Бюджетите за интернет реклама ще нарастват
Източник: netinfo
0

- Какви са основните тенденции в медийния пазар за 2010 г.?

- Бавно и колебливо възстановяване. Според мен ще се постави силен акцент на възвращаемостта на инвестициите в по-измерими медии. Сега се правят опити със социалните медии, както и с мобилни версии на сайтове, но все още е на принциша проба-грешка.

- Кои са основните предимства на интернет медиите?

- В контекста на предишния ми отговор ще кажа, че интернет е много лесно измерима медиа и едно от най-важните й предимства е интерактивността. Рекламодателите могат да изградят директни взаимоотношения с потребителите, да не говорим, че интернет може да доведе до реални продажби.

- Как се отрази кризата на бизнеса със списания?

- Факт е, че рекламодателите в Централна и Източна Европа намалиха разходите за реклама в печатни медии, което се отрази и на списанията. Много от по-слабите списания вече нe са на пазара. Санома е в силна позиция, защото държи водещи списания и кризата не ни повлия толкова.

Рекламодателите избират да промотират продуктите си на страниците на най-големите имена на пазара. Ние имаме лидерска позиция и благодарение на кризата на някои пазари дори разширихме дела си. Същото се забелязва и в останалите медии, включително интернет, големите имена са разпознаваеми за рекламодателите.

- Има ли промяна в отношенията между рекламодатели и медии и очаквана ли бе тя?

- По-скоро не. Отношенията станаха по-интензивни, тъй като вече се търсят по-интегрирани кампании. Това изисква много сериозно партньорство между медиите и рекламодателите.

- Предвиждате ли ръст в рекламните бюджети и съживяване на пазара?

- Абсолютно! Пазарът вече се съживява. Страните от Централна и Източна Европа ще отбележат ръст, който ще е по-висок от този в Западна Европа. Нивата няма да бъдат толкова високи, колкото бяха преди кризата, но ще са по-високи отколкото на пазара в западните държави. В унисон с очаквания цялостен ръст в икономиката и рекламният пазар ще нарастне. Вече виждаме първите сигнали за това, след бавното начало на годината сегашните месеци са много по-обещаващи и това важи с пълна сила и за интернет сайтовете ни и за списанията ни.

- Промениха ли се рекламите? Има ли по-различни рекламни послания?

- Рекламата на импресии (СРМ) не се е променила, но от друга страна клиентите очакват повече специални предложения, интегрирано присъствие в онлайн медийте като например формати take over, page overlay. Криейтивът в случая също има голямо значение – той трябва да е различен и иновативен. Също така се развиват и другите модели на продажба на онлайн медията – CPC (cost per click), CPL (cost per lead) и CPA (cost per action), където рекламодателите се фокусират главно върху продажбите и използването на интернет като основен канал за продажба. Това е бизнесът на много компании от финансовия, туристическия и автомобилния бизнес. Видео рекламата също набира сила.

- Кризата безкраен тунел ли е и виждате ли светлина някъде? Интернет ли е тази светлина?

- Както вече казах в някои държави, в които имаме бизнес, отчитаме позитивни сигнали за съживяване. Тенденцията е рекламодателите да влагат повече пари в интернет сектора и това е правилното решение. Потребителите са най-важни. Медиите ги следват, а чак след тях идват и рекламодателите. В момента потребителите прекарват все повече време в мрежата и именно тук рекламодателите ще намерят своите целеви групи. Затова бюджетите за реклама в интернет се увеличават и ще продължат да нарастват.

- Разходите за реклама намаляха драстично. Рекламодателите търсят ли нови методи за комуниация с клиентите?

- Трябва да бъдем колкото се може по-близо до рекламодателите, за да можем наистина да разберем техните нужди и да преценим какво да им предложим. Това означава, че трябва да прекараме повече време с клиентите ни и да работим много сериозно за тях.

Трябва да им обясним силата на нашите предимства и как те могат да се възползват от тях. Говоря за обхват на аудиторията и ангажираност на потребителите. Трябва да даваме възможност на клиентите да изпробват ефективността на медията и да преодолеят своите колебания.

Много често лоялните ни клиенти са първите, с които тестваме нови рекламни формати, таргетиране или крос кампании между интернет, печатна реклама, офлайн промоции и мобилна реклама.

