратени около 1000
човека по споразумение със синдикатите. Ефектът от тези мерки се
очаква през следващата година, защото за всички съкратени ще
трябва да бъдат изплатени обезщетения.
На въпрос за приватизацията на дружеството "Товарни превози"
на "Холдинг БДЖ" министърът посочи, че сделката е в Агенцията
за приватизация. Доколкото знам, в крайна фаза е оценката от
оценителя и до няколко месеца, надявам се сделката да бъде факт,
каза Московски.
Надявам се австрийски инвеститори да проявят интерес към
някои български летища и пристанищата по Дунав, допълни
министърът.
Той посочи за пример проектите за модернизация на жп линиите Септември - Пловдив и Димитровград - Свиленград, където по част от трасето, изпълнители са австрийски фирми. "В момента работим по концесиите на редица дунавски пристанища, сред които са Русе, Видин, Лом, Никопол и Тутракан.
С оглед на голямото значение на река Дунав за Австрия се надяваме, че тези обекти ще привлекат и инвестиции от тази страна. До този момент работим много добре с австрийските инвеститори и се
надявам в бъдеще те да проявят още по-голям интерес към нашата страна",
каза министърът.
По думите му като пример за резултата от действията на нашата страна, може да бъде посочен катарският интерес към летище Балчик. "За летището в Балчик би могло да се говори и за концесия, и за
продажба. Имаме всички основания да се надяваме, че ще се стигне до дългосрочно сътрудничество, което ще превърне Балчик в аеропорт от национално и регионално значение", заяви министър Московски.
"Български пощи" губят 10 млн. лв. за година
Министър Московски се надява австрийски инвеститори да проявят интерес към някои български летища и пристанищата по Дунав
4 април 2012, 17:17
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!