П оредната игра от известната поредица "Need for Speed" - "Need for Speed Carbon", ще предлага на геймърите не само множество визуални и звукови ефекти, но и динамична реклама.
Когато геймърът преминава с управляваната от него кола покрай билбордове или крайпътни банери, на тях ще може да види рекламни послания на различни марки, които с времето ще се сменят.
Рекламите в играта ще включват както статични картинки и надписи, така и кратки филмчета, прожектирани по крайпътните билбордове.
Експертите очакват големите компании да проявят интерес към рекламата на продукти от най-различно естество - предстоящи премиерни филми, нови модели коли, енергийни напитки и много други.
Досега нерядко видеоигрите са предоставяли възможности за реклама. Новото в случая е, че рекламите няма да бъдат фиксирани предварително и след пускането на играта ще могат да бъдат променяни.
За да се редуват емблемите и продуктите на различни компании, ще се изисква единствено интернет връзка, или съответно услугата Xbox Live на "Майкрософт".
Създателите на "Need for Speed" от "Електроник артс" обявиха, че предвиждат включване на подобен вид динамична реклама в голяма част от забавния софтуер, който разработват.
След сделка с "IGA Worldwide" стана ясно, че в дългоочакваната "Battlefield 2142" също ще се срещат имената на големи търговски компании.
Нововъведенията при видеоигрите са резултат от стремежа на големите рекламодатели да привлекат вниманието на младата аудитория, обясняват експертите.
Последните проучвания показват, че хората от 18- до 34-годишна възраст прекарват значително повече време пред компютъра, отколкото пред телевизионния екран. В настоящите проекти рекламните послания ще са насочени именно към тях.
Специалистите прогнозират много нови възможности, които тепърва ще се предлагат от развлекателния софтуер.
Една от тях, която ще се осъществи с пускането на пазара на "Need for Speed Carbon", е възможността за таргетирана реклама.
Тя ще се пуска само в определени страни и региони или в определено време, с цел постигането на по-висока ефективност.