Според лауреатите, недостатъчното образование и неграмотността са основните проблеми пред човечеството (92%) в настоящия момент и затова Мрежата трябва да подпомогне образованието и ще допринесе за разширяване на човешките познания. Интернет ще предлага по-широк достъп до библиотеки, информация и преподаватели по целия свят (93%) и ще предоставя на повече студенти по-големи възможности за обучение чрез виртуални класни стаи (74%), убедени са учените. Лауреатите също така смятат, че Интернет ще ускори новаторството и развитието на познанията в съвременните науки - 82% споделят това становище. Нещо повече: 69% смятат, че Глобалната мрежа е спомогнала за по-бързото завършване на тяхната собствена работа. Според 83% Интернет ще играе важна роля в нарастването на продуктивността. Тези резултати са израз на всеобщите убеждения, че Интернет ще промени значително тeмповете на развитие в света, което вероятно ще доведе до важни открития в науката и медицината.
Извън рамките на образованието и науката по-голямата част от нобеловите лауреати смятат, че Интернет ще играе важна роля в подобряването на жизнените стандарти. 93% от тях сочат, че глобалната комуникационна среда ще даде повече възможности за икономиката на слабо развитите страни. Без съмнение тя ще заличи и границите между хората от различните страни и култури, убедени са 76%.
Освен оптимизъм за бъдещето на Мрежата обаче налице са и известни опасения. Въпреки че вярата в огромния потенциал на Интернет, лауреатите са изразили притеснения от повишените нарушения на гражданските права и нарасналото отчуждаване.
Проучването е проведено от Princeton Survey Research Associates (PSRA) по поръчка на Cisco Systems по повод 100-годишнината на Нобеловите награди. В него за участвали около една трета от всички нобелови лауреати.
"В Cisco вярваме, че Интернет променя начина, по който живеем, работим, учим и се забавляваме", заяви Робърт Лойд, президент на Cisco Systems за EMEA. Според специалисти от изследователската компания, резултатите от проучването са изключително интересни, тъй като повечето лауреати не са израснали, използвайки компютри или Интернет. Средната възраст на анкетираните е 72 години.