0

П рез зимата най-често скуката или мрачното настроение се лекуват с бонбони, крекери, бисквити, а вечер - с любимата напитка. Всички те обаче съдържат захар и калории в повече, отколкото се нуждае тялото.

В резултат на това, когато настъпи на пролетта, може да не успеете да влезете в любимите си тесни дънки. Zdrave.bg предлага 20 съвета, за да се избегне напълняването през зимата.

1. По-често яжте супа!
Особено ако тя стане любимото ви ястие по време на обяд ще ви помогне да останете стройни. Изследователи от държавния университет на Пенсилвания са установили, че хората, които хапват супа на обяд, поемат със 100 калории по-малко. Течното ястие създава и чувство за ситост. Предпочитайте нискокалоричните супи - зеленчукова, доматена, морковена.

2. Представяйте си се стройни!
Всеки път, когато искате да се поглезите с нещо вредно, пофантазирайте поне пет минути за това как искате да изглеждате и да се чувствате към края на зимата. Фиксирайте този образ и се връщайте към него винаги, когато пред погледа ви има шоколад или изкусително парче торта.

3. Записвайте!
Водете си дневник какво сте изяли. Само тогава ще разберете дали посягате към храната поради умора, чувството на дискомфорт или заради неблагоприятните сезонни условия. Потърсете "заместители на храната": обятията на партньора, любима песен, приятна вана или телефонен разговор с приятел.

4. Направете си разходка по обяд!
Човек често изпада в унило настроение и заради недостига на слънчева светлина. Дневната светлина способства за образуването на серотонин в мозъка, който създава усещането за щастие и спокойствие. Недостигът на слънчеви лъчи през зимата намалява нивото му, предизвиквайки умора и повишаване на апетита.

15-минутната разходка ще ви помогне да получите дозата дневна светлина, която ще повиши нивото на серотонина, а освен това ще потренирате мускулите на глезените и ще изгорите поне 70 калории.

5. Изберете си любими продукти!
Съставете списък на продуктите, които предпочитате през зимата, и започнете постепенно да ги включвате в основните хранения, а не да ги консумирате допълнително. Изследователи от университета в Илинойс са установили, че повечето мъже предпочитат картофено пюре, макаронени изделия и супи, а жените - бонбони и шоколад.

6. Избирайте добрите въглехидрати.
Хората, спазващи например диетата на Аткинс, често изпадат в депресия. Въглехидратите също помагат да се произведе серотонин. Трябва просто да се стремите да замените захарните въглехидрати (като бисквити и бял хляб) с пълнозърнести храни.

7. Изхвърлете рекламите за доставка на храна по домовете!
Замисляли ли сте се защо през зимата броят на тези реклами в пощенската ви кутия се увеличава?

8. Внимавайте с кафето!
Старайте се да избягвате съблазните като чаша кафе с мляко, капучино или горещ шоколад. Капучиното съдържа 153 калории, а шоколадът със сметата - 448. Но теглото се увеличава не само за сметка на тези калории.

Изследвания показват, че прекомерното количество кофеин буквално заставя организма да натрупва мазнини. Предпочитайте плодовите или билковите чайове, в които няма нито кофеин, нито калории.

9. Заловете се с нещо ново!
Намерете си ново хоби вместо да седите пред телевизора. От бродиране и плетене до по-съвременните решаване на кръстословици или судоку - всичко това помага ръцете да бъдат заети и да не посягат към ядките и бисквитките върху масата.

10. Научете се да танцувате!
Благодарение на уроците по танци ще запазите формата си, ще получите удоволствие и ще изгорите калориите - един час салса изгаря 380 калории, а повечето състезателните танци - 350.

11. Попълнете запасите от белтъчини.
Употребата на храна, богата на триптофан (строителен материал за белтъчините) ще ви помогне да се справите с пристъпите на глад, предизвикани поради психологически причини.

Колкото повече продукти със съдържание на триптофан приемате, толкова повече серотонин ще произвеждате и по-добре ще се чувствате. Най-добрите източници на триптофан са пилешкото и пуешкото месо, рибата, яйцата, кашкавалът, орехите и зърнените култури.

12. Обличайте се ярко!
Широките панталони и развлеченият пуловер няма да покажат, че сте напълнели, докато тесните и светли дрехи веднага ще подчертаят излишните килограми.

13. Направете любимите си ястия полезни!
Научете се да готвите по нов начин своите любими ястия. Използвайте продукти с ниско съдържание на мазнини, пълнозърнест хляб и т.н.

14. Яжте повече оранжево!
Специалисти твърдят, че оранжевият цвят повдига настроението и дава енергия. Освен това повечето оранжеви продукти са нискокалорични: портокали, мандарини, кайсии, моркови, ряпа, манго, чушки.

15. Съставете си план за лятото!
Вместо да се предавате на мрачното зимно настроение, обмислете плановете си за лятото. Създайте си повече удоволствия от едно планирано пътуване. Ако сте решили да посетите Франция - започнете уроци по френски, ако вашата цел са Карибите - запишете се на курсове по гмуркане, а ако това е Испания - научете се да танцувате фламенко.

Никой не твърди, че трябва да станете експерти, просто ще имате едно по-полезно занимание от това да седите вкъщи пред телевизора с купа пуканки например.

