"Мека-Кола" цели да осигури на мюсюлманите алтернатива на американските напитки "Кока-Кола" и "Пепси-Кола". На етикета й буквите са бели на червен фон. Тук обаче приликата свършва. Новата напитка съдържа мощен политически призив, като определен процент от печалбите от продажбите отиват за благотворителност в Палестинските територии.
Създателят на "Мека-Кола" Тауфик Матлути казва, че предлага на всеки, закупил напитката, шанса да демонстрира несъгласието си с американската външна политика и подкрепата, която Вашингтон оказва на Израел.
"Нашата мишена са американската външна политика и администрация и това е само началото", заканва се Тауфик Матлути. Според него много други марки на различни стоки настъпват и това ще се превърне в публична акция срещу двойните стандарти, прилагани от американската администрация.
След "Meка-Кола" ще дойде "Халал Фрайд Чикън" и много други. Засега Матлути се радва на приключването на сделката, която ще осигури на неговата газирана напитка опора в Близкия изток. След европейския опит той ще постави началото на нова търговска експанзия. Преди две седмици "Мека-Кола" стартира продажби във Великобритания. Продадени са вече 300 000 литра.