Операцията ще бъде последвана от съкращения на близо 6000 работни места, 4% от общия персонал.
От "Проктър енд Гембъл" обявиха, че обединението ще доведе до реализирането на 14-16 млрд. долара. икономии от мащаба, съкращенията и вътрешната реорганизация.
Новата компания ще притежава 21 марки, 16 от които са на "Проктър енд Гембъл" (праха за пране "Tide", детските пелени "Pampers", шампоаните "Pantene"), а пет - на "Жилет" (батериите "Duracell", четките за зъби "Oral-B", електрическите епилатори "Braun"), като всеки от тези продукти реализира над 1 млрд. долара годишен оборот.
И двете компании са символи на американския бизнес и са убедени, че изделията им ще се допълват взаимно на пазара, обяснява Би Би Си.
"Жилет" е основана в Бостън през 1901 г. и е най-известна с едноименните си самобръсначки, ножчета за бръснене, мъжка козметика и девиза "Gillette - the best a man can get", а най-много акции във фирмата понастоящем притежава американският милиардер Уорън Бъфет.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!