А ко се съди по показаното на модното дефиле "Mens Runway" в Ню Йорк, мъжете би трябвало да имат много свободно време, да ходят на шикозни партита и да се занимават с арт дейности, които им позволяват да носят каквото си поискат.
Широки ризи, тениски от мачкани материи, спортни пуловери и удобни обувки преобладават в ревютата на двудневното шоу, създадено специално за мъжка мода, тъй като тя по традиция остава на заден план по време на седмицата на модата в Ню Йорк през пролетта и есента.
Облеклата този път са по-леки и ежедневни, не ограничават движенията и не създават усещане за излишна строгост.
Те демонстрират начина, по който искат да изглеждат мъжете, а не начина, по който трябва да изглеждат.
В ежедневието им се налага да носят риза, костюм и вратовръзка, но поне за миг всеки мъж мечтае да изглежда и да се чувства по-лежерно, коментират експертите.
За да им осигурят нужния комфорт дизайнерите комбинират елементи от официалното и по-спортното облекло. Панталон тип "пижама" се съчетава с разхлабена папионка и палто, а риза от смокинг - със сако и шорти.
На модния подиум се забелязва нещо нетипично - дизайнерите започват да се съобразяват с икономическата стагнация. Дрехите са по-"реални", стават за носене и са най-вече продаваеми.
"Икономическата криза накара моделиерите да правят по реалистични и продаваеми дрехи", коментира Робърт Бърк от консултантската фирма "Robert Burke Associates".
"За да бъде успешна модната индустрия, тя трябва да е отражение на хората, които носят продуктите й. Това, което се продава не са ексцентричните модели, а по-небрежните, всекидневни модели", добавя Дейвид Уеолф, творчески директор на "Doneger Group".