- Кои са петте най-важни правила за преодоляване на криза?

- Трябва да сте сигурни, че продуктът ви е лидер в съответния сектор и трябва да продължавате да развивате силните му страни.

Впрегнете цялата енергия и креативност на компанията си и ще останете изненадани колко нови идеи и инициативи можете да измислите.

Разбира се трябва да се направи и оптимизация на разходите. Във всяка една компания има разходи, които могат да бъдат намалени или изцяло съкратени.

Но не се фокусирайте само върху разходите, мислете и за приходите и как да ги увеличите – как да достигнете до нови клиенти, как да използвате целия си потенциал, как да разширите марките си с иновативни решения и т.н.

Работете в тясно сътрудничество с ключовите си клиенти, защото с тях сте на една лодка. Разберете какво означавате едни за други. Това не изисква непременно влагане на пари, а по-скоро става дума за укрепване на отношенията помежду ви и работа в положителна насока за имиджа ви.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>БХРА: Стикерите&nbsp;създават проблеми&nbsp;</p>

БХРА: Стикерите за ваксинация създават проблеми, вместо да ги решават

България Преди 1 час

"Натискът да се имунизират служителите на всяка цена води до отлив на персонал", казват от асоциацията

Виктор Николаев

Виктор Николаев с голямата награда за телевизионна журналистика „Свети Влас“

България Преди 1 час

Водещият на „Здравей, България“ беше отличен за висок професионализъм

<p>Кралицата, която наложи най-популярната сватбена традиция</p>

Кралицата, която наложи най-популярната сватбена традиция

Любопитно Преди 3 часа

Вижте на кого дължим коледната традиция за украсяване на елха

Гръцкото пристанище Пирея

DW: Китай превзема европейските пристанища

Свят Преди 4 часа

Пирея, Ротердам, Антверпен, а може би скоро и Хамбург – Китай вече притежава дялове или терминали в 14 европейски пристанища. Какво цели тази експанзия

<p>НАТО е против ядрени ракети с наземно базиране в Европа</p>

НАТО е против ядрени ракети с наземно базиране в Европа

Свят Преди 6 часа

Тази стъпка се разглежда като възможен начин да се намали нивото на напрежение в отношенията с Москва

6 причини да не изпитваме глад сутрин

6 причини да не изпитваме глад сутрин

Любопитно Преди 8 часа

Често това е нещо напълно нормално, вижте защо:

MINI John Cooper Works

БГ дебют за MINI на британска територия

Технологии Преди 8 часа

Фейслифтът на MINI хечбек и кабрио дебютира у нас на специална церемония в резиденцията на английския посланик в България.

Как да изключим новия уиджет за новини в Windows 10

Как да изключим новия уиджет за новини в Windows 10

Технологии Преди 8 часа

Полезната функция може да не е подходяща за всички потребители

<p>Жълт код за дъжд и вятър и днес</p>

Жълт код за дъжд и вятър и днес

България Преди 8 часа

Ще спрат ли валежите през новата седмица

<p>COVID-19: По-малко от 100 нови случая за денонощие</p>

COVID-19: По-малко от 100 нови случая за денонощие

Теми в развитие Преди 9 часа

Вижте последните данни за разпространението на коронавируса

Реджеп Тайип Ердоган

Какво носи Ердоган в чантата си за срещата с Джо Байдън

Свят Преди 18 часа

Турският президент заминава в неделя за Брюксел за участие в срещата на върха на НАТО

"София Прайд" в столицата

"София Прайд" и контрашествие в столицата

България Преди 19 часа

Шествието се провежда за 14-а поредна година

Демонстрация пред ЦИК как се гласува с машини

Лондонска фирма може да стане доставчик на машини

Избори 2021 Преди 19 часа

ЦИК започва преговори за машини директно с фирмата производител

<p>&quot;Морски сополи&quot;: каква е тази слуз край Мраморно море&nbsp;</p>

"Морски сополи": каква е тази слуз край Мраморно море в Турция

Любопитно Преди 20 часа

Oт месеци части от турското Мраморно море са покрити от дебел слой слузеста органична материя

Запис: Президентски съветник се среща с бивш митничар

Запис: Президентски съветник се среща с бивш митничар

България Преди 21 часа

От президентството коментираха, реакция и от ГЕРБ