П овече от 1 млн. пътници на ден ползват линия А на регионалната транспортна мрежа RER, която прекосява парижката област от изток на запад.

В последно време претовареността на тази линия се превърна във водеща тема, с която се зае дори и президентът Никола Саркози. Това обаче не се оказа достатъчно за да върне доброто настроение на пътниците по най-натоварената линия от обществения транспорт в Европа.

Само за няколко дни асоциацията на потребителите на обществения транспорт събра над 7000 подписа. Пътниците се оплакват от нарушения ритъм на придвижване с RER и постоянните закъснения.

"Няма да оставя пътниците да се превръщат в заложници на тази недопустима ситуация в остарелите линии на RER, в които ежедневно се тъпчат по 1 млн. души и участват в стерилните сблъсъци и остарелите инвестиции. Ако държавата трябва да поеме нещата, що го направи", закани се Саркози.

След няколкото размени на реплики между президента Саркози и председателя социалист на областта около Париж, Ил дьо Франс - Жан-Пол Юшон, държавата в крайна сметка бръкна в джоба и даде между 250 и 300 млн. евро от необходимите 500 млн. за пускането на двуетажни вагони на RER, с което се очаква сериозно подобрение на положението.

Като се имат предвид покачващите се цени на недвижимите имоти в Париж, се очаква тенденцията към изнасяне на повече хора към предградията да продължи, а с това и броят на ползващите регионалната транспортна мрежа ще нарасне.

В Париж се намира най-използваната линия от обществения транспорт в Европа, но в Москва се намира метрото с най-много пътници в света.

175-те спирки, 300 км тунели и все още достъпните цени правят метрото най-удобният начин за придвижване в руската столица. Ежедневно услугите на московското метро се ползват от 8 млн. души, а годишно от 2,5 млрд., което представлява пътниците на лондонското и нюйоркското метро взети заедно.

Въпреки че вагоните се движат на интервал от 90 секунди в пиковите часове пероните често пъти преливат от чакащи. През последните години се наблюдава истински бум в автомобилния парк на Москва, но с цена от малко под 20 рубли, или 50 евроцента, метрото си остава най-атрактивния транспорт.

Всяка година мрежата на метрото се увеличава с по няколко километра, за да достигне предградията, където живеят стотици хиляди души. С парите от петрола и газа Кремъл иска да модернизира цялата мрежа на обществения транспорт в страната и новият премиер Владимир Путин обяви наскоро, че се отпускат 350 млрд. евро за модернизиране на транспортната мрежа, от които 11 млрд. са предназначени за съществуващите метролинии и за изграждане на нови.

Едни от най-горещите теми за разговори в София са задръстванията и претъпкания градски транспорт.

Думата, която най-точно описва трафикът в столицата, е хаос - запушени от автомобили улици, невъзможност да се търсят алтернативни маршрути, чакане в задръстванията и късане на нерви.

Потокът на автомобили е нескончаем. Средно дневно се регистрират от 400 до 1000 нови автомобили в движението на града.

Непрекъснато прииждат хора с автомобилите си и от страната по работа. Най-лошата прогноза сочи, че ако това продължава, трафикът ще бъде съвсем блокиран.

За момента, докато чака цялостното изграждане на софийския метрополитен, общината разчита трафикът някак си да се саморегулира.

Има представена програма за регулирането му и преодоляването на задръстванията, но реализирането й финансово възлиза на 3 млрд. лв. Единственият транспорт, който може да работи нормално в тази обстановка е метрото.

На него се възлага голямата надеждата, че след като окончателно бъде завършено, ще поеме превоза на поне 1 млн. жители от общо двумилионния град.

Построената част от софийското метро е вече на 10 години. В момента то има 6 станции и вози 75 000 души, но метрото разрешава проблема с придвижването най-вече на хората, които се движат между центъра и жк "Люлин".

Тези, които всеки ден използват метрото, за да ходят сутрин на работа се оплакват, че то винаги е пълно и повече няма накъде . Не всички влакчета са нови и не побират 1050 души, какъвто е капацитетът на новите мотриси.

