О т началото на годината правителството в Букурещ е откупило от румънците близо 14 500 хиляди употребявани лични автомобила. В кампанията, чиято цел е да бъде намалено замърсяването на околната среда, на собствениците на всеки автомобил, произведен преди 1995 г., се плащат по 1250 долара (917 евро).
Има само едно условите - парите да бъдат използвани за купуването на нова кола, която отделя по-малко вредни емисии.
Според информация на министерството на околната среда, откакто е започнала инициативата, продажбата на нови автомобили се е увеличила с допълнителни 10%.
Средната възраст на автомобилите в Румъния е 13 години, което според местното екоминистерство е най-високата стойност е Европа.
В България, където средната възраст на автопарка със сигурност е над посочените 13 години, подобни мерки засега не се обмислят, коментира в. "24 часа".
От началото на годината се готви въвеждане на диференцирани екотакси, които да направят старите автомобили икономически по-неизгодни, но засега няма развитие по въпроса.
Старите таратайки у нас се изкупуват за 200-300 лв. от фирми, които ги разкомплектоват и използват металния скрап от тях.
Румънците отново ни изпревариха, те имат прогресивна политика, каквато имат във всички държави от ЕС, коментира председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ) Стоян Желев, цитиран от "24 часа".
По думите му у нас е важно на първо място да се признава данъчният кредит.
"Новият автомобил трябва да се третира като оборудване, като компютрите на една фирма. Дори и да не се дават преки помощи на тези, които купуват нови автомобили, както в Румъния, смятаме, че признаване на данъчния кредит на този етап ще е достатъчна мярка да се обнови парка на България", казва той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!