М ая Герасимова е "Бранд мениджър на годината" 2005 (BrandManagerBG.com). Тя спечели приза за въвеждането на пазара на новата марка кренвирши "Леки".

- Г-жо Герасимова, какъв смисъл влагате в определението "бранд мениджър"?

- Бранд мениджърът е човекът, който е отговорен за цялостното лансиране и развитие на една марка, като се започне със създаването на продукта, ценовото му позициониране, дистрибуционната стратегия, която трябва да се използва за въвеждането му на пазара, и комуникацията.

Много често външните наблюдатели предполагат, че комуникацията е най-важната част от работата на бранд мениджърите. Нашите потребители виждат клиповете, рекламните материали, промоциите.

Но за мен еднакво важни са и комуникацията, и създаването на самия продукт. Защото ако потребителят не харесва продукта, каквито и атрактивни рекламни послания да се направят, той няма да бъде интересен. Това е най-валидно за продукти от бързооборотния сектор, каквито ние предлагаме.

- Какви качества изисква тази професия?

- Всяка мениджърска професия освен креативност, познаване на продукта и пазара изисква работа в екип. И аз с гордост мога да заявя, че успехът на марката "Леки" не е само мой личен успех, а на целия екип на отдел "Маркетинг".

Ние сме по-интересно организирани, защото имаме собствен креативен отдел. Авторът на всички клипове е член на екипа на компанията - това е нашият креативен директор Генчо Генчев. Имаме дизайнерско студио и мениджър, който се занимава с всички промоции.

- В конкурса участвахте в категорията "Въвеждане на нова марка на пазара". Кои са основните моменти в такъв тип кампания?

- При въвеждането на нов продукт много важна част са проучванията. Ние бяхме направили проучвания в няколко аспекта. Едните ни дадоха точната рецептура на кренвиршите, тъй като в България този пазар е много различен в регионален аспект.

В различните региони потребителите имат различни предпочитания за вкус, опушеност, цвят на продукта. А ние искахме да създадем продукт, който да бъде масов, достъпен и разпространяван в цялата страна.

Направихме доста продуктови тестове в различни точки на страната. Едва когато те ни показаха категорично предпочитание за нашия продукт пред тези на основните конкуренти, утвърдихме окончателната рецептура на продукта.

Следващото проучване беше как да позиционираме ценово марката. Избрахме 4 лв. за килограм като цена, която е в средния сегмент - нито е достатъчно висока, за да се смята продуктът за елитен, нито е ниска, предизвикваща съмнения за качеството.

Сложихме тази цена върху всяка опаковка. Ние сме първите и засега единствените, които си позволиха да поставят цена на всеки кренвирш. Това беше истинско предизвикателство.

- Значи поставяте на първо място проучванията?

- Първо са проучванията. Второ, когато се въвежда нов вид послание на пазара, както беше нашето, с носталгията по отминалите времена, винаги има риск, каквито и проучвания да си направил.

Въпреки че имаше и негативни прогнози, при нас това послание се оказа изключително печелившо. Когато се започне с лансирането на една марка от нулата, рискът винаги е много голям.

- Какви цели си поставихте при въвеждането на марката "Леки"?

- Бяхме си поставили задача в рамките на една година да заемем лидерски позиции в пазара на кренвирши и да завоюваме минимум 25% пазарен дял. Според проучванията на "Галъп" имаме 48% пазарен дял към юли.

- Защо решихте да заложите на емоцията?

- Потребителят непрекъснато е бомбардиран с реклами за качество. Затова решихме, че трябва да заложим на нещо коренно различно. Рекламата трябваше да се отличи и да докосне тънки струни в душата на всеки потребител, а не да го атакува.

- Погледът ви върху маркетинга в България?

- Двигателят на маркетинга е българският потребител. У нас пазарът е много по-динамичен от западните. Там потребителите са затрупани с марки и се правят много по-малко усилия за въвеждането на нови.

Докато

българският потребител все още се лута в многообразието

от търговски марки, което прави самия процес на налагане на нова марка по-сложен.

Ние можем да се базираме на по-кратки изследвания във времето, но от друга страна, този пазар дава възможност на марки, създадени от нулата, като например "Леки", да постигнат успех.

Не бих казала, че маркетингът в компаниите, опериращи в България, е на по-ниско ниво от този в западните.

Мая Герасимова е завършила биотехнологии и Международни икономически отношения (МИО). Има сертификат по мениджмънт от лондонския "Open University".

