Пи ина машинистът Бисер Илиев, който в началото на седмицата пострада много тежко при сблъсъка на управляваната от него влакова композиция със снегорин на жп прелеза в столичния кв. Левски, съобщиха от БДЖ.
Това е втората жертва на инцидента, който стана на улиците "Летоструй" и "Рилска обител". Шофьорът на тежкотоварния автомобил почина още на път за болницата.
От Столичната община информираха, че е поискана проверка на всички жп прелези на територията на София.
Кметът Фандъкова настоява експертите на общината и транспортното министерство да проверят изправността на съоръженията и на инфраструктурата, както и да набележат допълнителни мерки, за да не се допускат повече инциденти.
Междувременно белгийската полиция се кани да разпита машиниста на единия от влаковете, които вчера се сблъскаха челно на гарата в Хале, на 15 км южно от столицата Брюксел.
Той беше тежко ранен, а колегата му, който караше другия влак, е сред 18-те жертви на катастрофата, при която по последни данни са били ранени 171 души.
Експерти се надяват записът от черните кутии да им помогне да установят каква е най-вероятната причина -
човешка грешка, механична неизправност или лошото време
Френският в. "Монд" определя случилото се като една от най-ужасяващите катастрофи в историята на белгийските железници, а британският "Таймс" - като една от най-тежките в Европа.
Белгийските всекидневници "Соар" и "Либр Белжик" публикуват разкази на оцелели и очевидци, според които гледката е била апокалиптична и едва ли ще може да се заличи от спомените им.
Потресени от катастрофата, много колеги на машинистите на двата сблъскали се влака днес са организирали спонтанна стачка.
Едва 15% от железопътните депа в страната не са засегнати от протеста.
Лондонският в. "Индипендънт" на свой ред отчита, че случилото се на гарата в Хале на теория не би трябвало да стане в която и да е модерна железопътна система.
Изданието цитира неназован белгийски високопоставен представител, според когото е вероятно единият машинист да е минал на червен сигнал, но това само по себе си не би трябвало да позволи на двата влака да се озоват
един срещу друг на една и съща линия
Ако машинистът мине на червено, без да спре поради дадена причина, той получава предупредителен сигнал, а ако не му обърне внимание, влакът спира автоматично, отбелязва британският всекидневник.
Белгийските железници са известни с малкото си железопътни катастрофи и с едни от най-модерните си варианти на система за жп безопасност, така че вчерашната трагедия си остава голяма мистерия, добавя "Индипендънт".
Отговор на повдигнатите от вестника въпроси около трагедията сякаш дава задочно белгийският "Соар".
Той отбелязва, че в края на 2009 г. със системи за автоматично спиране в Белгия са били оборудвани едва 20-ина от общо 1000 локомотива и едва 1/4 от семафорите.
Катастрофиралите вчера влакове не са били оборудвани с автоматичен механизъм за спиране, но на това място от жп линията е имало такъв механизъм, пише белгийският вестник, като цитира Люк Лалман, директор на фирмата "Инфрабел", която отговаря за железопътната инфраструктура в страната.
Втора жертва на катастрофата със снегорина
Жертвите на белгийския жп инцидент вчера са 18, ранените - 171, а изданията в цяла Европа гадаят как се е стигнало до сблъсъка на двата влака в Хале
16 февруари 2010, 16:49
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!