0

Бойко Борисов: Задължителен е строг контрол при ремонтите

В областта на транспорта и транспортната инфраструктура ще работя за следните приоритети:

Транспорт и организация на движението

Строг контрол на дейността на външните оператори при експлоатацията на маршрутни линии по отношение на спазване на Закона за движение по пътищата, осигуряване на здрави и технически изправни коли.

Развитие на автогара "Север"; търсене на стратегически инвеститор за реализиране на автогара "Изток", за която има издадена виза за строеж.

Подобряване на дейността на общинските фирми, предприятия и звена, които работят в областта на пътната сигнализация, пътни знаци и парапетни ограждения. Контрол върху дейността на фирмите за използването на качествени материали и спазване на технологичния процес за постигане на трайни и качествени резултати. Търсене на допълнителни финансови средства за подобряване на пътната сигнализация и изграждането на нови светофарни уредби; обособяване на велоалеи със собствена маркировка, където е възможно.

Въвеждане на координирано управление на транспортните потоци по първостепенната улична мрежа с автоматизирана система за известяване в случаи на задръствания и натоварено движение.

Оптимизация на транспортната задача и дейността на различните видове транспорт в рамките на градския транспорт на столицата - премахване на дублиращи се линии.

Изграждането на вътрешнокомплексов довеждащ транспорт в районите, които имат метро.

За да се подобри организацията на движението, ще се даде предимство на еднопосочните улици. Целта е да се подобри проходимостта на улиците и да се намалят транспортните произшествия.

Улична мрежа

Задължително е да има строг контрол на строително-ремонтните дейности: за използване на качествени материали, за спазване на технологиите, за гаранции от страна на фирмите изпълнителки в случай на констатирани нередности и бърза амортизация. Задължително е да има и строг финансов контрол при ремонт на уличните трасета. Печално известен е примерът с ремонта на бул. "Витоша", при който средствата, които се представят като реално усвоени, се оказват два пъти повече от предварително планираните.

Спиране на строителството в непосредствена близост до околовръстното шосе и ревизия на книжата на съществуващите и строящите се сгради.

Съвместно с държавата в лицето на министъра на регионалното развитие и благоустройството, Изпълнителна агенция "Пътища" и областния управител на София да се търси спешно решение на проблема с околовръстния път на столицата - възможности за финансиране и реализация на проекта по разширението му.

Паркиране

В момента в София се движат над 650 хил. леки автомобила. Колите паркират хаотично, тъй като няма ясни правила, както и сериозни и системни санкции. Какво е необходимо да се предприеме спешно:

Преразглеждане на всички приети програми, стратегии и други документи за паркирането. Строг контрол на дейността на фирма "Паркинги и гаражи" - по отношение на синята зона; експлоатацията на съществуващите общински паркинги; разходване на средства; модернизация на паркингите и възможности за изграждане на нови.

Съвместно с органите на СДВР и КАТ - стриктно спазване на правилата за движение, спиране и паркиране в центъра, по основни булеварди и улици с градски транспорт.

Милен Велчев: Надлези и подлези на възловите кръстовища

Основният проблем в движението на София е паркирането, особено в центъра. Затова веднага ще стартирам програма за изграждането на подземни паркинги в центъра на местата, където това е възможно, както и на надземни паркинги. Ще се прилагат модерни методи на партньорство с частни инвеститори, избрани чрез публичен международен конкурс.

Конкретни стъпки към формиране на по-добра организация на движението в столицата са:

Създаване на звездообразно обвързване на градския транспорт на принципа Център - периферия с цел захранване на крайградските райони с редовен транспорт и разтоварване на центъра от лични автомобили.

В центъра да остане само електротранспорт (трамвай, тролей, метро) за сметка на крайградски транспорт - автобусен.

Създаване на 4 лъча без регулиране на трафика със светофари (изграждане на къси надлези и подлези). Възловите кръстовища да станат безконфликтни.

Свързване на регионалната транспортна мрежа с градската.

Закупуване на елмо-триси с жп междурелсие и използване на съществуващата жп мрежа около София.

Свързване на централните жп гара и автогара с летище София.

Въвеждане на автоматизирана система за управление на светофарите в центъра (бързо пренастройване в зависимост от конкретната ситуация -масови и спортни мероприятия и др.).

