Бюджетите за интернет реклама ще нарастват
Източник: netinfo

- Какви са основните тенденции в медийния пазар за 2010 г.?

- Бавно и колебливо възстановяване. Според мен ще се постави силен акцент на възвращаемостта на инвестициите в по-измерими медии. Сега се правят опити със социалните медии, както и с мобилни версии на сайтове, но все още е на принциша проба-грешка.

- Кои са основните предимства на интернет медиите?

- В контекста на предишния ми отговор ще кажа, че интернет е много лесно измерима медиа и едно от най-важните й предимства е интерактивността. Рекламодателите могат да изградят директни взаимоотношения с потребителите, да не говорим, че интернет може да доведе до реални продажби.

- Как се отрази кризата на бизнеса със списания?

- Факт е, че рекламодателите в Централна и Източна Европа намалиха разходите за реклама в печатни медии, което се отрази и на списанията. Много от по-слабите списания вече нe са на пазара. Санома е в силна позиция, защото държи водещи списания и кризата не ни повлия толкова.

Рекламодателите избират да промотират продуктите си на страниците на най-големите имена на пазара. Ние имаме лидерска позиция и благодарение на кризата на някои пазари дори разширихме дела си. Същото се забелязва и в останалите медии, включително интернет, големите имена са разпознаваеми за рекламодателите.

- Има ли промяна в отношенията между рекламодатели и медии и очаквана ли бе тя?

- По-скоро не. Отношенията станаха по-интензивни, тъй като вече се търсят по-интегрирани кампании. Това изисква много сериозно партньорство между медиите и рекламодателите.

- Предвиждате ли ръст в рекламните бюджети и съживяване на пазара?

- Абсолютно! Пазарът вече се съживява. Страните от Централна и Източна Европа ще отбележат ръст, който ще е по-висок от този в Западна Европа. Нивата няма да бъдат толкова високи, колкото бяха преди кризата, но ще са по-високи отколкото на пазара в западните държави. В унисон с очаквания цялостен ръст в икономиката и рекламният пазар ще нарастне. Вече виждаме първите сигнали за това, след бавното начало на годината сегашните месеци са много по-обещаващи и това важи с пълна сила и за интернет сайтовете ни и за списанията ни.

- Промениха ли се рекламите? Има ли по-различни рекламни послания?

- Рекламата на импресии (СРМ) не се е променила, но от друга страна клиентите очакват повече специални предложения, интегрирано присъствие в онлайн медийте като например формати take over, page overlay. Криейтивът в случая също има голямо значение – той трябва да е различен и иновативен. Също така се развиват и другите модели на продажба на онлайн медията – CPC (cost per click), CPL (cost per lead) и CPA (cost per action), където рекламодателите се фокусират главно върху продажбите и използването на интернет като основен канал за продажба. Това е бизнесът на много компании от финансовия, туристическия и автомобилния бизнес. Видео рекламата също набира сила.

- Кризата безкраен тунел ли е и виждате ли светлина някъде? Интернет ли е тази светлина?

- Както вече казах в някои държави, в които имаме бизнес, отчитаме позитивни сигнали за съживяване. Тенденцията е рекламодателите да влагат повече пари в интернет сектора и това е правилното решение. Потребителите са най-важни. Медиите ги следват, а чак след тях идват и рекламодателите. В момента потребителите прекарват все повече време в мрежата и именно тук рекламодателите ще намерят своите целеви групи. Затова бюджетите за реклама в интернет се увеличават и ще продължат да нарастват.

- Разходите за реклама намаляха драстично. Рекламодателите търсят ли нови методи за комуниация с клиентите?

- Трябва да бъдем колкото се може по-близо до рекламодателите, за да можем наистина да разберем техните нужди и да преценим какво да им предложим. Това означава, че трябва да прекараме повече време с клиентите ни и да работим много сериозно за тях.

Трябва да им обясним силата на нашите предимства и как те могат да се възползват от тях. Говоря за обхват на аудиторията и ангажираност на потребителите. Трябва да даваме възможност на клиентите да изпробват ефективността на медията и да преодолеят своите колебания.

Много често лоялните ни клиенти са първите, с които тестваме нови рекламни формати, таргетиране или крос кампании между интернет, печатна реклама, офлайн промоции и мобилна реклама.

