14 млн. души редовно играят онлайн игри в Китай, сочат данните на китайската държавната агенция Ксинхуа, цитирани от Investor.bg.
IT секторът в Китай се развива с бързи темпове, като едни от най-големите интернет портали в Китай, Sina.com и NetEase - и двата листвани на борсата в САЩ, също спомагат за разпространението на онлайн игрите, заедно с местни производители като шанхайската компанията за видеоигри Shanda.
Страхът от пиратството засега контролира китайския пазар, на който най-популярни са мултиплеърните игри за персонални компютри. Именно заплахата от пиратство за момента държи вън от Китай гигантите в производството на конзоли за видеоигри Nintendo и Sony, въпреки че се внасят единични бройки от частни лица.
Nintendo наскоро пусна китайска версия на своята конзола GameCube, но все още японската компания, заедно със Sony и Microsoft са предпазливи по отношение на китайския пазар.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!