В областта на маркетинга и продажбите работи от 1992 г., с първи стъпки в козметиката и специфичния пазар на етеричните масла - в "Българска роза Севтополис" гр. Казанлък.

Работила е в "Нестле" и "Данон". От близо две години е част от маркетинг екипа на "Белла Хранителна индустрия".

Мъж към жена си: – Колко време ти трябва да се приготвиш? – Само пет минути! – Това е добре. – ...След като сиизм ия…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Скръб и бюрокрация: Семейство не може да погребе близка, убита в Украйна</p>

Агония за семейството на хуманитарен работник, убит при руски удар с дрон

Свят Преди 7 минути

Има "достатъчно доказателства", за да се потвърди смъртта на Льюис Марфи

Мъжете с тези професии са по-склонни да изневерят

Мъжете с тези професии са по-склонни да изневерят

Любопитно Преди 9 минути

Професионалният статус и заетостта могат да бъдат фактори, които определят склонността на мъжете към изневяра, показва проучване на Института за семейни изследвания

Изграждат нова детска градина и зелен парк в район „Изгрев“ в София

Изграждат нова детска градина и зелен парк в район „Изгрев“ в София

България Преди 42 минути

Столичната община има срок от пет години за реализация на проектите

<p>От хороскопа до Холивуд: Девите сред звездите</p>

От хороскопа до Холивуд: Девите сред звездите

Любопитно Преди 53 минути

Умението им да съчетават разум и чувствителност ги прави едни от най-надеждните и ценени приятели и партньори в зодиака

<p>Човекът зад &quot;Бийтълс&quot;</p>

Човекът зад "Бийтълс" - Брайън Епщайн

Любопитно Преди 1 час

Епщайн изиграва ключова роля в издигането на групата – от свирене по малки ливърпулски клубове до статута на най-голямата банда в света

<p>Гърция предлага 10-часов работен ден и гъвкаво работно време</p>

Министерството на труда в Гърция въвежда гъвкаво работно време и 4-дневна седмица

Свят Преди 1 час

Законопроектът остава на обществено обсъждане до 19 септември

<p>&quot;Плаках с глас няколко часа&quot;:&nbsp;Димитров проговори за контузията си от &quot;Уимбълдън&quot;</p>

"Плаках с глас няколко часа": Григор Димитров проговори за контузията си от "Уимбълдън"

България Преди 1 час

Пред журналисти Димитров сподели, че няма да избързва със завръщането си на корта

Студентите, блокирали Философския факултет в Нови Сад, бяха изведени от сградата

Студентите, блокирали Философския факултет в Нови Сад, бяха изведени от сградата

Свят Преди 1 час

В момента пред факултета има няколко студенти и граждани

Прокуратурата разследва незаконни гонки на Околовръстното в София

Прокуратурата разследва незаконни гонки на Околовръстното в София

България Преди 1 час

Нерегламентираните състезания са породили съмнения за осъществено умишлено престъпление

Водно торнадо е засечено над Черно море

Водно торнадо е засечено над Черно море

България Преди 1 час

За нашия регион водното торнадо не е чак толкова рядко срещано явление

<p>&bdquo;Морска администрация&ldquo; ще следи <strong>атракционите</strong> <strong>с потенциален риск</strong> по нови правила</p>

Караджов: Ще има нови правила, чрез които „Морска администрация“ да следи атракционите с потенциален риск

България Преди 1 час

При парасейлинга в наредбата се регулира само плавателното средство, обясни министърът

<p>Какво накара президента&nbsp;на Южна Корея да се притеснява от Тръмп?</p>

Президентът на Южна Корея: Екипът ми се страхуваше от "момент като този на Зеленски" по време на срещата в Белия дом

Свят Преди 1 час

При разговорите с американския президент Ли не прави компромиси относно отношенията с Китай

Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила през ноември

Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила през ноември

България Преди 1 час

Това съобщи просветният министър Красимир Вълчев

Какво са мислили древните хора, когато са откривали вкаменелости?

Какво са мислили древните хора, когато са откривали вкаменелости?

Любопитно Преди 1 час

Находки са били използвани за потвърждаване на вече съществуващи легенди за гиганти, герои и чудовища

Пророческите думи на Мелания Тръмп: Как първата дама предвиди бъдещето си още през 1999 г.

Пророческите думи на Мелания Тръмп: Как първата дама предвиди бъдещето си още през 1999 г.

Любопитно Преди 2 часа

Изглежда, че Мелания е имала предчувствие и го е описала подробно