Разширяване обхвата на синята зона (вкл. и малките улици в центъра).

Тотален контрол и целево заделяне на средства в специална сметка с цел финансиране на проекти за създаване на нови паркоместа.

Татяна Дончева: Ще защитавам общинските, а не групови интереси

Дупките и в прекия, и в преносния смисъл в организацията на транспорта в София са изключително много. В основата им са липсата на перспективност и воля за решаване на проблемите от страна на досегашния кмет и дясното мнозинство в Столичния общински съвет.

На първо място е необходима цялостна стратегия за организация на транспорта в столицата:

Изнасяне на част от движението на транспортни средства от центъра и на тежките машини - от натоварените артерии на града.

Изработване на нова схема на организация на маршрутите на масовия градски транспорт. Вече работи метрото от Люлин до центъра, а няма никаква промяна на градския транспорт.

Разширяване на пропускателната способност чрез автоматизирана система за управление на движението, еднопосочно движение, пресичане на две и повече нива.

Реконструкция на околовръстния път и довеждащите транспортни артерии.

Ускоряване на изграждането на метрото, привличане на допълнителни ресурси за тази цел, включително и участие на държавата в този процес.

Нов подход е необходим за поддържане на уличната мрежа. Досегашният беше насочен към осигуряване на публичните изяви на кмета.

Предлагам работеща промяна. На първо време трябва да се "спаси положението с многото дупки. С бюджета на общината да се гарантира значително по-сериозна сума за тази дейност, а с прозрачни търгове и конкурси да се осигури ремонт с много по-дълъг гаранционен таван, а не интереси срок. И на второ място - да се премине към поетапно цялостно оправяне на улиците в града ни.

Необходимо е да се създаде общинска структура, имаща за ангажимент поддържане на уличната инфраструктура.

Проблемът с паркирането в София не се решава, тъй като се защитават групови, а не общински интереси. Общината може да използва своите ресурси за привличане на инвестиции за изграждане на многоетажни подземни и надземни паркинги и да поставя по-високи изисквания към новите строежи за осигуряване на повече паркоместа в тях.

Венцеслав Димитров: Дупките могат да се пълнят за половин мандат

От транспортните проблеми за мен най-важни са дупките по улиците. Те са, които изнервят хиляди софиянци и ги карат да се чудят какво прави кметът.

Дупките могат да се оправят в рамките на половината мандат, като се изведат на една от приоритетните позиции в общинския бюджет. Трябват само още няколко милиона към сега отделяните средства и целенасочена политика -преди всичко контрол върху изразходваните средства и тези, които се разпореждат с тях -районните кметове. Сега една голяма част от парите се "утаяват" незнайно къде.

Да се оповестява кои улици кога ще се поправят, за да се подготвят гражданите да си вдигнат колите и това да става няколко седмици предварително.

Да се завишат значително глобите и санкциите за всички, които създават дупките -строители, ВиК, БТК, "Топлофикация" и др., а фирмите изпълнители да носят отговорност за ремонта.

Движението и задръстванията са най-трудният за решаване проблем.

Общественият транспорт да се развива с приоритет на метрото и електрическата тяга, която има десетилетни традиции в София, за сметка на ограничаването на автобусите.

Да се увеличат еднопосочните улици при изработването на концепции съвместно с КАТ не само за центъра, но и за натоварените улици в кварталите.

Да се отстранят от центъра хилядите коли,които не са в движение, под заплахата на сериозни санкции. Отказ от "паяци"и скоби, като глобите се плащат в общината.

Строителство на многоетажни паркинги в центъра.

Разширяване на околовръстния път - най-напред на южната му дъга като за целта се търсят средства от държавата, тя трябва да поеме своята отговорност.

По "Евлоги Георгиев" и "Сливница" да се премине към безконфликтно движение.

В никакъв случай да не се закрива Централна гара. Такава има във всички европейски градове.

Общинската фирма "Паркинги и гаражи", превърнала се в символ на корупцията, да стане важен източник на приходи за общината, а не за някои хора.

Светослав Гаврийски: Нов асфалт изцяло, не кърпене на парче

Ще извърша пълна оценка на състоянието на уличната мрежа и необходимите средства за възстановяването й. Ще прекратя работата "на парче" и ще създам публична тригодишна инвестиционна програма с конкретни обекти и график за изпълнение.