16. Стопляйте се с физическите упражнения!
Не включвайте парното до край - опитайте да се стоплите по друг начин. И упражненията у дома и разходката навън ще ви сгреят, а и ще изгорите няколко калории повече.

17. Повече пипер!
Пикантната храна, като например мексиканската или индийската, стопля и изгаря мазнините. Изследванията показват, че пиперът в чилито повишава с 50% ритъма на сърцето и обмяната на веществата в продължение на три часа след храненето.

18. Отдайте се на любовта!
Не отлагайте секса само за почивните дни. Страстните обятия освобождават хормоните на щастието - ендорфините, а колкото по-щастлив е човек, толкова по-малко търси утеха в храната. Освен това по време се секс се изгарят 140 калории.

19. Спете повече!
Учените смятат, че хроничното недоспиване води до увеличаване на теглото, тъй като недостигът на сън повишава нивото на хормоните, влияещи върху апетита. Колкото повече спим, толкова по-малко време ще прекараме в компанията на купата със сладки!

20. Приемайте достатъчно течности!
През зимата често забравяме, че трябва да се пие около 2 л вода дневно. Затоплените офиси, домове и магазини ни карат да се потим и губим течности. Парното допълнително изсушава въздуха. Жаждата често се приема като глад и хората започват да ядат, когато в действителност се нуждаят от течности.

21. Започнете да готвите!
Заловете се с кулинарни експерименти през зимните вечери. Избирайте полезни продукти, чието нарязване и приготвяне ще ви помогнат да изгорите поне 120 калории за половин час.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Ден на траур в Харков след руските атаки, които взеха 16 жертви

Ден на траур в Харков след руските атаки, които взеха 16 жертви

Свят Преди 52 минути

Сред загиналите е и момиче на 12 години

Как се стигна до катастрофата, при която мантинела разряза кола в София

Как се стигна до катастрофата, при която мантинела разряза кола в София

България Преди 1 час

Инцидентът стана на столичния булевард „Ботевградско шосе”

Северна Корея планира да изпрати нов сателит в Космоса

Северна Корея планира да изпрати нов сателит в Космоса

Свят Преди 1 час

В уведомлението са посочени три опасни морски зони, за които се смята, че са районите, в които ще паднат отломки от ракетата

Най-неуместните шеги в леглото

Най-неуместните шеги в леглото

Любопитно Преди 1 час

Ето кога са подходящи, кога не и какви могат да бъдат последиците от тях

х

Трогателни кадри как коала страда за смъртта на любимата си (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Клипът разплака огромна част от света

Почитаме паметта на виден светец и на мъченик, кои са те

Почитаме паметта на виден светец и на мъченик, кои са те

Любопитно Преди 2 часа

Вижте на кого отдава почит църквата на 27 май

Ключова среща: Лидерите на Южна Корея, Китай и Япония разговаряха в Сеул

Ключова среща: Лидерите на Южна Корея, Китай и Япония разговаряха в Сеул

Свят Преди 2 часа

Това е първата тристранна среща на върха от близо пет години

Медведев заплаши Полша с "радиоактивна пепел"

Медведев заплаши Полша с "радиоактивна пепел"

Свят Преди 3 часа

Коментарът му идва в отговор на забележките за използването на ядрени оръжия, направени от полския външен министър Радослав Шикорски

Митрополит Арсений на посещение в Сливен

Митрополит Арсений на посещение в Сливен

България Преди 3 часа

В неделя той беше избран за предстоятел на Сливенската епархия

<p>Столтенберг участва в Парламентарната асамблея на НАТО в София</p>

Йенс Столтенберг участва в Парламентарната асамблея на НАТО в София

България Преди 3 часа

Генералният секретар на НАТО ще се срещне с българския премиер Димитър Главчев

Палестина и "Хамас" обвиниха Израел в "клане" в Рафах

Палестина и "Хамас" обвиниха Израел в "клане" в Рафах

Свят Преди 3 часа

Ислямистката групировка твърди, че при бомбардировката са загинали най-малко 35 души, а десетки други са били ранени

Илон Мъск планира "гигазавод за изчисления"

Илон Мъск планира "гигазавод за изчисления"

Технологии Преди 3 часа

Това ще е суперкомпютър за изкуствен интелект

Снимка от мястото на катастрофата

Тежка катастрофа между влак и автобус в Перу, има жертви и ранени

Свят Преди 3 часа

Инцидентът е станал рано сутринта в неделя в град Ороя

Микрошейдингът: Ето какво представляват перфектните вежди

Микрошейдингът: Ето какво представляват перфектните вежди

Любопитно Преди 3 часа

Микрошейдингът е иновативна грижа, която обещава да промени начина, по който виждаме и поддържаме красотата на веждите си

<p>&quot;Дължа му 500 долара&quot;: Майка и син завършиха заедно колеж</p>

"Дължа му 500 долара": Майка и син завършиха заедно колеж, състезавали се за по-високи оценки

Любопитно Преди 3 часа

Повече за интересната история на майката и сина четете в следващите редове

Ще се сбъдне ли пророчеството, че до 10-15 години смартфонът ще стане отживелица

Ще се сбъдне ли пророчеството, че до 10-15 години смартфонът ще стане отживелица

Технологии Преди 3 часа

Гуруто на Meta по AI въпросите отдавна смята, че скоро човек ще стане зависим от умните очила