Бюджетите за интернет реклама ще нарастват
Източник: netinfo
0

- Какви са основните тенденции в медийния пазар за 2010 г.?

- Бавно и колебливо възстановяване. Според мен ще се постави силен акцент на възвращаемостта на инвестициите в по-измерими медии. Сега се правят опити със социалните медии, както и с мобилни версии на сайтове, но все още е на принциша проба-грешка.

- Кои са основните предимства на интернет медиите?

- В контекста на предишния ми отговор ще кажа, че интернет е много лесно измерима медиа и едно от най-важните й предимства е интерактивността. Рекламодателите могат да изградят директни взаимоотношения с потребителите, да не говорим, че интернет може да доведе до реални продажби.

- Как се отрази кризата на бизнеса със списания?

- Факт е, че рекламодателите в Централна и Източна Европа намалиха разходите за реклама в печатни медии, което се отрази и на списанията. Много от по-слабите списания вече нe са на пазара. Санома е в силна позиция, защото държи водещи списания и кризата не ни повлия толкова.

Рекламодателите избират да промотират продуктите си на страниците на най-големите имена на пазара. Ние имаме лидерска позиция и благодарение на кризата на някои пазари дори разширихме дела си. Същото се забелязва и в останалите медии, включително интернет, големите имена са разпознаваеми за рекламодателите.

- Има ли промяна в отношенията между рекламодатели и медии и очаквана ли бе тя?

- По-скоро не. Отношенията станаха по-интензивни, тъй като вече се търсят по-интегрирани кампании. Това изисква много сериозно партньорство между медиите и рекламодателите.

- Предвиждате ли ръст в рекламните бюджети и съживяване на пазара?

- Абсолютно! Пазарът вече се съживява. Страните от Централна и Източна Европа ще отбележат ръст, който ще е по-висок от този в Западна Европа. Нивата няма да бъдат толкова високи, колкото бяха преди кризата, но ще са по-високи отколкото на пазара в западните държави. В унисон с очаквания цялостен ръст в икономиката и рекламният пазар ще нарастне. Вече виждаме първите сигнали за това, след бавното начало на годината сегашните месеци са много по-обещаващи и това важи с пълна сила и за интернет сайтовете ни и за списанията ни.

- Промениха ли се рекламите? Има ли по-различни рекламни послания?

- Рекламата на импресии (СРМ) не се е променила, но от друга страна клиентите очакват повече специални предложения, интегрирано присъствие в онлайн медийте като например формати take over, page overlay. Криейтивът в случая също има голямо значение – той трябва да е различен и иновативен. Също така се развиват и другите модели на продажба на онлайн медията – CPC (cost per click), CPL (cost per lead) и CPA (cost per action), където рекламодателите се фокусират главно върху продажбите и използването на интернет като основен канал за продажба. Това е бизнесът на много компании от финансовия, туристическия и автомобилния бизнес. Видео рекламата също набира сила.

- Кризата безкраен тунел ли е и виждате ли светлина някъде? Интернет ли е тази светлина?

- Както вече казах в някои държави, в които имаме бизнес, отчитаме позитивни сигнали за съживяване. Тенденцията е рекламодателите да влагат повече пари в интернет сектора и това е правилното решение. Потребителите са най-важни. Медиите ги следват, а чак след тях идват и рекламодателите. В момента потребителите прекарват все повече време в мрежата и именно тук рекламодателите ще намерят своите целеви групи. Затова бюджетите за реклама в интернет се увеличават и ще продължат да нарастват.

- Разходите за реклама намаляха драстично. Рекламодателите търсят ли нови методи за комуниация с клиентите?

- Трябва да бъдем колкото се може по-близо до рекламодателите, за да можем наистина да разберем техните нужди и да преценим какво да им предложим. Това означава, че трябва да прекараме повече време с клиентите ни и да работим много сериозно за тях.

Трябва да им обясним силата на нашите предимства и как те могат да се възползват от тях. Говоря за обхват на аудиторията и ангажираност на потребителите. Трябва да даваме възможност на клиентите да изпробват ефективността на медията и да преодолеят своите колебания.

Много често лоялните ни клиенти са първите, с които тестваме нови рекламни формати, таргетиране или крос кампании между интернет, печатна реклама, офлайн промоции и мобилна реклама.

- Кои са петте най-важни правила за преодоляване на криза?

- Трябва да сте сигурни, че продуктът ви е лидер в съответния сектор и трябва да продължавате да развивате силните му страни.

Впрегнете цялата енергия и креативност на компанията си и ще останете изненадани колко нови идеи и инициативи можете да измислите.

Разбира се трябва да се направи и оптимизация на разходите. Във всяка една компания има разходи, които могат да бъдат намалени или изцяло съкратени.