Ще премина от кърпене на дупки към цялостно асфалтиране на улици и цели квартали при завършена подземна инфраструктура. Инвестиционната програма и Графикът за асфалтиране ще обсъдя с гражданите на София и бизнеса.

Ще ускоря свързването на улиците от т.нар. вътрешни рингове в единни трасета с цел облекчаване на центъра.

Незабавен старт на изгрждането на южната дъга от околовръстния път и реконструкция на бул. "Тодор Каблешков".

Ще гарантирам годишните разходи на общината и на компанията за градски транспорт да станат публични. В това число разходите за картите за пъ туване, възнаграждения на ръководството, издръжката на дейността, инвестициите, договорите за реклама.

Ще настоявам дружества с общинско участие за транспорт, топлоснабдяване и водоснабдяване публично да представят 3-годишни бизнес планове за цените на услугите и инвестициите. Представителите на общината в тях публично ще се отчитат за дейността си.

Ще оповестя публично условията на договора за десетгодишно поддържане на светофарите и пътната маркировка в София между Столичната община и частния холдинг "Пътища". Ще проверя законосъобразността и начина му на изпълнение.

Минко Герджиков: Веднага почвам подземни паркинги с 2500 места

През последните 4 г. автомобилите в София са нараснали от 300 000 до 800 000, а уличната мрежа, като изключим построените през последните 5-6 г. булеварди, е на повече от три десетилетия.

Програмата ми за управление на София предвижда строителство на нови булеварди и реконструкция на старите.

Изкърпването на улиците не е достатъчно ефективно и ще бъде заменено с преасфалтиране. Предлагам това да се извършва по т.нар. лек тип рехабилитация, приложен при обновяване на уличната мрежа в Прага, Братислава и по ул. "Г. С. Раковски" в София. Методът дава 15 г. гаранция. Той е 4-5 пъти по-евтин от основните ремонти и се изпълнява за далеч по-кратко време.

Още през 2006 г. ще почнем обновление по тази технология, като сред първите ще бъдат бул. "Цариградско шосе", бул. "Сливница", бул. "Драган Цанков".

Преди преасфалтирането ще изисквам от "Топлофикация", "Софийска вода", БТК и осветлението да са свършили с ремонтите. Такива по преасфалтирани улици ще има само в аварийни ситуации срещу депозит в общината, с който ще се гарантира качественото възстановяване на улиците.

Още тази година ще изградим пътната връзка ул. "Габрово" - ул. "Скопие" между бул. "К. Величков" и надлез "Надежда".

До края на месеца ще започнем реконструкцията на ул. "Опълченска" от бул. "Мария Луиза" до бул. "Сливница", бул. "П. Владигеров" от жк Обеля до жк Люлин.

Имаме проектна готовност за строителството на пробивите "Д. Николаев", "Пенчо Славейков" и бул." Т. Каблешков" и работни проекти и за южната дъга на околовръстното.

Ще настоявам пред държавата строителството да започне още през 2006 г.

Едновременно с изграждането на метрото от "Интерпред" до Младост ще изградим бул. "Пловдивско поле", който заедно с бул. "Др. Цанков" ще осигури равностойна на бул. "Цариградско шосе" връзка на жк Младост с центъра.

Вече се привършват устройствените планове за строителство на четири подземни паркинга в центъра - два на пл. "Батенберг" и по един на пл. "Ал. Невски" и пред хотел "Радисън" с капацитет 2500 места. До края на годината ще проведем конкурсите за изпълнител.

Проучват се възможностите за изграждане на подземни паркинги под големите булеварди в центъра на града - "В. Левски", "Евлоги Георгиев", както и наземни върху коритата на реките с над 3000 места.

Вече продължаваме метрото от "Интерпред" към Младост, по мое предложение вече има и проект за него в участъка от Младост към Дружба и летището.

Ще продължи подмяната на превозните средства на градския транспорт, разширението на GPS системата за диспечерски контрол и внедряването на електронна билетна система.

За да намалеят отровните вещества във въздуха, ще продължи модернизацията на автобусния парк с газови уредби на метан. Ще осигурим удобни довеждащи връзки до метрото.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 3 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 3 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 6 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 6 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 7 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 7 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 8 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 8 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 8 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 9 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 9 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 9 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 9 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 9 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 10 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове