И н нес, в XXI век, едно от основните превозни средства в Индия остава рикшата - допотопно возило, задвижвано от човешка тяга. Темата на материала ни също е свързана със Страната на свещената крава и по-точно с автомобил, предлагащ малко повече комфорт от индийските рикши. Всъщност четириколесното за което иде реч, се произвежда от японската компания Suzuki, но фактът, че се сглобява в Индия, намалява доста конкурентноспособността му. Моделното му название е Alto, а вариантът, който се продава у нас, е 1.0 GL.

Компанията Suzuki представи обновената версия на Alto по време на тазгодишния Женевски автомобилен салон и само няколко месеца след това градският мъник се появи у нас. Измененията по външния вид са съвсем минимални, в сравнение с предшественика. Визията прави впечатление най-вече с променените предни светлини и различната радиаторна решетка. Формите са много леко заоблени, с което обаче едва ли е постигнат желания от компанията ефект. Два от преките конкуренти на "Рикшата" - FIAT Seicento и Daewoo Matiz (виж Алтернативи) са пипнати от корифеите на дизайна - италианците, тъй че e разбираемо защо са толкова по-стилни. Корейското автомобилче Atos меже и да не е по-красиво от Alto, но е далеч по-функционално заради по-големия си вътрешен обем. В заключение, смело може да се твърди, че новото Alto блести с всичко друго, но не и с модерен и екстравагантен дизайн.

Седнете ли зад волана на малкото Suzuki ще разберете, че и вътре картинката не е розова. Когато стане дума за комфорт се усеща, че японско-индийската симбиоза не е на нужното ниво. При движение по неравна настилка арматурното табло и сглобките направо скърцат. Това се дължи най-вече на факта, че материалите от които са изработени отделни елементи от интериора са доста евтини и респективно некачествени. Хубавото е, че воланът е снабден със сервоусилител, който значително намалява усилието при въртене на и без това лекото возило. На пръв поглед малките предни седалки изглеждат ергономични. Те наистина са удачни за кратки разстояния, но при по-дълъг път изтощават мускулите на гърба. Петата врата е голяма, а задната седалка се прибира напред. Така скромният багажен отсек може да бъде значително увеличен. Мястото за краката на пасажерите е прилично отпред, но крайно недостатъчно отзад. Един от малкото плюсове относно интериор е сравнително богатото базово оборудване за автомобил от този клас. В това отношение Alto превъзхожда преките си алтернативи. Возилото е снабдено с опции като ел.стъкла, централно заключване, имобилазер и асиметрично прибиране на задната седалка. Това обаче повишава донякъде крайната цена на автомобила.

Возията е стандартна за автомобили от този клас - твърдичко окачване и нестабилност във виражите. При по-остър десен завой, например, спът­никът на водача задължително трябва да се хване за дръжката на вратата, защото в противен случай просто полита встрани. Предвид лекото тегло на автомобила спирачките би следвало да си вършат добре работата. При спирането обаче Alto e истински неудачник - 45.7 метра спирачен път са престъпно много. Хубавото е, че при желание може да се доплати за монтиране на ABS, с което спирачният път се скъсява значително. Нестабилността на "Рикшата" се компенсира от сигурността. Каросерията е здрава, а в стандартните опции влизат две въздушни възглавници. Що се отнася до динамика и ускорение, едва ли някой очаква чудеса от двигател с работен обем 1 061 см3. Въпреки многоточковото впръскване и сравнително модерната концепция, ускорението е доста под средната граница за малолитражка. Все пак това е градска кола, предназначена не за състезатели, а за превоз от точка "А" до точка "В". Малкото двигателче е "нервно", а педалът за газта е доста информативен. Предвид малките габарити Alto e удобен за натоварения градски трафик и липсата на места за паркиране. Маневреността му на малки пространства е отлична. Най-съществения плюс на Suzuki-то е ниският разход на гориво в градски и извънградкси условия. Малко автомобили могат да се похвалят със среден разход 4.9 литра на 100 километра. Петстепенната скоростна кутия също работи добре. При движение с над 100 км/ч., наличието на пета предавка нормализира поведението на агрегата и при липса на по-силен насрещен вятър дори може да поддържа тази скорост. Моторът на Suzuki Alto има изключително ниско ниво на отделяне на вредни емисии, което обаче би могло да мотивира единствено върли при­вър­женици на опазването на околната среда.
Компанията Suzuki обикновено се слави с евтина продукция, но в конкретния случай това не е точно така. По-високата цена на новото Alto се дължи на по-богатото ниво на оборудване. Ако все пак сте решили да се ориентирате към този вариант, парите не са кой знае колко за нов автомобил, та било той и модернизирано подобие на рикша.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Свят Преди 8 часа

Нападателят е успял да избяга

,

Хърватия ще въведе нова европейска система за граничен контрол

Свят Преди 9 часа

Новата система може да забави проверките по границите

.

Двама убити и петима ранени при руски въздушен удар в Донецка област

Свят Преди 11 часа

Руските удари са нанесли щети на девет къщи - частни жилища, и една църква

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Свят Преди 11 часа

Според непотвърдени данни в митинга участват няколко хиляди души

,

Председателят на СОС: Надявам се до 10 дни да има нормализиране на кризата с боклука

България Преди 11 часа

"Кметът пое ангажимент да изготви план за излизане от тежката ситуация", подчерта Цветомир Петров

.

САЩ няма да разполага американски войски в Газа

Свят Преди 11 часа

Това заяви главнокомандващият адмирал Брад Купър

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Любопитно Преди 12 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Свят Преди 12 часа

Турският лидер подчерта, че след споразумението за прекратяване на огъня „не трябва да има връщане назад“

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Свят Преди 13 часа

Последните твърдения в социалните медии предизвикаха безпокойство, че емблематичната Айфелова кула в Париж е планирана за събаряне през 2026 г.

,

„Китай не се страхува“: жителите на Пекин отхвърлят заплахата от мита на Тръмп

Свят Преди 13 часа

В петък американският президент внезапно обяви, че САЩ ще наложат допълнителни 100% мита върху целия китайски внос от 1 ноември „или по-рано“

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

Свят Преди 14 часа

Това съобщи ръководителят на канцеларията на украинския президент

,

„Ние не мълчим“: Протести в страната срещу насилието над деца

България Преди 14 часа

Протестиращите пред Съдебната палата носеха плакати с надписи „Учителят трябва да възпитава, не да травмира“ и „Насилието днес води до насилие утре“

,

Испания под вода: Армията се включи в спасителните операции след проливните дъждове

Свят Преди 14 часа

Над 300 сигнала за помощ само от един град, пътища край лагуната Мар Менор са затворени

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

Свят Преди 14 часа

Това беше изтъкнато в изявление на британския министър на отбраната Джон Хили

,

Норвежкият Нобелов институт разследва изтичане на информация

Свят Преди 14 часа

Вчера наградата беше присъдена на венецуелската опозиционна лидерка Мария Корина Мачадо