- Кои са петте най-важни правила за преодоляване на криза?

- Трябва да сте сигурни, че продуктът ви е лидер в съответния сектор и трябва да продължавате да развивате силните му страни.

Впрегнете цялата енергия и креативност на компанията си и ще останете изненадани колко нови идеи и инициативи можете да измислите.

Разбира се трябва да се направи и оптимизация на разходите. Във всяка една компания има разходи, които могат да бъдат намалени или изцяло съкратени.

Но не се фокусирайте само върху разходите, мислете и за приходите и как да ги увеличите – как да достигнете до нови клиенти, как да използвате целия си потенциал, как да разширите марките си с иновативни решения и т.н.

Работете в тясно сътрудничество с ключовите си клиенти, защото с тях сте на една лодка. Разберете какво означавате едни за други. Това не изисква непременно влагане на пари, а по-скоро става дума за укрепване на отношенията помежду ви и работа в положителна насока за имиджа ви.

- Госпожо, защо чак сега съобщавате за обира в дома ви? - Отначало мислех, че мъжът ми си е търсил чорапите...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Ресорната комисия прие на второ четене бюджета

Ресорната комисия прие на второ четене бюджета

България Преди 18 минути

Близо 38 000 поправки в закона, подготвени от "Възраждане", отпаднаха

Полицията издирва жена от Бургас

Полицията издирва жена от Бургас

България Преди 2 часа

Тя е изчезнала на 10 март

Еврогрупата насърчава България да въведе еврото

Еврогрупата насърчава България да въведе еврото

България Преди 4 часа

Донахю: България напредва по плана си за въвеждане на еврото през 2026 г.

Ивелин Михайлов пред NOVA: „Величие” е 100% опозиция в парламента

Ивелин Михайлов пред NOVA: „Величие” е 100% опозиция в парламента

България Преди 4 часа

Той даде заявка, че ще бъде депутат

Путин: Съгласни сме с предложенията за спиране на военните действия, но...

Путин: Съгласни сме с предложенията за спиране на военните действия, но...

Свят Преди 5 часа

Това заяви руският президент Владимир Путин на пресконференция след преговорите с беларуския си колега Александър Лукашенко

Почина езиковедът проф. Венче Попова

Почина езиковедът проф. Венче Попова

България Преди 5 часа

Проф. Попова е дългогодишен директор на Летния семинар по български език, литература и култура към Софийския университет

Политически реакции за решението на Конституционния съд

Политически реакции за решението на Конституционния съд

България Преди 5 часа

Ето как реагираха политиците на решението, че е незаконен изборът на 16 народни представители

Изтече документ с плана на Русия за Украйна: Война и разделение

Изтече документ с плана на Русия за Украйна: Война и разделение

Свят Преди 6 часа

Според документа войната ще продължи до 2026 г.

Донатела Версаче

Краят на една епоха: Донатела Версаче се оттегля като главен творчески директор

Любопитно Преди 6 часа

От Versace потвърдиха, че 69-годишната Донатела Версаче ще премине към новосъздадената роля на главен посланик на марката

Лунно затъмнение: Какво не може да правите в този ден

Лунно затъмнение: Какво не може да правите в този ден

Любопитно Преди 7 часа

Лунното затъмнение на 14 март ще може да се наблюдава и от България

Безплатен ускорен курс по дигитален маркетинг само за 2 седмици!

Безплатен ускорен курс по дигитален маркетинг само за 2 седмици!

Технологии Преди 7 часа

Записването е отворено до 5 април 2025 г, можете да се запишете още днес!

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Свят Преди 7 часа

SNSPA ще покани и други университети, национални и международни партньори, да се присъединят към инициативата

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Свят Преди 7 часа

Този ход е ответна мярка срещу митата на ЕС върху уискито

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Свят Преди 7 часа

Задачата е била възложена от кабинета на тогавашния германски канцлер Ангела Меркел

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

Свят Преди 7 часа

Самолетите „Страшния съд“ са проектирани да функционират като летящи военни командни центрове в случай на ядрен конфликт

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Свят Преди 8 часа

„Знаех, че има нужда от по-евтини, достъпни и лесни за използване тестери за здравето на почвата“