Но не се фокусирайте само върху разходите, мислете и за приходите и как да ги увеличите – как да достигнете до нови клиенти, как да използвате целия си потенциал, как да разширите марките си с иновативни решения и т.н.

Работете в тясно сътрудничество с ключовите си клиенти, защото с тях сте на една лодка. Разберете какво означавате едни за други. Това не изисква непременно влагане на пари, а по-скоро става дума за укрепване на отношенията помежду ви и работа в положителна насока за имиджа ви.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

На вниманието на жените: Никога не спорете с мъжа! Веднага почвайте да плачете.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Киър Стармър обяви военна помощ от 1,6 млрд. лири за Украйна

Киър Стармър обяви военна помощ от 1,6 млрд. лири за Украйна

Свят Преди 6 часа

Стармър заяви, че лидерите ще се срещнат отново скоро, тъй като е „време за действие"

Зеленски се срещна с крал Чарлз III

Зеленски се срещна с крал Чарлз III

Свят Преди 7 часа

Срещата на Зеленски с краля продължи около час

Зеленски се срещна с Мелони в Лондон

Зеленски се срещна с Мелони в Лондон

Свят Преди 9 часа

Срещата е позволила на Мелони да повтори пред Зеленски подкрепата на Италия за Украйна и за украинския народ

<p>31 задържани на мача &bdquo;Левски&rdquo;-ЦСКА</p>

31 задържани за наркотици и пиротехника на мача „Левски”-ЦСКА

България Преди 9 часа

Двубоят в центъра на София завърши при резултат 2:2.

Brit Awards 2025: Вечер на триумфи, емоции и незабравими моменти

Brit Awards 2025: Вечер на триумфи, емоции и незабравими моменти

Любопитно Преди 10 часа

Кои бяха големите победители, кои речи разтърсиха залата и защо това издание ще се помни дълго

БСП: Постигането на мир в Украйна чрез преговори е без алтернатива

БСП: Постигането на мир в Украйна чрез преговори е без алтернатива

България Преди 11 часа

Това заявиха в позиция социалистите относно войната в Украйна и изострените отношения между Киев и Вашингтон

"Войната изглежда все по-абсурдна": Папата призова за световен мир от болницата

"Войната изглежда все по-абсурдна": Папата призова за световен мир от болницата

Свят Преди 11 часа

88-годишният Франциск се лекува в болницата "Джемели" в Рим

„Мадам Уеб“ спечели най-много антинагради „Златна малинка“

„Мадам Уеб“ спечели най-много антинагради „Златна малинка“

Любопитно Преди 11 часа

„Мадам Уеб“ е победител в категориите за най-лош филм, актриса и сценарий

Мелони: Трябва да се избегне разделение на Запада по отношение на Украйна

Мелони: Трябва да се избегне разделение на Запада по отношение на Украйна

Свят Преди 11 часа

Думите на Мелони дойдоха в Лондон, където европейски лидери се събраха, по покана на британския премиер

Лавров: Изпращането на европейски мироопазващи сили в Украйна ще доведе до война с Москва

Лавров: Изпращането на европейски мироопазващи сили в Украйна ще доведе до война с Москва

Свят Преди 12 часа

Лавров коментира и отношенията между Москва и Вашингтон

Израел възобнови бойните си действия в Газа

Израел възобнови бойните си действия в Газа

Свят Преди 12 часа

Тази нощ изтече 42-дневният първи етап от сключеното споразумение за прекратяване на огъня

<p>След либерализацията: Ще скочат ли сметките за ток</p>

След либерализацията на пазара: Ще скочат ли сметките за ток

България Преди 13 часа

Министърът на енергетиката заяви, че работата „на парче“ през последните четири години и поемането на трудно изпълними ангажименти са довели до блокиране на значителна част от средствата по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ)

<p>Задържаха млад мъж за убийство в Койнаре</p>

Задържаха млад мъж за убийство в Койнаре

България Преди 13 часа

Жертвата е намерена в дома си

<p>Кремъл похвали промяната в политиката на САЩ</p>

Кремъл похвали промяната в политиката на САЩ

Свят Преди 13 часа

„Новата администрация бързо променя всички конфигурации на външната политика. Това до голяма степен съвпада с нашето виждане“, каза Дмитрий Песков

Владимир Путин

Newsweek: Коя е най-голямата заплаха пред властта на Владимир Путин

Свят Преди 14 часа

Войниците, чийто патриотизъм той иска да подклажда, могат да представляват заплаха за неговото управление, когато се завърнат от битките на фронта в Украйна

Володимир Зеленски и Кийр Стармър

Стармър: Великобритания и Франция ще работят с Украйна по план за мир

Свят Преди 15 часа

„За мен компонентите на трайния мир са силна Украйна, която да продължи да се бори, ако е необходимо, да бъде в позиция на сила; да се договори европейски елемент за гаранции за сигурност... и американска подкрепа“