Някои от потърпевшите от ежедневната блъсканица пътници предлагат в сутрешните часове да се сгъсти интервала на движение или да има още нови влакчета.

Останалият градски транспорт - трамваи, тролеи и автобуси превозва средно 5 хил. души на час и се движи със средна скорост под 10 км/ч, което води до изнервяне на тези, които го ползват.

Невъзможността за бързо и комуникативно придвиждане в столицата, породени от натовареността на трафика и лошата инфраструктура, доведe до появата на ново интернет общество. Това са хора, които се уговарят заедно да пътуват до работното си място като използват един и същи маршрут.

Те заедно намират решение за проблемите с транспорта, но покрай това осъществяват и ценни приятелства. За да се включи човек в тази гражданска инициатива, е необходимо да се посети сайтът VozimSe.com.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Вучич готви среща на високо равнище с Русия

Вучич готви среща на високо равнище с Русия

Свят Преди 4 часа

Той подчерта, че Сърбия остава ангажирана с развитието на приятелските отношения с Русия

Нетаняху: Израел започва да преговаря за мир в Газа

Нетаняху: Израел започва да преговаря за мир в Газа

Свят Преди 4 часа

Израелската армия продължи да оказва натиск върху град Газа и днес

Създават Национален борд по водите

Създават Национален борд по водите

България Преди 7 часа

Министър Генов: За критично безводие не можем да говорим

Български шофьор с наркотици е задържан във Виена

Български шофьор с наркотици е задържан във Виена

Свят Преди 8 часа

Шофьорът е признал без колебание, че току-що е използвал устройство за употреба на крек

Полицията във Варна издирва 16-годишно момче

Полицията във Варна издирва 16-годишно момче

България Преди 8 часа

По данни на полицията, момчето няма в себе си документи за самоличност, телефон и пари

Общо 11 кмета от опозицията в Турция са в ареста

Общо 11 кмета от опозицията в Турция са в ареста

Свят Преди 8 часа

Имамоглу е считан като един от основните опоненти на президента Реджеп Тайип Ердоган

Сарафов прехвърли на НСлС разследването за инцидента с АТВ в Слънчев бряг

Сарафов прехвърли на НСлС разследването за инцидента с АТВ в Слънчев бряг

България Преди 8 часа

Предстои анализ на значителен по обем доказателствен материал

Оставиха в ареста моряка и отговорника след трагичния инцидент с дете в Несебър

Оставиха в ареста моряка и отговорника след трагичния инцидент с дете в Несебър

България Преди 8 часа

Капитанът на лодката Христо Раев е пуснат под парична гаранция от 5000 лева

Турция забрани израелските кораби в своите пристанища

Турция забрани израелските кораби в своите пристанища

Свят Преди 9 часа

Собствениците на кораби в страната трябва да подпишат декларация, в която посочват, че дейността им не е свързана с Израел

Съдят за подкуп олимпийския шампион Иван Иванов и сина му

Съдят за подкуп олимпийския шампион Иван Иванов и сина му

България Преди 9 часа

Двамата ще се изправят пред съда за поискан и получен подкуп на стойност 62 500 лева

.

Защо Донбас е така важен и за Русия, и за Украйна

Свят Преди 9 часа

Руският президент Путин иска пълния контрол над Донбас и го поставя като основно условие за прекратяването на войната в Украйна

Чийзкейк със свежи смокини, който ще ви омагьоса

Чийзкейк със свежи смокини, който ще ви омагьоса

Любопитно Преди 10 часа

Кремообразната плънка, сладостта на узрелите смокини и хрупкавата бисквитена основа се сливат в перфектна хармония

Забавят пощенските пратки за САЩ, може да ги върнат

Забавят пощенските пратки за САЩ, може да ги върнат

България Преди 10 часа

Всемирният пощенски съюз разработва решение

Почина журналистът Иван Рачев

Почина журналистът Иван Рачев

България Преди 10 часа

Той беше заместник главен редактор на вестник "Банкеръ"

Разкриха подробности за атаката с нож в София

Разкриха подробности за атаката с нож в София

България Преди 10 часа

По случая е образувано досъдебно производство