И н нес, в XXI век, едно от основните превозни средства в Индия остава рикшата - допотопно возило, задвижвано от човешка тяга. Темата на материала ни също е свързана със Страната на свещената крава и по-точно с автомобил, предлагащ малко повече комфорт от индийските рикши. Всъщност четириколесното за което иде реч, се произвежда от японската компания Suzuki, но фактът, че се сглобява в Индия, намалява доста конкурентноспособността му. Моделното му название е Alto, а вариантът, който се продава у нас, е 1.0 GL.

Компанията Suzuki представи обновената версия на Alto по време на тазгодишния Женевски автомобилен салон и само няколко месеца след това градският мъник се появи у нас. Измененията по външния вид са съвсем минимални, в сравнение с предшественика. Визията прави впечатление най-вече с променените предни светлини и различната радиаторна решетка. Формите са много леко заоблени, с което обаче едва ли е постигнат желания от компанията ефект. Два от преките конкуренти на "Рикшата" - FIAT Seicento и Daewoo Matiz (виж Алтернативи) са пипнати от корифеите на дизайна - италианците, тъй че e разбираемо защо са толкова по-стилни. Корейското автомобилче Atos меже и да не е по-красиво от Alto, но е далеч по-функционално заради по-големия си вътрешен обем. В заключение, смело може да се твърди, че новото Alto блести с всичко друго, но не и с модерен и екстравагантен дизайн.

Седнете ли зад волана на малкото Suzuki ще разберете, че и вътре картинката не е розова. Когато стане дума за комфорт се усеща, че японско-индийската симбиоза не е на нужното ниво. При движение по неравна настилка арматурното табло и сглобките направо скърцат. Това се дължи най-вече на факта, че материалите от които са изработени отделни елементи от интериора са доста евтини и респективно некачествени. Хубавото е, че воланът е снабден със сервоусилител, който значително намалява усилието при въртене на и без това лекото возило. На пръв поглед малките предни седалки изглеждат ергономични. Те наистина са удачни за кратки разстояния, но при по-дълъг път изтощават мускулите на гърба. Петата врата е голяма, а задната седалка се прибира напред. Така скромният багажен отсек може да бъде значително увеличен. Мястото за краката на пасажерите е прилично отпред, но крайно недостатъчно отзад. Един от малкото плюсове относно интериор е сравнително богатото базово оборудване за автомобил от този клас. В това отношение Alto превъзхожда преките си алтернативи. Возилото е снабдено с опции като ел.стъкла, централно заключване, имобилазер и асиметрично прибиране на задната седалка. Това обаче повишава донякъде крайната цена на автомобила.

Возията е стандартна за автомобили от този клас - твърдичко окачване и нестабилност във виражите. При по-остър десен завой, например, спът­никът на водача задължително трябва да се хване за дръжката на вратата, защото в противен случай просто полита встрани. Предвид лекото тегло на автомобила спирачките би следвало да си вършат добре работата. При спирането обаче Alto e истински неудачник - 45.7 метра спирачен път са престъпно много. Хубавото е, че при желание може да се доплати за монтиране на ABS, с което спирачният път се скъсява значително. Нестабилността на "Рикшата" се компенсира от сигурността. Каросерията е здрава, а в стандартните опции влизат две въздушни възглавници. Що се отнася до динамика и ускорение, едва ли някой очаква чудеса от двигател с работен обем 1 061 см3. Въпреки многоточковото впръскване и сравнително модерната концепция, ускорението е доста под средната граница за малолитражка. Все пак това е градска кола, предназначена не за състезатели, а за превоз от точка "А" до точка "В". Малкото двигателче е "нервно", а педалът за газта е доста информативен. Предвид малките габарити Alto e удобен за натоварения градски трафик и липсата на места за паркиране. Маневреността му на малки пространства е отлична. Най-съществения плюс на Suzuki-то е ниският разход на гориво в градски и извънградкси условия. Малко автомобили могат да се похвалят със среден разход 4.9 литра на 100 километра. Петстепенната скоростна кутия също работи добре. При движение с над 100 км/ч., наличието на пета предавка нормализира поведението на агрегата и при липса на по-силен насрещен вятър дори може да поддържа тази скорост. Моторът на Suzuki Alto има изключително ниско ниво на отделяне на вредни емисии, което обаче би могло да мотивира единствено върли при­вър­женици на опазването на околната среда.
Компанията Suzuki обикновено се слави с евтина продукция, но в конкретния случай това не е точно така. По-високата цена на новото Alto се дължи на по-богатото ниво на оборудване. Ако все пак сте решили да се ориентирате към този вариант, парите не са кой знае колко за нов автомобил, та било той и модернизирано подобие на рикша.
- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Свят Преди 7 часа

По думите му, Русия действа "цинично", нанасяйки удари по Украйна по време на мирните преговори

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Свят Преди 8 часа

Той взе участие по видеоконферентна връзка в среща с лидерите от „Коалицията на желаещите“

<p>Доналд Тръмп: Съвсем близо сме</p>

Доналд Тръмп за края на войната в Украйна: Съвсем близо сме

Свят Преди 9 часа

Той присъства на събитие в Белия дом

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Свят Преди 9 часа

69-годишният Федун стана един от най-богатите хора в Русия по време на хаотичната приватизация през 90-те години на миналия век

<p>Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията</p>

Румен Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията

Свят Преди 10 часа

Радев се срещна с председателя на Федералния конституционен съд на Федерална република Германия

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Свят Преди 10 часа

Статкевич беше част от група от 52 политически затворници, освободени на 11 септември след преговори с Вашингтон

<p>Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център&nbsp;</p>

Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център за Газа

Свят Преди 10 часа

Мобилната клиника ще влезе в Газа веднага щом е възможно, каза на пресконференция генералният секретар на "Каритас" Алистър Дътън

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

България Преди 10 часа

Протестът беше организиран от колектив "Феминистки мобилизации" по повод Международния ден за елиминиране на насилието над жени

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Свят Преди 10 часа

"Украйна имаше своя опит с неспазени обещания при поредицата руски агресии, затова солидните гаранции са необходимост", подчерта Макрон

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Свят Преди 11 часа

Над 70 хил. са установените нарушения от началото на годината до края на октомври по пътищата в област Шумен

<p>Бюджет 2026: ЕК вижда риск за България</p>

ЕК предупреди за риск от несъответствие на бюджетните планове на България за 2026 г. с фискалните изисквания на ЕС

Свят Преди 11 часа

От 2024 г. всяка страна трябва да подготвя многогодишен фискален план с определена траектория на разходите

<p>Нови арести за&nbsp;обира на века в Лувъра</p>

Нови арести за обира на века в Лувъра, още четирима са задържани

Свят Преди 11 часа

Всички задържани са от парижкия регион

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Свят Преди 12 часа

Стремежът Тръмп да спре бързо кръвопролитието заслужава поощрение, но във всички "спрени" от него конфликти до момента не са засегнати техните основни причини, каза Лавров

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Преди 12 часа

Как автоматизираните доставки променят ежедневието ни – повече време, по-малко стрес

Почина младежът, наръган с нож в София

Почина младежът, наръган с нож в София

България Преди 12 часа

По случая са арестувани трима украински граждани

<p>Кога ще чуем първите коментари на ЕС за мирните усилия в Украйна</p>

Първи реакции от външните министри на ЕС за усилията за мир в Украйна - кога да ги очакваме

Свят Преди 12 часа

Министрите ще разговарят за последните положителни развития след консултациите между страните от Г-20