И н нес, в XXI век, едно от основните превозни средства в Индия остава рикшата - допотопно возило, задвижвано от човешка тяга. Темата на материала ни също е свързана със Страната на свещената крава и по-точно с автомобил, предлагащ малко повече комфорт от индийските рикши. Всъщност четириколесното за което иде реч, се произвежда от японската компания Suzuki, но фактът, че се сглобява в Индия, намалява доста конкурентноспособността му. Моделното му название е Alto, а вариантът, който се продава у нас, е 1.0 GL.

Компанията Suzuki представи обновената версия на Alto по време на тазгодишния Женевски автомобилен салон и само няколко месеца след това градският мъник се появи у нас. Измененията по външния вид са съвсем минимални, в сравнение с предшественика. Визията прави впечатление най-вече с променените предни светлини и различната радиаторна решетка. Формите са много леко заоблени, с което обаче едва ли е постигнат желания от компанията ефект. Два от преките конкуренти на "Рикшата" - FIAT Seicento и Daewoo Matiz (виж Алтернативи) са пипнати от корифеите на дизайна - италианците, тъй че e разбираемо защо са толкова по-стилни. Корейското автомобилче Atos меже и да не е по-красиво от Alto, но е далеч по-функционално заради по-големия си вътрешен обем. В заключение, смело може да се твърди, че новото Alto блести с всичко друго, но не и с модерен и екстравагантен дизайн.

Седнете ли зад волана на малкото Suzuki ще разберете, че и вътре картинката не е розова. Когато стане дума за комфорт се усеща, че японско-индийската симбиоза не е на нужното ниво. При движение по неравна настилка арматурното табло и сглобките направо скърцат. Това се дължи най-вече на факта, че материалите от които са изработени отделни елементи от интериора са доста евтини и респективно некачествени. Хубавото е, че воланът е снабден със сервоусилител, който значително намалява усилието при въртене на и без това лекото возило. На пръв поглед малките предни седалки изглеждат ергономични. Те наистина са удачни за кратки разстояния, но при по-дълъг път изтощават мускулите на гърба. Петата врата е голяма, а задната седалка се прибира напред. Така скромният багажен отсек може да бъде значително увеличен. Мястото за краката на пасажерите е прилично отпред, но крайно недостатъчно отзад. Един от малкото плюсове относно интериор е сравнително богатото базово оборудване за автомобил от този клас. В това отношение Alto превъзхожда преките си алтернативи. Возилото е снабдено с опции като ел.стъкла, централно заключване, имобилазер и асиметрично прибиране на задната седалка. Това обаче повишава донякъде крайната цена на автомобила.

Возията е стандартна за автомобили от този клас - твърдичко окачване и нестабилност във виражите. При по-остър десен завой, например, спът­никът на водача задължително трябва да се хване за дръжката на вратата, защото в противен случай просто полита встрани. Предвид лекото тегло на автомобила спирачките би следвало да си вършат добре работата. При спирането обаче Alto e истински неудачник - 45.7 метра спирачен път са престъпно много. Хубавото е, че при желание може да се доплати за монтиране на ABS, с което спирачният път се скъсява значително. Нестабилността на "Рикшата" се компенсира от сигурността. Каросерията е здрава, а в стандартните опции влизат две въздушни възглавници. Що се отнася до динамика и ускорение, едва ли някой очаква чудеса от двигател с работен обем 1 061 см3. Въпреки многоточковото впръскване и сравнително модерната концепция, ускорението е доста под средната граница за малолитражка. Все пак това е градска кола, предназначена не за състезатели, а за превоз от точка "А" до точка "В". Малкото двигателче е "нервно", а педалът за газта е доста информативен. Предвид малките габарити Alto e удобен за натоварения градски трафик и липсата на места за паркиране. Маневреността му на малки пространства е отлична. Най-съществения плюс на Suzuki-то е ниският разход на гориво в градски и извънградкси условия. Малко автомобили могат да се похвалят със среден разход 4.9 литра на 100 километра. Петстепенната скоростна кутия също работи добре. При движение с над 100 км/ч., наличието на пета предавка нормализира поведението на агрегата и при липса на по-силен насрещен вятър дори може да поддържа тази скорост. Моторът на Suzuki Alto има изключително ниско ниво на отделяне на вредни емисии, което обаче би могло да мотивира единствено върли при­вър­женици на опазването на околната среда.
Компанията Suzuki обикновено се слави с евтина продукция, но в конкретния случай това не е точно така. По-високата цена на новото Alto се дължи на по-богатото ниво на оборудване. Ако все пак сте решили да се ориентирате към този вариант, парите не са кой знае колко за нов автомобил, та било той и модернизирано подобие на рикша.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

България Преди 54 минути

Според съда съществува опасност да се укрие или извърши друго престъпление

БНБ отговори на въпросите за еврото

БНБ отговори на въпросите за еврото

България Преди 1 час

Дизайнът на евромонетите с българска национална страна е одобрен

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

България Преди 2 часа

По случая е образувана проверка и е съставен констативен протокол

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Свят Преди 2 часа

Потребители публикуват кратки видеа, в които "не казват за кого ще гласуват", а на заден план се чува песента "Доведи конете, Симионе"

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

България Преди 3 часа

Бившият конституционен съдия Константин Пенчев е предложен за негов заместник

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

България Преди 3 часа

До тук се стигна след напрежението снощи в Хасково

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

Свят Преди 3 часа

Невероятно е, че зашеметяващите загуби на хора и оборудване все още не са спрели руската армия

<p>Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение&nbsp;</p>

Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение от 1,74 по скалата на Рихтер

Любопитно Преди 3 часа

Не само феновете на Тейлър Суифт могат да предизвикват миниземетресение, доказаха учени

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Любопитно Преди 3 часа

Международната обстановка допълнително се нагнетява и от митническата политика на Тръмп

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

Свят Преди 3 часа

Сред тях са четирима независими и седем, издигнати от партии

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 3 часа

Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" работи съгласно графика за електропроизводство

Задържаха за 24 часа баща, ударил двете си деца

Задържаха за 24 часа баща, ударил двете си деца

Свят Преди 4 часа

По случая е образувано досъдебно производство

<p>Съперничещи си лагери в битката за нов папа</p>

Кардиналите на кръстопът: Какво следва след смъртта на папа Франциск

Свят Преди 4 часа

Подробности четете в следващите редове

<p>Глобиха TikTok с 530 милиона евро</p>

TikTok е глобен с 530 милиона евро за нарушение на лични данни

Свят Преди 4 часа

На TikTok е разпоредено да приведе дейността си в съответствие с регламента в срок от шест месеца

<p>Обявиха АзГ за крайнодясна екстремистка организация&nbsp;</p>

Германската разузнавателна служба обяви АзГ за крайнодясна екстремистка организация

Свят Преди 4 часа

Шолц призова към предпазливост по отношение на евентуална забрана на АзГ